عرضه و تقاضای مسکن ناهماهنگ است

۱
1
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

دبیر کانون سراسری انبوه ‌سازان ایران از کند شدن روند تولید مسکن در پنج سال گذشته در کشور خبر داد و گفت : این مساله ، عرضه و تقاضای مسکن را با مشکلاتی روبه رو کرده است .

فرشید پورحاجت افزود : تولید مسکن در کشور باید ساماندهی شود تا بین عرضه و تقاضای مسکن هماهنگی ایجاد شود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین ، وی با اشاره به اوضاع بازار مسکن در کشور گفت: بازار مسکن از شهریور ماه امسال تحرکی مناسب  داشت و معاملات مسکن افزایش یافت، اما این تحولات به منزله رونق بازار نبوده است.

به گفته وی ، برای تولید مسکن در کشور انبوه سازان پیشنهاد کرده اند به منظور تامین منابع مالی مورد نیازطرح بازآفرینی شهری ،۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ازمنابع مالی صندوق توسعه ملی دراختیار بانک مسکن قرارگیرد واین بانک نیزبه همان میزان ،آورده ای را در حسابی واریز تا انبوه سازان بتوانند از این تسهیلات برای تولید مسکن استفاده کنند.

پورحاجت، حضور تشکل صنفی بخش خصوصی در ستاد های بازآفرینی ملی و استانی را مهم دانست و افزود: متاسفانه بخش خصوصی تولید کننده مسکن در ستادهای بازآفرینی شهری به عنوان نهاد توسعه گر جایگاهی ندارد در حالی که حضور این تشکل های صنفی در احیای بافت های فرسوده شهری و تولید مسکن در کشور بسیار تاثیرگذار خواهند بود.

بر اساس این گزارش ، طرح بازآفرینی شهری سیاستی جامع و یکپارچه برای حل مشکلات شهرها است به شکلی که منجر به ارتقای شاخص ‌های زیست ‌پذیری و کیفیت زندگی شهروندان و تولید مسکن تازه می شود.

یک نظر

  1. داود

    ۳۰ دی ۱۴۰۱ در ۸:۰۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…