راهنمای سفر به ارمنستان ؛ نکات مهم گردشگری

۱۳
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مردم ارمنستان بسیار روی زبانشان حساسند. اصلاً روی دانش انگلیسی خود برای ارتباط با مردم این کشور حساب نکنید. پس یا کتاب ارمنی در سفر را بخرید و یا از بادی لنگوئج استفاده کنید!
راهنمای سفر به ارمنستان

امروز می‌خواهیم شما را برای سفر به یک طبیعت مسحور کننده و خوراکی های محلی متنوع رهنمون شویم. می‌خواهیم به کشوری ارمنی نشین در همسایگی مان برویم تا طبیعت پر بار و دریاچه های بی نظیرش را بنگریم و بگوییم چگونه باید سفر فوق العاده ای را در این کشور تجربه کنید، به بازدید از جاذبه های دیدنی اش بروید و با تاریخ و معماری این سرزمین آشنا شوید. کوله بار گردشگری تان را ببندید تا به ارمنستان برویم. راهنمای سفر به ارمنستان را در مجله دلتا بخوانید.

طبیعت ارمنستان

گردشگری در ارمنستان

برای داشتن سفری دلپذیر به ارمنستان، خوب است نکات مهم گردشگری در این سرزمین را بشماریم تا هرچه بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم و روحیات مردم گردشگر پذیر این کشور آشنا شوید.

ارمنستان، در میان چک لیست سفر جهانگردان، نامی آشناست و صنعت گردشگری در آنجا یک پای اقتصادش را می‌گرداند. بنا براین  مطلب راهنمای سفر به ارمنستان و آشنایی با فضای این کشور یکی از مهمترین نکاتی است که می‌تواند به شما کمک کند تا سفر خاطره انگیزی داشته باشید.

راهنمای سفر به ارمنستان

  • جملاتی به زبان ارمنی یاد بگیرید.

یک معضل حل نشده در کشور ارمنستان وجود دارد که شاید جالب باشد آن را بدانید. در کشور ارمنستان افراد تسلط کامل به زبان انگلیسی را ندارند! پس اصلاً روی دانش انگلیسی خود برای ارتباط با مردم این کشور حساب نکنید. اینجا برای ارتباط برقرار کردن «بادی لنگوئج» حرف اول را می‌زند؛ و دوم: کتاب زبان ارمنی در سفر را حتماً برای خود بخرید!

برقراری ارتباط در ارمنستان

  • دست به جیب باشید.

در بسیاری کشورهای اروپایی، دادن انعام زیاد رایج نیست اما در ارمنستان باید انعام دادن را فراموش نَکنید! چون بخشی از فرهنگ است و عدم دست به جیب بودن شما ممکن است موجب رنجش خاطر افراد شود.

  • زندگی شبانه را از دست ندهید.

در ارمنستان بهتر است اگر عادت زود خوابیدن دارید، آن را ترک کنید. شب های این کشور را از دست ندهید. خیابان ها و کافه های شبانه در این کشور، باعث جریان داشتن زندگی شبانه می‌شوند. خوب شما هم آن را تجربه کنید.

 

زندگی شبانه ارمنستان

  • دلار ممنوع

درام واحد پول ارمنستان است. و شما باید به جای حساب و کتاب به دلار، حتماً از پول رایج مملکت استفاده کنید. چرا که مردم به شدت به استفاده از پول، سکه و ارز محلی خود پایبند هستند.

  • خرید سوغات از ورنیساژ

بازاری در ایروان هست، در فضای باز. بهترین مکان برای خرید سوغات و صنایع دستی. معمولاً گردشگرانِ سفر کرده به ایروان هرگز آنجا را فراموش نمی‌کنند. گنجینه های دست ساز و رنگارنگ ورنیساز حتماً برایتان جذاب خواهد بود.

  • فارغ از دین و مذهب به کلیسا بروید.

معمولاً کلیساها گزینه مناسبی برای بازدید گردشگران در کشورهای جهان هستند. ارمنستان هم که برخی از قدیمی ترین و زیباترین کلیساهای مسیحی جهان را در دل خود جای داده، می‌تواند چشم نواز ترین معماری ها و تزئینات بی نظیر این بناهای کهن را برایتان به نمایش بگذارد.

کلیساها در ارمنستان

  • از قیمت های باورنکردنی در ایروان لذت ببرید.

علاوه بر جاذبه ها و جلوه های فرهنگی، اینجا مراکز خرید ارزانی هم دارد که معمولاً در ایروان است. پس حتماً در مراکز خرید پایتخت ارمنستان حسابی به گشت و گذارتان برسید.

  • با خیال راحت در ارمنستان گم شوید.

علی رغم آنچه در نگاه اول برخورد با مردم محلی ارمنستان به نظرتان می‌رسد، اینکه آن ها خیلی هم گرم و صمیمی نیستند، اما! اما این مردم مسیحی قلب های بسیار مهربانی دارند و درست شبیه خود شما هستند. پس اگر در ارمنستان گم شدید یا راهنمایی خواستید حتماً از افراد کمک بگیرید و مطمئن باشید آن ها گردشگر پذیر و با محبت هستند وَ صد در صد کمکتان خواهند کرد.

