نکاتی در مورد چیدمان تابلو

۷
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وجود تابلو و تصاویر مختلف در دکوراسیون داخلی، سبب پرواز روح و ذهن می‌شود و افراد را به دنیایی دیگر پرتاب می‌کند.
چیدمان متنوع تابلو

چندین سال است که استفاده از تابلو و قاب در دکوراسیون داخلی برای تزئین دیوار، رواج یافته و به عنوان نمادی از شخصیت و علاقه افراد، می‌تواند به ایجاد فضایی آرامش بخش کمک کند. چیدمان متنوع تابلو در هر خانه‌ای باعث می‌شود نمای منحصر به فردی به وجود آید و شما در میان رنگ مورد علاقه، تصویر افراد خانواده و مناظر دوست داشتنی خود قرار بگیرید. در این بخش از مجله دلتا چند روش از چیدمان انواع تابلو را به شما می‌گوییم. با ما همراه شوید.

چیدمان تابلو در چهارچوب

نصب تابلو

 

هنگام نصب تابلو، چهارچوبی فرضی را در نظر بگیرید. با توجه به ابعادِ چهارچوب می‌توانید از ترکیب چند قاب در کنار هم استفاده کنید. آن‌ها را به گونه‌ای کنار هم قرار دهید که نگاه بیننده را به خود جذب کند. بهتر است در مرحله اول، تابلوها را روی زمین کنار هم بچینید تا بهترین ترکیب به دست آید. می‌توانید از چسب‌های ظریف برای نشانه گذاری روی دیوار استفاده و از دور به فرم چیدمان نگاه کنید. برای مثال اگر چیدمان مربعی را در نظر گرفته‌اید، با نصب تابلو در گوشه‌های این خطوط فرضی، تصوری از وجود چهارچوبی مربع شکل بوجود آورید. فرم مربع، ایستایی و آرامش را به فضا القا می‌کند و نماد نظم است.

بزرگ‌ترین تابلو

تابلو

از بزرگ‌ترین تابلو شروع و سایر قاب‎‌ها را با توجه به آن چیدمان کنید. اگر در پی ایجاد تناسب هستید، قاب‌های هم اندازه و مربعی را انتخاب کنید. بهتر است در چیدمان انواع تابلو حداقل ۵ سانتی‌متر با هم فاصله داشته باشند. تابلوهای بزرگ، دیوار را کوتاه و کوچک‌تر نشان می‌دهند. بنابراین بهتر است، آن‌ها را در اتاق های بزرگ آویزان کنید.

ترکیب رنگ

قاب

به جای انتخاب قاب های تک رنگ، مانند سفید، مشکی و چوبی، سایر رنگ‌ها را هم در نظر بگیرید و با چیدمان متنوع تابلو رنگین کمان بسازید. قاب‌های فانتزی و رنگی توجه بیش‌تری را به سمت خود جلب می‌کند و فضا را دوستانه جلوه می‌دهد. قاب‌های رنگی برای تصاویر سیاه و سفید، باعث ایجاد کنتراست می‌شود. اما اگر از طرفداران سادگی هستید، می‌توانید تصاویر مرتبط یا عکس‌هایی با پس زمینه هم رنگ را انتخاب کنید و آن‌ها را کنار هم قرار دهید.

ترکیب تابلوهای کوچک

دکوراسیون داخلی

وجود چند تابلوی کوچک در کنار یکدیگر، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و برای نصب در خانه‌های بزرگ مناسب است. اگر قاب‌ها فرمی یکسان دارند، آن‌ها را در یک ردیف، پشت سر هم نصب کنید. اما برای ایجاد تنوع بصری، می‌توانید تابلوهای کوچک با فرم متفاوت را کنار هم ترکیب و آن‌ها را به صورت پراکنده روی دیوار نصب کنید. ترکیب تابلوهای کوچک کنار یکدیگر، سبب بزرگ نمایی مکان می‌شود. بنابراین برای عریض‌تر جلوه دادن راهرو و مکان‌های باریک، دیوار را با تابلوهای مختلف بپوشانید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این رنگ‌ها به خانه خود آرامش ببخشید! را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۸:۳۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۱۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ دی ۱۳۹۸ در ۳:۴۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۱۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۱۰ ب٫ظ

  7. مسعود

    ۱۳ آذر ۱۳۹۸ در ۶:۳۴ ب٫ظ

    بسیار عالی ، ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…