۶ مدل گوشواره شیک و جذاب

۵
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گوشواره یکی از زیورآلات محبوب بانوان است که مدل های مختلف آن در جعبه جواهرات هر خانمی یافت می‌شود.
گوشواره

گوشواره

گوشواره یکی از زیورآلاتی است که بعد از سوراخ کردن گوش به آن متصل می‌شود. البته بعضی از مدل ها، بدون نیاز به سوراخ کردن با چسب یا آهن ربا روی گوش سوار می‌شوند. استفاده از این زیور در دوره های قدیم نیز، در میان مردان و زنان از تمدن های مختلف مرسوم بوده، و امروزه این عنصر به یکی از مهم ترین زینت ها تبدیل شده است. در این مطلب مجله دلتا با معروف ترین مدل های آن آشنا می‌شویم.

سوراخ کردن گوش

سوراخ کردن گوش (پیرسینگ) باید توسط پزشک و به درستی صورت گیرد، تا شخص دچار عفونت نشود. نرمه گوش بهترین بخش برای آویزان کردن گوشواره است. البته بخش های غضروفی گوش را هم سوراخ می‌کنند که پیچیده تر است و برای بهبود به زمان طولانی تری نیاز دارد.

اجزای گوشواره از یک تا چند تکه تشکیل شده است. پلاستیک، شیشه، سنگ قیمتی، مهره، چوب، استخوان و فلزهای گوناگون از جمله طلا، نقره، مس و … در ساخت گوشواره، به کار برده می‌شوند.

گوشواره، در اندازه و مدل های بسیار متنوعی ساخته می‌شود. گوشواره حلقه ای، میخی، مگنتی، بخیه ای و … نمونه هایی از محبوب ترین طرح ها است. در اینجا به چند نوع از آن ها اشاره می‌کنیم.

در انتخاب گوشواره، به ظرفیت بدنی خود توجه کنید، ممکن است گوش شما، توان نگهداری مدل های سنگین را نداشته باشد و در طولانی مدت، باعث کشیدگی یا پارگی در این ناحیه شود.

گوشواره میخی

  • گوشواره میخی

گوشواره میخی، به طور افقی داخل نرمه گوش یا غضروف فرو می‌رود و از پشت گوش، با پین مخصوص قفل می‌شود. اندازه آن کوچک است، آویزان نمی‌شود و وزن سبکی دارد. به همین دلیل برای کاربرد روزانه، بسیار مناسب است. این مدل برای افرادی با مدل موی کوتاه و صورت گرد پیشنهاد می‌شود. در ساخت آن، سنگ های گران قیمت و سنگین به کار می رود، زیرا خطر افتادن آن کم است.

ikrush serine large hoop earrings 1573836052DSC 3419 6 مدل گوشواره شیک و جذاب

  • گوشواره حلقه ای

گوشواره حلقه ای، فرمی هلال شکل و دایره ای دارد. یکی از قدیمی و کلاسیک ترین مدل هایی است که هم چنان دارای محبوبیت زیادی است. هر خانمی حداقل یک گوشـواره حلقه ای در جعبه زیورآلات خود دارد. معمولا قفل ندارد و از نرمه گوش آویزان می‌شود. مدل حلقه ای، چهره های کشیده و لاغر با موهای بلند را جذاب تر نشان می‌دهد.

گوشواره بخیه ای

  • گوشواره بخیه ای

گوشواره بخیه ای یا رشته ای ظرافت زیادی دارد و مانند نخ بخیه، نازک است. بخش زنجیری آن داخل گوش می‌رود و از آن خارج می‌شود. هیچ قفلی آن را نگه نمی‌دارد و درست مانند بخیه، به حالت شُل، روی گوش باقی می‌ماند. بخش های مهره دار و سنگی، پایین گوش آویزان می‌ماند. باید مراقب بود زنجیرها لابلای ساقه مو، شال یا لباس گیر نکند. برای جلوگیری از شکستن، باید موقع خواب آن را از گوش خارج کرد.

اکسسوری زنانه

  • گوشواره آویز

گوشواره آویز، به گوش آویزان شده و دارای سنگ های قیمتی یا زینتی است از یک زنجیر با طول های مختلف، آویزان می‌شود. معمولا به گونه ای طراحی می‌شود که زیاد تکان نخورد زیرا ممکن است وزن سنگین سنگ ها باعث آُسیب زدن به گوش شود. مدل آویز، به تمام افراد، با انواع صورت ها و مدل موهای متنوع جذابیت می‌بخشد.

زیورآلات طلا

  •  گوشواره کلیپسی

گوشـواره کلیپسی را بدون نیاز به سوراخ کردن گوش می‌توان استفاده کرد. این مدل به شکل گیره، لاله گوش را در برمی‌گیرد و مانع افتادن آن می‌شود. البته احتمال افتادن و گم شدن آن زیاد است. اگرچه استفاده از آن راحت است، اما توصیه می‌شود مدل های سنگین گوشواره کلیپسی انتخاب نشود.

گوشواره مگنت

  • گوشواره مگنتی

گوشواره مگنتی از دو تکه ساخته شده که هر دو قسمت آن دارای آهن ربا (مگنت) ریز است. بدون نیاز به سوراخ کردن گوش، می‌توان آن را روی لاله گوش یا قسمت های غضروفی استفاده کرد.

مدل گوشواره، تاثیر زیادی در جذابیت ظاهری اشخاص دارد. برای داشتن استایلی شیک و دلنشین باید با توجه به فرم صورت، گردن، مدل مو، زیورآلات استفاده شده و سبک شخصی، مدل مناسب را انتخاب کرد. گوشواره های مینیمال و ساده برای استفاده روزمره، و انواع پیچیده و گران قیمت برای مراسم یا مهمانی مناسب است.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۷ ب٫ظ

  2. فتحی

    ۱۰ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۰ ق٫ظ

  3. یوسفی

    ۱۰ دی ۱۳۹۸ در ۹:۰۰ ق٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۰ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۰ ق٫ظ

      از اینکه مورد توجه شما قرار گرفت، خشنودیم

      پاسخ

  4. سعدی

    ۹ دی ۱۳۹۸ در ۹:۴۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…