بهترین ماسک صورت برای پوست خشک ؟

۱
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
زیبایی در 20 دقیقه! می‌پرسید چگونه؟ با ماسک های خانگی؛ اگر پوست حساس و خشکی دارید، این مطلب را حتما بخوانید.
ماسک صورت برای پوست خشک

زیبایی حق شما است؛ مخصوصا اگر پای پوست و موی شما در میان باشد. مراقبت از پوست خشک به خصوص در فصل زمستان بسیار سخت و پر درد سر است؛ حتی اگر وسایل آرایش و کرم های ضد آفتاب شما خوب باشد یا اینکه از رژیم غذایی مناسبی پیروی کنید و آب زیاد هم بخورید، باز هم ممکن است پوست شما به آرایش و توجه خاصی نیاز داشته باشد؛ چه گزینه‌ای بهتر از ماسک های خانگی! بهترین ماسک صورت برای پوست خشک کدام است؟

پوست های خشک و حساس کمتر جوش می‌زنند، درست است که این یک مزیت مهم است اما همین نوع از پوست ها ممکن است به دلیل آبرسانی نامناسب یا رسیدگی غلط در معرض آسیب های جدی قرار بگیرند؟ چاره کار شما ماسک های صورت خانگی هستند.

ماسک صورت

ماسک صورت ؛ نوشداروی زیبایی برای پوست خشک

وقتی سن شما بالا می‌رود، صورت شما هم تغییر می‌کند و ممکن است پوست شما شل و افتاده شود؛ چون غده های چربی زیر پوست کم می‌شوند اما جای هیچ نگرانی نیست! ماسک های طبیعی به داد پوست شما می‌رسند و شما را چند سال جوان‌تر می‌کنند؛ پس به جای اینکه هزینه های زیادی را صرف بوتاکس و جراحی کنید، این راهکار های خانگی کم هزینه را به کار بندید؛ البته قبل از استفاده از ماسک، صورت خود را کاملا بشویید و خشک کنید.

ماسک صورت

ماسک میوه آووکادو

قطعا میوه آووکادو خواص فراوانی برای سلامتی بدن دارد؛ بخشی از این خاصیت به زیبایی پوست و موی شما مرتبط است؛ آووکادو یک میوه چرب و لاکچری است و به علت داشتن روغن، برای پوست‌ های خشک انتخاب مناسبی است.

مواد لازم

 یک ‌دوم آووکادوی بسیار نرم و رسیده و یک‌ چهارم فنجان عسل.
آووکادو را له کرده و درون کاسه‌ای با عسل مخلوط کنید؛ سپس مخلوط تهیه‌شده را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد از آن صورت خود را با آب بشویید.

ماسک جو دو سر با موز و عسل

یک انتخاب خوب و مناسب که در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود؛ جو دوسر! این ماسک زیبایی را در خانه به راحتی تهیه کنید.

مواد لازم

یک قاشق غذاخوری آرد جوی دو سر، ماست و روغن‌زیتون. البته می‌توانید به این معجون زیبایی کمی موز و عسل هم بیفزایید.تمام مواد را در یک ظرف بریزید و مخلوط‌ کنید؛ سپس بگذارید تا مخلوط تهیه‌شده به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست‌ شما بماند تا کاملا خشک شود؛ پس از آن می‌توانید صورت خود را با آب بشویید و به آن مرطوب‌کننده بزنید.

ماسک قهوه

تقریبا کسی نمی‌تواند خواص بی نظیر قهوه و حتی شکلات را منکر شود، حتی همین چای کیسه‌ای ساده هم می‌تواند پف زیر چشم شما را برطرف کند؛ می‌توانید با استفاده از ماسک قهوه پوست زیبا تری داشته باشید؛ استفاده از این ماسک کافئین‌دار با حفظ رطوبت می‌تواند پوست خشک شما را به سرعت نرم و زیبا کند.

مواد لازم

یک قاشق غذاخوری قهوه آسیاب‌شده، ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو، ۳ قاشق غذاخوری شیر، ۱ قاشق غذاخوری عسل.
برای این منظور، لازم است که تمام مواد را با هم مخلوط ‌کنید و به مدت نیم ساعت روی پوست خود بگذارید؛ سپس صورت خود را با آب بشویید و به آن مرطوب‌کننده بزنید.

ماسک صورت

ماسک خیار

یک میوه خوشبو که پوست شما را به سرعت خنک می‌کند؛ ماسک خیار! شاید به جرئت بتوان گفت که این ماسک صورت برای پوست های خشک یا نیمه چرب معجزه می‌کند.

مواد لازم

برای تهیه ماسک خیار، باید ۴ قاشق غذاخوری خیار له‌شده را با ۲ قاشق غذاخوری خامه‌ ترش مخلوط کنید و ماسک را روی پوست خشک خودتان به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید؛ سپس صورت خود را با آب بشویید.

ماسک نارگیل

روغن نارگیل یک روغن مرطوب‌کننده برای پوست های خشک است؛ البته مصرف خوراکی آب نارگیل هم می‌تواند پوست و موی شما را از بیماری های مختلف حفظ کند.

مواد لازم

۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک عدد موز رسیده و له‌شده، به همراه ۳ قطره روغن صمغ کندر.
برای تهیه این ماسک خانگی، تمام مواد را با هم ترکیب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید؛ سپس صورت‎ خود را با آب بشویید؛ وجود موز در این ماسک به عنوان منبع غنی از آنتی اکسیدان به نرمی و لطافت آن کمک می‌کند البته کندر هم در پاکسازی پوست تاثیر دارد.

ماسک کره

شاید تا به حال فکر می‌کردید که کره و عسل فقط یک ماده مغذی برای صبحانه است؛ از این به بعد از کره برای زیبایی پوست صورت خود استفاده کنید؛ یک ماسک صورت عجیب اما پر خاصیت!

مواد لازم

یک قاشق غذاخوری کره نرم، یک قاشق چای‌خوری عسل خام تصفیه‌نشده و یک‌ چهارم قاشق چای‌خوری آب‌ لیمو.

بعد از درست کردن این معجون یا ماسک خانگی، یک لایه نازک از این مواد را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست بمالید؛ سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت

ماسک ماست و ویتامین E

ویتامین E یک ویتامین زیبایی است که در اکثر کرم ها، لوسیون ها و حتی پاک‌کننده های طبیعی پوست و مو به کار می‌رود؛ برای تهیه یک ماسک خانگی مقوی می‌توانید از کپسول ویتامین E  و ماست استفاده کنید.

مواد لازم

دو قاشق غذاخوری ماست پرچرب، ۲ قاشق غذاخوری جوی دوسر پخته‌شده، یک عدد محتویات خالی‌شده کپسول ویتامین E، به همراه یک قاشق غذاخوری عسل.
ترکیب این مواد را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید؛ سپس صورت خود را با آب بشویید تا لایه های اضافی، چربی ها و حتی جوش و آکنه های زیر پوستی شما پاکسازی شوند.

شما چقدر به زیبایی خودتان اهمیت می‌دهید؟ اصلا کدام یک از این ماسک های صورت را بیشتر دوست دارید و کدام ماسک مناسب پوست صورت شما است؟ انتخاب کنید تا زیبا تر شوید.

یک نظر

  1. مهدی فراهانی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸ در ۱:۵۶ ب٫ظ

    مفید بود ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…