دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

چرا آپارتمان های کوچک فروش نمی‌روند؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قیمت‌ گذاری گزاف در بازار فروش آپارتمان‌ های کوچک‌ در تهران نشان می‌دهد که مالکان هنوز از شرایط حقیقی بازار مسکن آگاه نیستند.
قیمت فروش آپارتمان در تهران
با استمرار رکود عمیق در بازار معاملات مسکن، برخی از فروشندگان آپارتمان‌ های کوچک‌ متراژ همچنان قیمت فروش آپارتمان های خود را بالاتر از میانگین قیمت مورد انتظار هر منطقه اعلام می‌کنند.

به گزارش مجله دلتا اعلام قیمت‌های پیشنهادی گزاف ناشی از انتظار تورمی مالکان، تعجب فعالان بازار مسکن را برانگیخته است چرا که این نوع قیمت‌گذاری در هیچ‌یک از گروه‌ های متراژی به اندازه آپارتمان های کوچک‌ متراژ با مساحت تا ۶۰ متر مربع تعمیم پیدا نکرده است. علت این است که معدود فروشندگان واقعی باقی مانده در بازار مسکن از شرایط رکود شدید حاکم بر معاملات آگاه هستند و دلیلی برای دشوارتر کردن شرایط فروش ملک خود نمی‌بینند.

در عین حال یک گروه از فروشنده‌ها که آپارتمان‌های کوچک‌متراژ در بازار فروش املاک را عرضه کرده‌اند، همچنان بر قیمت‌های پیشنهادی بالاتر از سطح تنزل یافته ماه‌های اخیر اصرار دارند؛ به ویژه اینکه با کاهش توان خرید مردم، تقاضا برای چنین واحدهایی به شدت بالا رفته است و مالکان، این‌گونه استنباط می‌کنند که این واحدها در نهایت مشتری خود را خواهند داشت.

بررسی آگهی های موجود در گروه آپارتمان های کوچک متراژ نزد بنگاه‌ های معاملات املاک نشان می‌دهد حدود نیمی از این آپارتمان‌ ها، قیمت پیشنهادی بیش از حد مورد انتظار کنونی را دارند و البته گروه دیگری از فروشنده‌ ها با روند کاهش تدریجی قیمت‌های پیشنهادی همراه شده‌اند.

واسطه‌ های ملکی معتقدند علت تعیین قیمت فروش آپارتمان از سوی برخی از مالکان این نوع واحدهای مسکونی، آگاهی آنها از این واقعیت است که گروهی از خانه‌اولی‌های وام‌دار که موعد دریافت تسهیلات آنها فرا رسیده، چاره‌ای جز خرید آپارتمان های کوچک ندارند و این گروه از آپارتمان ها در هر شرایطی حتی با وجود رکود عمیق کنونی، مشتریانی بیش تراز سایر گروه های متراژی دارند، هرچند آنها واقعیت مهم‌تر درباره توانایی خریداران مسکن را در این نوع قیمت‌گذاری ها نادیده گرفته‌اند.

 

60 متر چرا آپارتمان های کوچک فروش نمی‌روند؟

۲ دیدگاه

  1. آدینه

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۴۵ ب٫ظ

    درست است

    پاسخ

  2. حیدری

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۳۵ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds