بهترین زمان سفر به پاریس

۶
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
راستش پاییز یکی از بهترین زمان‌ ها برای سفر به پاریس خنک‌ است. خبری از گردشگران شلوغ و پر سروصدا هم نیست. دیگر لازم نیست برای گشت و گزار در جاذبه ها خیلی در صف بمانید.
بهترین زمان سفر به پاریس
سفر به پاریس
در بهترین زمان سفر به هر نقطه از جهان خوب است راجع به ویژگی های فصول مختلف آن مقصد صحبت کنیم. تا شما بهترین زمانی که به نظر خودتان برایتان مناسب است را انتخاب کنید. مثل سبک زندگی، تفریحات، بازارها، بعضی فستیوال ها و… . در سفر به پایتخت فرانسه هم، این مقاله ویژگی‌ های هر فصل این شهر را برایتان توضیح می‌دهد تا بتوانید فصل مناسب را یافته و نهایت لذت را از آن ببرید. همچنین خوب است غیر از برج ایفل به دیگر جاهای دیدنی آن مانند دیزنی لند پاریس سر بزنید. همچنین اگر فصل مناسبی برای یک آرامش دلپزیر در هتل های شناور جهان بود، می‌توانید برای ماندن به هتل «آف پاریس سن» (Hotel Off Paris Seine) هم بروید.
پاریس

سفر به پاریس در زمستان

ژانویه: دیدنی های پاریس در کریسمس همراه با آغاز سال نوی میلادی به اوج خود می‌رسد. پاریس در ژانویه حال و هوایی خاص دارد که سردی هوا را کلاً از ذهنتان محو می‌کند. خوب است یک تور ارزان و یا هتل و پرواز با قیمت مناسب را در نیمه اول ماه به چنگ آورید تا در جشن سال نو هم آنجا حضور داشته باشید. در این صورت می‌توانید در حراجی‌ های زمستانی مد و پوشاک هم حسابی خرید کنید.

فوریه: آب و هوا در این ماه خنک است. اگر تنها هستید پیشنهاد می‌کنیم در این ماه از سفر کردن به پاریس صرف نظر کنید چرا که در روز ولنتاین اینجا پر است از هدایا و شکلات های مختلف و کسی نیست آن ها را به شما هدیه بدهد. البته اگر در فوریه آنجا بودید یا برای خودتان گل بخرید یا  از کارناوال پاریس لذت ببرید.

مارچ: اصلاً اگر در مارچ به گردشگری در پاریس نروید بهتر است. چون ممکن است بهار در پاریس دیرتر از راه برسد و دیگر از شکوفه ها و آسمان آبی خبری نیست و موزه‌ های بزرگ هم دیگر در فصل بلیت رایگان زمستانه نخواهند بود.

موزه های پاریس

سفر به پاریس در بهار

اِپریل: همه گردشگران از سفر در بهار به پاریس خاطره خوبی دارند. اپریل در پاریس آب و هوای گرم و مطلوبی بعد از ماه‌های سرد به گردشگران هدیه می‌دهد و شهر پر از رنگ می‌شود. همچنین هنوز گردشگران تابستانی نرسیده اند که شهر را شلوغ کنند و می‌توانید پایتخت را حسابی بگردید.

می: این ماه فرصت تجربه زندگی پاریسی است. با تعطیلاتی که به رویداد مهم گردشگری در پاریس می‌خورد. مانند «شب موزه‌ها» (Nuit des Musées)  که در تمام طول شب موزه‌ ها باز می‌مانند.

ژوئن: درست است که این ماه شاید برای دوستداران موسیقی بهترین زمان‌ سفر به پاریس باشد، با فستیوال‌های موسیقی «جاز پاریس» که هر آخر هفته برگزار می‌شود و یا «جشن موسیقی» (Fête de la Musique) که ۳۵ سال است هر سال آغاز تابستان در سالن‌های کنسرت، کافه‌ها، پارک‌ها و خیابان‌ها برگزار می‌شود. اما بدانید قیمت هتل در این ماه بسیار بالا خواهد بود.

سفر به پاریس در بهار

 سفر به پاریس در تابستان

جولای: شلوغ‌ ترین ماه پاریس با حضور تعداد زیادی جهانگرد و گردشگر، همین ماه است. مترو‌ ها و اتوبوس‌ ها و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی بسیار پر تردد است. اما در هر حال رژه‌ ها و آتش بازی‌ های دیدنی ای در «روز باستیل» (Bastille) برپا می‌شوند که دیدنشان خالی از لطف نیست.

آگوست: آگوست در پاریس بسیار جالب و شاید عجیب است. بومی های پاریس برای گذران تابستان از شهر رفته‌اند و شما فقط خارجی های گردشگر را در شهر خواهید دید که در پلاژ ها و یادمان ها و دیگر نقاط توریستی پاریس در حال گشت و گزار هستند. به علاوه خوب است بدانید بیشتر رستوران‌ ها و بوتیک‌ ها هم در این ماه تعطیل هستند.

