عجیب ترین مکان های دنیا

۵
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
«چشمه بزرگ منشوری» سومین چشمه آب گرم دنیاست. یکی از عجیب ترین مکان های دنیا در آمریکا. اینجا به رنگین کمانی می ماند که روی زمین پدید آمده است.
شاخص 23 عجیب ترین مکان های دنیا

زیبایی های جهانی که در آن ساکنیم بی پایان است. این دهکده جهانی در هر لحظه فوران دیدنی هایش را به سمت گردشگران نشانه می‌رود؛ وَ هر روز که نه، هر ساعت به ساعت انگشت تعجب بر دهان ساکنین این سیاره می‌نشاند. امکان ندارد در طول زندگی مان جمله «چه قدر زیباست» را برای طبیعتی به کار نبرده باشیم. این زیبایی ها گاهی به قدری حیرت انگیز است که باورمان نمی‌شود چنین منظره خارق العاده ای واقعاً وجود داشته باشد. مکان‌هایی سوررئال که ممکن است بعضی از آن ها را شنیده، اما به چشم خود ندیده‌ بایشید. این مطلب از صفحه گردشگری مان تعدادی از این زیبایی های حیرت انگیز را برایتان می‌شمارد تا بتوانید به هر کدام از آن ها که برایتان دوست داشتنی تر بود سفر کنید. عجیب ترین مکان های دنیا را در مجله دلتا را به خاطر بسپارید.

دیدنی ترین مکان دنیا

دارک هجز، ایرلند شمالی

مکانی با نام Kingsroad را در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) به خاطر دارید؟ این مکان با آن درختان دیدنی و در هم تنیده واقعاً وجود دارد. اینجا جاده ای در ساحل انتریم است در ایرلند شمالی. در واقع در قرن ۱۸ میلادی خانواده استوارت درخت‌ هایی را در کناره های جاده‌ منتهی به عمارت خود کاشتند که امروز بعد از قرن ها به یکی از توریستی‌ ترین نقاط ایرلند شمالی تبدیل شده است. دارک هجز (The Dark Hedges) بهترین و دیدنی ترین عکس ها را به گردشگران عاشق عکاسی هدیه می‌کند و تمام فصول سال، زیبایی خود را با سخاوت مقابل چشمان گردشگران به نمایش می‌گذارد.

عجیب ترین راه دنیا دارک هجز (The Dark Hedges)

دریاچه‌ی بایکال شمالی، روسیه

امکان ندارد نام دریاچه بایکال (Northern Lake Baikal) را به عنوان یکی از عجیب ترین مکان های دنیا نشنیده باشید یا تصاویرش به چشمتان نخورده باشد. هفتمین دریاچه بزرگ جهان در جنوب سیبری که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است. بسیار جذاب و دیدنی است و بزرگ‌ ترین دریاچه آب شیرین دنیا محسوب می‌شود. آب این دریاچه به قدری زلال است که به شاخصه منحصر به فرد آن تبدیل شده و تا عمق ۴۰ متری زیر آب را می‌توان به راحتی دید! اکثر طبیعت گردان و گردشگران عکس های بی‎نظیری در هنگام زمستان از یخ زدگی این آب زلال گرفته اند که شگفت انگیز است.

بایکال زلال ترین دریاچه دنیا (Northern Lake Baikal

این تصویر در دمای ۱۹ درجه زیر صفر گرفته شده. در فصل سرما که به خوبی شگفتی آب های زلال یخ زده را به تصویر کشیده است. اگر سرما شما را سر شوق می‌آورد، حتماً در زمستان برای دیدن این دریاچه بروید اتا بتوانید چنین عکس هایی را برای خود به یادگار بیاورید.

آبشار کوآنگ سی، لائوس

آبشار «کوانگ سی» (Kung Si Waterfall) در لائوس است که حسابی دل جهانگردان را برده. جهانگردان در فصول مختلف سال برای دیدن این آبشار می‌آیند. آبشاری سه‌ طبقه که آبی بسیار تمیز دارد و معمولاً استخر طبیعی آن از دست مسافران و گردشگران در امان نیست. پوشش گیاهی منحصر به فرد و زیبایی بی حدی دارد. رنگهای شفاف و چشم نواز این آبشار و طبیعت اطرافش آن را تبدیل به مقصدی پر تردد برای مسافران کرده است.

آبشار کوانک سی لائوس Kung Si Waterfall

چشمه‌ منشوری بزرگ، ایالات متحده‌ آمریکا

اینجا سومین چشمه آب گرم دنیاست. یکی از عجیب ترین مکان های دنیا در آمریکا. «چشمه بزرگ منشوری» (Grand Prismatic Spring). در پارک ملی «یلوستون» قرار دارد. باکتری‌ های مختلفی در آب این چشمه وجود دارد که آن را به رنگ های متنوعی مانند سبز،قرمز، سبز و … در آورده است. اینجا یک رنگین کمان است که روی زمین فروریخته است. در فصول مختلف این طیف رنگی تغییر می‌کند. پارک ملی یلوستون با داشتن این جاذبه طبیعی و ده ها جانور کم نظیر مانند خرس‌ گریزلی، گرگ‌ و موس (گوزن شمالی) و… یک مکان دیدنی و جاذبه گردشگری را در اختیار بازدید کنندگان قرار داده است.

