تحولات بازار مسکن در اسفند ماه ۹۶

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

رشد نقطه‌ ای ۲۰ درصدی قیمت مسکن در بهمن ماه پارسال نقطه عطف در تحولات بازار مسکن پس از رکود به شمار می‌رود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد ، در پی این رویداد بیشترین رشد قیمت در گروه آپارتمان‌های نوساز بوده است ، به این معنا که سهم آنها از معاملات که پس از یک دوره کاهش چند ماهه رو به افزایش گذاشته بود، دوباره کاهش یافت .

این روند براساس تازه ‌ترین گزارش بانک مرکزی در اسفند ماه نیز ادامه یافت .

سهم آپارتمان‌های نوساز تا ۵ سال ساخت از کل معاملات ماهانه مسکن در اسفند ماه ۴۶ و ۵ دهم درصد بود که این میزان در مقایسه با همین ماه درسال ۹۵ بیش از ۵/ ۴ درصد کاهش یافته است.

 در اسفند ماه پارسال ، قیمت مسکن در تهران به طور متوسط ۲۶ درصد افزایش یافت . بیشترین متوسط رشد قیمت مسکن به منطقه ۵ اختصاص داشت که منطقه ای پر متقاضی‌ تهران به شمار می‌آید و طی سال ۹۵ همواره در صدر میزان معاملات قرار داشته است.

اما در رتبه ‌های بعدی مناطق پرمعامله ، تغییراتی صورت گرفته است. در حالی که منطقه یک تهران در ماه‌ های گذشته اغلب به لحاظ میزان معاملات ماهانه در رتبه ششم مناطق قرار داشته است، در اسفند ۹۶ این منطقه به رتبه چهارم صعود کرده است.

منطقه یک تهران در دو ماه گذشته با کمترین میزان رشد قیمت نقطه‌ ای نسبت به ماه‌های مشابه سال ۹۵ روبه ‌رو و این موضوع باعث  شد تمایل به خرید ملک در این منطقه افزایش یابد.

در نتیجه این منطقه پس از مناطق ۵، ۲ و ۴ در جایگاه چهارم پرمعامله‌ ترین مناطق تهران  در بازار مسکن اسفند ماه قرار گرفته و رتبه آن بالا تر رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…