کاهش قیمت ملک در اطراف تهران

خبر خوش برای متقاضیان مسکن مهر پرند و پردیس

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نقطه اوج قیمت مسکن در شهر جدید پردیس را می‌توان مربوط به بازه زمانی خرداد و تیرماه امسال دانست؛ این در حالی است که هم‌اکنون فعالان بازار مسکن و متقاضیان فروش واحدهای مسکونی در این شهر جدید از اعلام قیمت واحدهای عرضه شده به بازار خودداری می‎کنند.
مسکن مهر

بررسی‌های میدانی بازار مسکن در شهرهای پرند و پردیس نشان می‎دهد میانگین قیمت یک متر مربع واحد مسکونی مهر در پردیس حدود ۳ میلیون و در پرند حدود ۲ میلیون تومان است که حاکی از کاهش ۲۵ درصدی قیمت واحدهای مسکونی در این دو شهر است.

به گزارش مجله دلتا تحقیقات میدانی در دو شهر جدید اطراف تهران؛ پرند و پردیس نشان می‌دهد قیمت‌های پیشنهادی و قطعی فروش واحدهای مسکونی در این شهرها در مقایسه با نیمه اول سال کاهش یافته است.

هم‌اکنون بازار معاملات مسکن این دو شهر جدید برخلاف شهر تهران که در رکود شدید معاملاتی به سر می‌برد، با رکود روبه‎رو نیستند. در حالی که بازار معاملات مسکن این دو شهر جدید در وضعیت رکود شدید قرار ندارد، اما شرایط بازار و میزان معاملات مسکن در این شهرها نیز به گونه‌ای نیست که بتوان از این شرایط به رونق معاملات تعبیر کرد.

تحقیقات میدانی حاکی است، هم‌اکنون میانگین قیمت یک مترمربع آپارتمان مسکن مهر «کلید تحویل» یعنی آن دسته از واحدهای مسکن مهر که آماده سکونت هستند و در عین حال عملیات بانکی آنها به منظور فروش اقساطی و دریافت دفترچه قسط انجام شده و حتی مالک اولیه چند قسط از اقساط وام بانکی آن را نیز پرداخت کرده است، در برج‌های مسکونی شهر جدید پردیس در بازه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است؛ به‌عنوان مثال،هم‌اکنون یک واحد مسکونی کلید تحویل ۹۰ مترمربعی در برج‌های مسکونی این شهر جدید به‌طور میانگین معادل حدود ۲۸۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

آن دسته از واحدهای مسکن مهر که هنوز عملیات ساختمانی آنها به پایان نرسیده و در واقع جزو واحدهای پیش‌فروشی به حساب می‌آیند نیز به‌طور میانگین مترمربعی حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده و معامله می‌شوند.

 نقطه اوج قیمت مسکن در شهر جدید پردیس را می‌توان مربوط به بازه زمانی خرداد و تیرماه امسال دانست؛ این در حالی است که هم‌اکنون فعالان بازار مسکن و متقاضیان فروش واحدهای مسکونی در این شهر جدید از اعلام قیمت واحدهای عرضه شده به بازار خودداری کرده و تعیین شرایط قیمت را منوط به توافق بین خریدار و فروشنده اعلام می‌کنند؛ در واقع فروشنده‌ها و واسطه‌ها به جای اعلام قیمت پیشنهادی در متن آگهی‌های عرضه آپارتمان به بازار از واژه «توافقی» استفاده می‌کنند.

۲ دیدگاه

  1. حیدری

    ۲۹ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۳۶ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • فاطمه آذرافراز

      ۳۰ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۹ ق٫ظ

      عالی شمایید که مجله دلتا را ورق می‌زنید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…