قیمت مسکن در منطقه پرطرفدار تهران

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
منطقه 5 تهران در سال‌های گذشته در صدر فهرست بالاترین قراردادهای خرید و فروش مسکن قرار داشته است.
قیمت مسکن در منطقه 5

منطقه ۵ به لحاظ موقعیت جغرافیایی از سمت شمال به ارتفاعات تهران، از شرق به بزرگراه آیت‌الله اشرفی اصفهانی، از جنوب به جاده مخصوص کرج و از غرب به مسیل کن منتهی می شود. قیمت مسکن در منطقه ۵ یکی از دلایلی است که موجب شده است تا متقاضیان این منطقه را برای سکونت ترجیح دهند.

به گزارش مجله دلتا یکی از دلایل جذابیت این منطقه برای متقاضیان، قیمت هر متر مربع واحد مسکونی برای خریداران است. هم‌اکنون قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در این منطقه، ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است که نسبت به قیمت‌ها در مناطق ۱، ۲، ۳ و ۶ کمتر است.

طی سال‌های ۸۹ تا ۹۷ بیشترین میزان معامله ثبت شده در این منطقه مربوط به سال ۹۰ با بیش از ۳۰ هزار مورد و کمترین تعداد قرارداد امضا شده به سال ۸۹ با کمتر از ۱۵ هزار مورد بازمی‌گردد.

نوساز بودن واحدهای مسکونی در این منطقه دلیل دیگر جذب متقاضی در این منطقه است که باعث شده این منطقه در رده مناطق پر معامله تهران قرار بگیرد.

کمترین رشد قیمت از سال ۹۳ به ۹۴

تحلیل گزارش مرکز آمار از قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۵ پایتخت طی سال‌های ۸۹ تا ۹۷ نشان می‌دهد که قیمت‌ها به صورت مداوم در حال افزایش بوده است، اما بیشترین افزایش قیمت مربوط به سال ۹۰ به ۹۱ با جهش ۳۴ درصدی و همچنین ۹۶ به ۹۷ با رشد ۴۳ درصدی است.

طبق این ارقام، جهش قیمت سال ۹۷ بیش از سال ۹۱ بوده است، اتفاقی که در مناطق ۱، ‌۲ و ۳ هم رخ داد اما در منطقه ۴ برخلاف این مناطق، جهش قیمت سال ۹۱ بیش از سال ۹۷ بوده است.

ناگفته نماند که افزایش قیمت در سال ۹۱ به ۹۲ هم با ۲۴ درصد قابل چشم پوشی نیست و رقم بالایی است، پس از آن در سال‌های ۹۲ و ۹۳ هم شاهد افزایش قیمت بوده ایم اما رشد قیمت از سال ۹۳ به ۹۴، ۶ درصد بوده است که کمترین رشد قیمت را در ۹ سال مورد بررسی به خود اختصاص می‌دهد.

برای اطلاع از قیمت مسکن در منطقه ۵ اینجا کلیک کنید.

۲ دیدگاه

  1. امامی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۹ ب٫ظ

    منم یکی از ساکنین منطقه۵ !!! مطلبتون برام جالب بود چون به نظرم امد تصمیم درستی گرفتم

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۴ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۲ ق٫ظ

      سپاس که به مجله دلتا هر روز سر می‌زنید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…