پالتو ؛ پوشاک زمستانی محبوب

۱۰
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پالتو از مهم ترین پوشش های فصل زمستان است که افراد را در برابر سرما محافظت می‌کند.

پالتو یا اورکت، یک نوع کت بلند است که به عنوان بیرونی ترین لایه پوشاک، پوشیده می‌شود. پاییز و زمستان فصل پوشیدن لباس های گرم مانند پالتو یا اورکت است. قد آن معمولا تا زیر زانو می‌رسد. در اکثر مواقع، پالتو با روپوش های کوتاه یا کاپشن های بالای زانو اشتباه گرفته می‌شود. پالتو از پارچه های ضخیم مانند چرم، خز و پشم تولید می‌شود. با شروع فصل زمستان انتخاب پالتوی مناسب محل کار یا مهمانی یکی از دغدغه های ما است. در این بخش از مجله دلتا هر چیزی که باید در مورد پالتو بدانید به شما خواهیم گفت.

اندازه پالتو

پالتوهای بلند و کلاسیک هیچ وقت از مد نمی‌افتند. داشتن یک پالتوی بلند در کمد لباس ها، به شما کمک می‌کند استایل خاص خود را داشته باشید. برای آگاهی از ترند های روز، سری به فروشگاه های پوشاک بزنید و مدل های مختلف پالتو را نگاه کنید متوجه می‌شوید پالتوهای کوتاه زیاد شده اند. اما فراموش نکنید این مدل، زودگذر است و برای مدت کوتاهی باقی خواهد ماند زیرا شما را در برابر سرما به خوبی محافظت نخواهد کرد. اما پالتوهای بلند هم چنان بالای لیست پر طرفدارترین ها قرار دارند.

لباس زمستانی

طول مناسب پالتو، به قد شما بستگی دارد. اگر قد کوتاهی دارید، اندازه روی زانو یا کمی بالاتر برای شما مناسب است. در حالیکه برای افراد قد بلند پالتوهای زیر زانو باعث می شود که شیک پوش تر دیده شوند. در نهایت پالتوهای روی زانو برای افرادی با قد متوسط پیشنهاد می‌شود. اگر به پالتوی بازیگران در فیلم های قدیمی دقت کرده باشید، خواهید دید پالتوی آن ها تا روی قوزک پا ادامه دارد. این سایز، ظاهری قدیمی و سنگین به شخص می‌بخشد. البته خیلی مطابق مد روز نیست.

جنس پالتو

متاسفانه حتی پالتوهای گران قیمتی که از الیاف طبیعی تولید شده اند، کاملا طبیعی نیستند و پارچه آن ها از تلفیق الیاف مصنوعی ساخته شده است. زیرا به این شکل، هزینه تولید آن کاهش می‌یابد و مقرون به صرفه تر خواهد بود. استفاده از پارچه هایی با الیاف نایلونیِ پلی استر دوام لباس را افزایش می‌دهد. اما الیاف مصنوعی، برخلاف ترمه، پشم و پوست، گرمای بدن را به خوبی نگه نمی‌دارند. به همین دلیل پیشنهاد ما به شما، انتخابِ پالتوهای طبیعی و با کیفیت است. با پرداخت هزینه بیش تر برای یک پالتوی با کیفیت، به جای خرید چند پالتوی ارزان، می‌توانید سال ها از آن استفاده کنید. برای تنوع بخشیدن به ظاهر خود، شال گردن، کلاه، دستکش، کمر بند و سایر پوشیدنی ها را با آن ست کنید و هر بار با ترکیب رنگ های مختلف، استایلی متفاوت داشته باشید.

پالتو زنانه

پالتو زنانه

پالتوهای زنانه در مدل های بسیار گوناگونی تولید می‌شوند. بهتر است با توجه به فرم اندام خود، مدل پالتو را انتخاب کنید. پالتو های کوتاه و مدل هایی که کمربند دارند برای خانم های کوتاه قد مناسب نیست. پالتو های بلند و بدون چین، فرد را کشیده تر نشان می‌دهد. توجه داشته باشید طرح پارچه نیز تاثیر مستقیمی در پوشش ظاهری شما خواهد داشت. پالتوهایی با راه های عمودی، در لاغر دیده شدن موثرند. در حالیکه خطوط عمودی باعث می شود کوتاه تر به نظر برسید.

پالتو مردانه

پالتو های مردانه معمولا یقه بزرگی دارند و می‌توان زیر آن لباس های یقه اسکی پوشید. پالتوی مردانه باید اندازه بدن باشد؛ یعنی نه زیاد تنگ، نه خیلی گشاد. برای انتخاب صحیح، سایز پالتو را با پوشیدن کت و پیراهن در نظر بگیرید. بیش تر مردان ترجیح می‌دهند آستین پیراهن آن ها از زیر پالتو دیده شود که دلیل اصلی این کار، جلوگیری از ورود سرما از آستین پالتو است.

لباس بچگانه

پالتو دخترانه

کودکان به سرعت رشد می‌کنند و قد آن ها در حال افزایش است. بنابراین پالتویی را که برای آن ها خریداری می‌کنید  نمی‌توانند چند سال بپوشند پس اجازه دهید هر مدلی که خودِ آن ها علاقه دارند، انتخاب کنند. مطمئن شوید پالتوی مورد نظر، دمای بدن را حفظ می‌کند و سایزی را در نظر بگیرید که بتوانند زیر آن لباس های گرم بپوشند.

نکات انتخاب پالتوی مناسب

  • پالتویی انتخاب کنید که دکمه داشته باشد، تا بتوانید در صورت وزش شدید باد، دکمه ها را ببندید و خود را گرم نگه دارید.
  • برای اینکه ظاهری جذاب داشته باشید پالتوی خود را همراه با ترکیبی از شال گردن و دستکش به تن کنید.
  • پالتوها در رنگ های متنوعی از جمله قهوه ای، مشکی، طوسی، سفید، آبی، صورتی و … تولید می‌شوند. رنگی را انتخاب کنید که به پوست شما می‌آید و به آن علاقه دارید. در نظر داشته باشید که رنگ های روشن شما را چاق تر و رنگ های تیره لاغر نشان خواهد داد.

نظر شما در مورد استفاده از پالتو در زمستان چیست؟ کاپشن را ترجیح می‌دهید یا پالتو؟ مشتاقانه منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۰۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۳ ب٫ظ

  3. یوسفی

    ۳ دی ۱۳۹۸ در ۹:۰۳ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۳ دی ۱۳۹۸ در ۹:۲۷ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما با بخش مد و زیبایی مجله دلتا

      پاسخ

  4. بزرگی

    ۲ دی ۱۳۹۸ در ۷:۳۶ ب٫ظ

    مطلب کاربردی فصل زمستان بود سپاس

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۳ دی ۱۳۹۸ در ۹:۲۸ ق٫ظ

      خوشحالیم که مورد توجه قرار گرفت. ممنون از شما

      پاسخ

  5. فتحی

    ۲ دی ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲ دی ۱۳۹۸ در ۲:۰۳ ب٫ظ

      ممنون از توجه شما

      پاسخ

  6. سعدی

    ۱ دی ۱۳۹۸ در ۷:۳۱ ب٫ظ

  7. سعدی

    ۱ دی ۱۳۹۸ در ۷:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…