Grand Prismatic Springچشمه منشوری بزرگ دنیا

دره‌ی آنتلوپ، ایالات متحده‌ آمریکا

در آریزونا بیابانی است به نام ناواجو. در ناواجو، دره‌ای عمیق و باریک است به نام دره آنتلوپ (Antelope Canyon). قرن‌ها توسط آب و باد دچار فرسایشی عجیب شده و اشکالی مارپیچ به خود گرفته است. انعکاس نور در اینجا مناظری حیرت آور به وجود آورده. راهرو‌ های باریک و پر پیچ‌ و‌ خمی برای عبور جریان آب به شکل نعل اسبی و خطوط نا متقارن دیدنی با آن رنگ های درخشان، زیبایی بی پایانی را موجب شده است. آنتلوپ همیشه سوژه بی نظیری برای عکاسی گردشگران و مسافران بوده است.

دره آنتلوپ اریزونا Antelope Canyon

سالار دی یونی، بولیوی

در جنوب غربی کشور بولیوی، بزرگترین دریاچه آب شور جهان قرار گرفته است.  سالار دی یونی(Salar de Uyuni) زیبا و منحصر به  فرد است. یخ زدن این دشت نمک در زمستان بسیار عجیب و دیدنی است. به یک آینه‌ بزرگ می‌ماند که تصویر بی نظیری از انعکاس آسمان را برای گردشگران به نمایش گذاشته است. یک نمای پر جلال که هر ساله گردشگران بسیاری را از همه نقاط دنیا به اینجا می‌کشاند. سنگ های نمکی که در اطراف هستند هم معمولاً سوغاتی های بی نظیری محسوب شده و اگر در هتل های اطراف سالار دی یونی اقامت کنید خواهید دید که تمام یا بخشی از مبلمان و اشیای موجود در فضای آنجا از همین سنگ ها ساخته شده اند.

دریاچه سالار دی یونی Salar de Uyuni

هواکیکینا، پرو

مطمئنم چنین جایی را ندیده اید. غیر از باغ شازده ماهان خودمان در دل کویر، که باید بدانید اینجا ده برابر از آنچه می‌‍شناسید بزرگ تر است. واحه ای به نام هواکیکینا (Huacachina). در اطراف دریاچه طبیعی در پرو یکی از عجیب ترین مکان های دنیا ساخته شده و دور تا دورش را تپه های شنی طبیعی فرا گرفته‌اند.

اینجا غیر از جاذبه گردشگری یک تفریحگاه هم هست که انواع تفریحات کویری در آن انجام می‌شود. تفرجگاهی برای خانواده‌ها که اسکی روی تپه های شنی و سافاری از جمله تفریحات رایج این روستاست. افسانه یا افسانه هایی هم راجع به پری این دریاچه گفته می‌شود و سفر کردن به آنجا خالی از لطف نیست.

هواکیکینیا Huacachina

دروازه‌ی جهنم، ترکمنستان

در ترکمنستان یک گودال عظیم وجود دارد که سال هاست آن را دروازه جهنم می‌نامند. در واقع این مکان پر است از گاز های مختلف و دود گوگرد که حدود ۴۰ سال در حال سوختن است. این دهانه بزرگ، شعله های همیشه روشن وَ بوی سوختن که تا شعاعی آن طرف تر به مشام می‌رسد باعث شده تا نام دروازه جهنم (The Door to Hell) را به این مکان بدهند. هرچند باید بگویم آوازه اینجا به تمام جهانگردان و گردشگران رسیده و سالانه هزاران نفر از آنها را به اینجا می‌کشاند. در کنار روستای قره‌ قوم در ترکمنستان واقع است. قطر ۷۰ متری این گودال، عظمت آن را به خوبی نشان می‎دهد و نام دروازه جهنم را برای این مکان برازنده می‌کند.

دروازه جهنم ترکمنستان The Door to Hell

۵ دیدگاه

  1. یوسفی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۳ ق٫ظ

    عالی و دیدنی ولی حیف

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸ در ۱:۳۰ ب٫ظ

      بلی ولی چرا؟ 🙁

      پاسخ

  2. نامجو

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۵۸ ق٫ظ

    بسیار زیبا و دیدنی است

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۹ آبان ۱۳۹۸ در ۱:۳۰ ب٫ظ

      بلی همینطوره 🙂

      پاسخ

  3. بردیا

    ۲۸ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…