نکات خرید آپارتمان در دارآباد

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دارآباد که در گذشته جزو روستاهای اطراف تهران محسوب می‌شده، با گسترش تدریجی تهران اکنون یکی از محله‌های مهم پایتخت در منطقه یک است.
خرید آپارتمان در دارآباد

محله دارآباد به اعیان نشینی دیگر مناطق شمال تهران نیست، اما قرارگیری در شمال تهران، آب و هوای فوق‌العاده و جاذبه‌های گردشگری چشم‌نواز؛ قیمت خرید آپارتمان در دارآباد را بالا نگه داشته است.

به گزارش مجله دلتا دامنه قیمتی ملک در دارآباد از میانگین قیمت شهر تهران به مراتب بیشتر است. این محله‌ که در شمال شرق تهران و در نزدیکی محله شمیران قرار دارد، از شمال به کوه‌های توچال، از جنوب به اقدسیه و اتوبان ارتش، از شرق به رودخانه دارآباد و باقلی‌زار و همچنین از غرب به ابتدای آجودانیه و خیابان کوه پایه چهارم محدود می‌شود.

دارآباد

محله دارآباد در گذشته

در وجه تسمیه دارآباد گفته می‌شود که در این روستا رطوبت به حدی بالا بوده که جنگلی پر دار و درخت در آن شکل گرفته است و دارآباد یعنی جایی پر درخت. مظفرالدین شاه قاجار درگیر بیماری آسم می‌شود و پزشکان فرانسوی به او توصیه می‌کنند که در محله‌ای خوش آب و هوا سکونت داشته باشد؛ از این رو مظفرالدین شاه در روستای دارآباد کاخی می‌سازد و از آن پس دارآباد به شاه‌آباد تغییر نام می‌دهد. البته این کاخ در زمان پهلوی اول تغییر کاربری داد و بیمارستان مسلولان در آن ساخته شد. قنات فعلی دارآباد هنوز به نام شاه‌آباد شناخته می‌شود.

ساکنان قدیمی این منطقه، در گذشته در جنوب ازگل و شرق سوهانک زندگی می‌کردند و بعدها به علت کم آبی و خشکسالی، زمین‌های خود را رها و به دارآباد کنونی مهاجرت کردند.

 دارآباد

چگونه به دارآباد برویم؟

خیابان اصلی دارآباد، اکنون به پورابتهاج شهرت دارد و در گذشته اصلی‌ترین خیابان دارآباد به شمار می‌رفته است. شاید امکان دسترسی به این منطقه به دلیل قرار گرفتن در شمالی‌ترین نقطه پایتخت و فاصله بسیار از مرکز و جنوب شهر کمی مشکل به نظر برسد، اما علاوه بر اینکه محدودیت ترافیکی خاصی در این منطقه وجود ندارد و می توانید بدون هیچ محدودیتی از وسایل نقلیه ی شخصی استفاده کنید، خط اتوبوسرانی تجریش_ دارآباد و خط تاکسی تجریش_ نیاوران_ دارآباد نیز شما را به این محله خواهند رساند. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به دارآباد نیز ایستگاه‌های قائم و نوبنیاد هستند.

دارآباد

جاذبه‌های گردشگری

از جمله جاذبه‌های این منطقه پارک ساحلی دارآباد است. پارک ساحلی دارآباد حدود ۳۶۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و از دو بخش شرقی و غربی تشکیل شده است. مسجد جامع دارآباد، کاخ مظفرالدین شاه، موزه آثار طبیعی و حیات وحش ایران، کوه سیمین قلعه و مسیرهای کوهنوردی، دره‌ها و ارتفاعات متعدد و پوشش گیاهی متنوع از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی دارآباد به شمار می‌روند.

مراکز تجاری و امکانات رفاهی

مجتمع تجاری عرش آجودانیه در ۸ طبقه به ۱۳۲ واحد تجاری و ۳۳ غرفه غذا و یک شهربازی و پارکینگ مجهز است. علاوه بر این، انواع دیگری از فروشگاه‌ها و مناطق خرید نیز در این ناحیه دیده می‌شوند و کسانی که در این محله زندگی می کنند هیچ گونه مشکلی از لحاظ در دسترس بودن مراکز خرید و فروشگاه نخواهند داشت.

از لحاظ امکانات رفاهی این منطقه به دلیل وجود بازار، رستوران‌ و کافی‌شاپ‌ از وضعیت مطلوبی برخوردار است. بیمارستان‌های مسیح دانشوری و ماهک نیز مهم‌ترین مراکز درمانی در دارآباد هستند.

دارآباد

قیمت ملک در دارآباد

دارآباد در قیاس با محله‌هایی مانند نیاوران اعیان نشین نیست، اما قیمت خرید آپارتمان در دارآباد به نسبت بالا است که دلیل اصلی آن هم همان طور که گفته شد به آب و هوای مناسب و قرار گرفتن آن در شمال تهران بر می‌گردد. ساخت و ساز در این منطقه با سرعت زیادی در حال انجام است و هر روز خانه‌ها و برج‌های لوکس بیشتری در این منطقه سر بلند می کنند. به دلیل اینکه اغلب سازندگان تمایل به ساخت خانه‌های لوکس دارند، ارزش‌گذاری بر قیمت ملک در این منطقه کار دشواری است، اما همان‌طور که گفته شد دامنه قیمتی ملک در این منطقه از میانگین قیمت پایتخت بیشتر است و معمولا از هر متر مربع ۲۰ میلیون تومان آغاز و به هر متر مربع ۴۵ میلیون تومان می‌رسد. برای اطلاع بیشتر از قیمت ملک در دارآباد و منطقه یک اینجا کلیک کنید.

یک نظر

  1. روزبهاني

    ۳ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۴۷ ب٫ظ

    دارآباد منطقه ای خوش آب وهوا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…