سپتامبر: در این ماه شما شاهد یک پاریس تقریباً ارزان خواهید بود. ساحل کمی خلوت شده است چون از هجوم گردشگران هم کاسته شده. یک ماه رویایی با آفتابی دلچسب. رویداد های جالبی هم مانند هفته دیزاین پاریس و یا هفته مد در جریان خواهد بود. که باز هم زمان مناسبی برای خرید کردن است.

سفر به پاریس در تابستان

سفر به پاریس در پاییز

اکتبر: راستش پاییز یکی از بهترین زمان‌ ها برای سفر به پاریس خنک‌ است. خبری از گردشگران شلوغ و پر سروصدا هم نیست. دیگر لازم نیست برای رفتن به جاذبه ها خیلی در صف بمانید. به علاوه اولین شنبه ماه اکتبر هم هرسال به «شب سفید» (Nuit Blanche) معروف است. یک رویداد هنری که تمام شب هم به طول می‌انجامد.

نوامبر: هیچ چیز مانند قدم زدن در میان برگ‌ های طلایی و قرمز ماه نوامبر زیبا نخواهد بود. پارک‌ ها و بیشه‌ ها بسیار دیدنی و شگفت‌ انگیز هستند. یک ماه بارانی بسیار دلچسب که سفر به پاریس را برایتان کلی خاطره انگیز خواهد کرد.

دسامبر: معمولاً در این ماه دیگر هوا سرد شده اما اگر از سرما دوستان هستید، در این ماه همه چیز با شکوه است. نور پردازی ها در این ماه شکل تازه ای می‌یابند و احتمالاً لقب شهر نور هم از این ماه به پاریس نسبت داده شده است. در دسامبر است که می‌توانید در جشن‌ های کریسمس که در  بازارها و خیابان ها، رستوران ها با غذاهای لذیذ، مغازه‌ها با ویترین های بی نظیر و شیرینی های خوشمزه برگزار می‌شود شرکت کنید. به علاوه یک خرید عالی هم در انتظارتان خواهد بود.

سفر به پاریس در پاییز

حرف آخر

راستش من اگر جای شما بودم پاییز را برای سفر به پاریس انتخاب می‌کردم. خصوصیات دیگری در پاییز پاریس هست که این فصل را بهترین زمان سفر به پاریس می‌کند.

  • پاریس در این فصل کمتر شلوغ می‌شود. چون فصل گردشگری به پایان رسیده.
  • باغ های پله رویال، یکی از زیبا ترین پارک های پاریس، از همیشه زیباتر هستند.
  • با جریان زندگی در پاریس همسو می‌شوید. متوجه خارجی بودن شما نخواهند شد از آن جایی که پشت سر گروهی از مردم مدام در صف نمی‌ایستید، یک جفت چکمه‌ شیک پوشیده اید، پالتوهای تیره رنگ به تن دارید و شال گردن دور گردنتان است.
  • پاییز فصل شکلات داغ است و در کافه‌ ای دنج مثل «کافه‌ی یوزدبوک» (Used Book Café) می‌توانید کتاب بخوانید و شکلات گرم بنوشید و در باغ تویلری قدم بزنید و دستانتان را با لیوان داغ آن گرم نگه دارید.

سفر به پاریس در پاییز

  • از مناظر پاییزی لذت می‌برید. در حالی که تمام شهر پاریس با آن نم باران، رنگ پاییز را به خود می‌گیرد به طوری که گویی از دل نقاشی آبرنگ بیرون آمده است.
  • بهترین زمان برای بازدید از کاخ ورسای است جایی که در پاییز به اوج زیبایی می‌رسد.
  • در تابستان امکان پیدا کردن یک میز خالی در ایوان کافه مورد علاقه تان بسیار کم است. اما در پاییز میز خالی در ایوان کافه ها پیدا می‌شود.
  • در مقایسه با فصل تابستان و زمستان هزینه ها پایین تر است.
  • همه جا باز است. در ماه آگوست و دسامبر معمولاً بیشتر رستوران‌ها، مغازه‌ها و کافه‌ها و… تعطیلند اما در فصل پاییز، تمام مغازه‌ها باز هستند.

۶ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۲ آذر ۱۳۹۸ در ۵:۲۵ ب٫ظ

    ممنون از اطلاعات جامع شما

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

      ممنون که دلتا رو مطالعه می کنید 🙂

      پاسخ

  2. آدینه

    ۳ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۵۴ ب٫ظ

    چرا که نه؟! ما میتونیم

    پاسخ

    • گلزار

      ۴ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۴۸ ق٫ظ

      بلی بلی 🙂

      پاسخ

  3. روزبهاني

    ۳۰ آبان ۱۳۹۸ در ۷:۴۶ ق٫ظ

    حتماً پاییز سفر میکنیم

    پاسخ

    • گلزار

      ۱ آذر ۱۳۹۸ در ۷:۰۵ ب٫ظ

      خیلی هم خوب 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…