مردم ارمنی

  • در ارمنستان کمپ بزنید.

اینجا را برای پیک نیک از دست ندهید. یک کمپ جانانه راه بیندازید و  پیک نیک به یاد ماندنی و منحصر به فردی را در ارمنستان تجربه کنید. گذراندن یک روز خاطره انگیز در فضای باز، شما و همسفران را حسابی شارژ خواهد کرد.

  • یک پرس آدرنالین نوش جان کنید.

خوب است  تفریحات پرشور و هیجان این کشور را از دست ندهید. غیر از بازدید از جاذبه ها و نشستن در کافه ها و خوردن خوراکی های ارمنی، اینجا یکی از بهترین مقاصد تفریحی جهانگردان هم هست. از پاراگلایدر سواری و بازی های هیجان انگیز گرفته تا صخره نوردی و اسکی در ارمنستان پیدا می‌شود که تجربه سفرتان را پر از آدرنالین کنند.

آدرنالین در ارمنستان

  • در تابستان هم لباس زمستانی همراه خود ببرید.

تابستان به طور معمول گرم است. خوب. اما در ارمنستان در تابستان هم ممکن است باران ببارد. بله در روزهای گرم و خشک تابستانی، احتمال بارش باران و رطوبت هوا هم وجود دارد. به علاوه ممکن است بخواهید به مناطق ییلاقی بروید، آنجا همیشه سرد است! پس یادتان باشد در تابستان هم لباس گرم برای خود بردارید.

  • یادتان باشد ارمنستان ۳۵۰۰ ساله است

چرا این را گفتیم؟ چون فراموش نکنید از معماری ها، بناها، خیابان های کهن، جاذبه های تاریخی، قلعه ها و… دیدن کنید. چون قدمت این کشور به ۳۵۰۰ سال می‌رسد و خیلی خوب است صد ها عکس تهیه کنید و نمونه هایی از هنر معماری ارمنستان را در قاب خاطرات‌تان همراه خود بیاورید.

معابد ارمنستان

  • قهوه ارمنی ، نه قهوه قجری!

به ارمنستان بروید وَ قهوه ارمنی نخورید؟ مگه داریم. قهوه های غلیظ ارمنی با آن شیوه متفاوت درست کردنشان اصلاً نباید از دست‌ برود. حتی اگر قهوه خور حرفه ای نیستید، حتماً آن را بچشید. بهترین شیوه درست کردن قهوه نزد ارمنی هاست. آن ها کره دانه های قهوه را جلوی چشمان‌تان با شیوه دم کردنشان، بیرون می‌کشند و از پودر قهوه و آب، برای شما قهوه با خامه سرو می‌کنند!

  • دلمه برگ مو بخورید.

آشپزی ارمنستان، تا حد زیادی با مذاق ما ایرانی ها یکی‌است. دلمه ی برگ مو  هم آنجا پیدا می‌شود. یک غذای سنتی ارمنستان است. به علاوه آن کوفته های ارمنی که دو غذای مشهورِ سِرو بین گردشگران است. انواع کباب ها، سالادهای مختلف و شیرینی های خوشمزه و آن دسر های رنگارنگ هم بین جهانگردان زبانزد است. راستی باقلوا هم دارند!

دلمه برگ مو ارمنی در ارمنستان

۱۳ دیدگاه

  1. محمدرضا

    ۳ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۱ ق٫ظ

    خیلی ممنون از مطلبتون. لطفا جاهای دیدنی مناسب هر فصل رو بیشتر بهمون معرفی کنید. سپاسگزارم

    پاسخ

    • گلزار

      ۴ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۴۹ ق٫ظ

      بلی حتماً. ممنون که دلتا را می خونید 🙂
      امروز میریم فیروزکوه برف بازی 🙂

      پاسخ

  2. سیامک مودت

    ۲ آذر ۱۳۹۸ در ۴:۵۷ ب٫ظ

    سپاس

    پاسخ

    • گلزار

      ۳ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۴۶ ق٫ظ

      متشکرم 🙂

      پاسخ

  3. حمید

    ۲ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۵ ق٫ظ

    در کشور ارمنستان افراد تسلط کامل به زبان انگلیسی را ندارند.
    همه ایرانیها زبانشون فوله؟

    پاسخ

    • گلزار

      ۲ آذر ۱۳۹۸ در ۳:۲۶ ب٫ظ

      با سلام
      ممنون که مجله دلتا رو مطالعه می فرمایید
      عنوان شده بود که به زبان خودش‌ون پایبند هستند.
      دوم: بله گردشگرانی که به کشورهای خارجی سفر می کنند معمولاً زبانشون خوبه.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

    ممنون از مطلبتون

    پاسخ

    • گلزار

      ۲ آذر ۱۳۹۸ در ۳:۲۶ ب٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۲ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • گلزار

      ۲ آذر ۱۳۹۸ در ۳:۲۶ ب٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۱ ق٫ظ

  7. نامجو

    ۲ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۴۵ ق٫ظ

    دیدنی است

    پاسخ

    • گلزار

      ۲ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۲۸ ق٫ظ

      بلی همینطوره 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…