مسکن ارزان‎تر نمی‌شود

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مسکن ارزان تر نمی‎شود

یک استاد دانشگاه و کارشناس حوزه مسکن معتقد است : قیمت مسکن در ماه‌های آینده، کاهش نخواهد یافت و سرمایه‌گذاری بیشتری را در حوزه مسکن شاهد خواهیم بود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد‎آنلاین، بیت الله ستاریان گفت: در این چند ماه اخیر رکودی را در بازار مسکن شاهد نیستیم. آمار نشان می دهد که میزان معاملات در مهرماه نسبت به شهریور افزایش داشته است. به نظر می‎رسد با متوقف شدن افزایش قیمت ارز و طلا در چند ماه آینده، میزان معاملات افزایش یابد. البته این افزایش به معنای کاهش قیمت ها نخواهد بود .

وی با بیان اینکه اگر عرضه و تقاصا در بازار مسکن متعادل شود، کاهش قیمت‎ها دور از انتظار نخواهد بودافزود: باید نقش تحریم ها را  در این حوزه در نظر گرفت. تاثیراتی مثبت چون بازگشت سرمایه‎ها به داخل کشور برای تمرکز در ساخت‎و‎ساز و خروج از رکود و نیز مشکلات در بخش واردات از نتایج تحریم ها خواهد بود.

مسکن ارزان‎تر نمی‎شود

ستاریان همچنین بر ضرورت جذب سرمایه‌های خارجی از طریق بخش مسکن تاکید و تصریح کرد: با وجود اینکه بیش از ۶۳ درصد از جمعیت کشور در این حوزه مشغول فعالیتند تاکنون سیاست‌گذاری دولت در بخش مسکن بسیار ضعیف بوده‌است.

این استاد دانشگاه گفت: وقتی خانه‎خالی در کشور وجود ندارد چگونه می‌خواهند مالیات بگیرند؟ همیشه می‌گویند که ما حدود دو ونیم میلیون واحد مسکونی خالی در کشور داریم و اصلا توجه نمی‌کنند که وجود این مقدار خانه خالی طبیعی است.

وی افزود: کشورهای جهان درصدی خانه خالی دارند که به آن ضریب خانه‌های خالی قابل ذخیره می‌گویند و اصلا نباید جزو واحدهای مسکونی خالی محاسبه شوند.

ستاریان همچنین با اشاره به نقش دولت در بهبود اوضاع مسکن کشور، به کارگیری ابزارهای مالی، فراهم ساختن زیرساخت‌های مناسب برای تولید مصالح ساختمانی و تسهیل قوانین و مقررات موجود بر سر راه ساخت‌وساز  را  از وظایف وزیر جدید  راه‌وشهرسازی برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…