مسکن ،ظرفیت افزایش قیمت ندارد

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته عضو انجمن انبوه سازان مسکن : انتظار می رود درابتدای سال آینده قیمت مسکن با ۲۰ درصد کاهش روبه رو شود.

عباس شوکتی ، تحولات بازار مسکن را متاثر ازنرخ ارز، حامل ‌های انرژی، طلا ، در آمد نفتی دولت ، سیاست کلان کشور در حوزه داخلی و خارجی ، تسهیلات بانکی ، قوانین شهرداری و درآمد خانوار‌ها ارزیابی کرد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، وی با بیان اینکه هریک از عوامل یاد شده به تنهایی نمی تواند در افزایش قیمت مسکن تاثیر گذار باشد ، اظهار داشت : باید این عوامل در کنار یکدیگر قرار گیرند تا در بازار مسکن تاثیر بگذارند.

شوکتی با اشاره به اینکه هم اکنون بیشتر سازندگان از بازار تولید داخلی استفاده می‌کنند ، گفت : خدمات عمومی مانند آب و برق در  افزایش قیمت مسکن بی اثرند  به طوری که ، نرخ دستمزد کارگر ساختمانی در ایران نسبت به سایر کشور‌های دنیا ارزان ‌تر است.

وی با اشاره به اینکه سوداگران نقشی به سزا در جو روانی و حباب گونه مسکن دارند تصریح کرد: بنابر این شکستن حباب با  اطلاع رسانی  درست و آگاه کردن افراد جامعه مسیر می شود.

عضو انجمن انبوه سازان با بیان اینکه بازار مسکن به طور قطع تثبیت شده و به تعادل خواهد رسید، افزود: هم اکنون بالغ بر دو میلیون و ۷۸۵ هزار خانه خالی در کشور وجود دارد که رکود در بازار باعث شده است تا این واحد ها خرید و فروش نشوند.

او تاکید کرد: بررسی ها طی دو ماه اخیر نشان داده است که بازار مسکن ، کاملا در رکود است و فروش واحد‌های خالی با مشکل روبه رو شده است ، بنابراین افزایش قیمت با این وضع بعید به نظر می رسد.

شوکتی با تاکید براینکه بازار مسکن ظرفیت افزایش قیمت ندارد افزود: خریداران در خرید خانه عجله نکنند .

وی با بیان اینکه زمانی که خرید مسکن متقاضی نداشته باشد ، مالکان قیمت مسکن را تعدیل می‌کنند بنابراین انتظار می رود در ابتدای سال آینده قیمت مسکن ، ۲۰ درصد کاهش  داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…