جاذبه های گردشگری نزدیک تهران

۱
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه

استان تهران یکی از استان های ویژه‌ کشور با طبیعتی بی‌نظیراست. اگر ساکن تهران هستید و می خواهید سفری یک روزه داشته باشید بد نیست با جاذبه ‌های گردشگری استان تهران و اطراف آن آشنا شوید و با سفری کوتاه   یک روز خاطره ‌انگیز را برای خود و عزیزانتان فراهم کنید.

  روستای آبگرم لاریجان

1 جاذبه های گردشگری نزدیک تهران
روستای آبگرم شاید توریستی‌ترین روستای این منطقه باشد که این موقعیت را مدیون چشمه آب گرم لاریجان است. در این روستا حمام‌های آب گرم فراوانی وجود دارد که جمعیت زیادی را در فصل ‌های مختلف به سمت خود جلب می‌کند. این روستا شامل یک خیابان اصلی است که در هر دو سمت آن تعداد زیادی مغازه، برای رفع نیازهای گردشگران وجود دارد.

  روستای کردان

کردان جاذبه های گردشگری نزدیک تهران

روستای کردان نیز یکی دیگر از روستاهای زیبا و تاریخی منطقه هشتگرد است. البته دیدن روستای سرسبز و خوش آب و هوای فشند را هم به همه کسانی که به این منطقه سفر می‌کنند، توصیه می‌کنیم.

توچال

توچال جاذبه های گردشگری نزدیک تهران

دامنه جنوبی البرز به کوهستان توچال شهرت دارد. مشهورترین و پررفت و آمدترین پناهگاه‌های توچال از شرق به غرب عبارت است از : کلک چال، شروین، شیرپلا، توچال، اسپید کمر و پلنگ چال که همگی آنها مشرف به تهران ‌اند. علاوه بر تله‌ سی‌یژ کوچکی که منطقه دربند دارد تله‌کابین توچال دارای بالابر صندوقی است و پیست توچال نیز تنها مکان قابل اسکی روی برف این منطقه است.

پارک جنگلی چیتگر

چیتگر جاذبه های گردشگری نزدیک تهران

۱۴۵۰ هکتار زمین پر درخت و وجود یک پیست ویژه دوچرخه سواری ، پارک چیتگر را به یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی استان تهران تبدیل کرده است .

پارک جنگلی لویزان

لویزان جاذبه های گردشگری نزدیک تهران

این پارک با وسعتی معادل ۱۱۰۰ هکتار که بیشتر کاربرد تفریحی دارد نیز از گردشگاه‌ های بزرگ استان ، به ویژه شهر تهران است.

پارک جنگلی وردآورد

ورد اورد 1 جاذبه های گردشگری نزدیک تهران

پارک جنگلی وردآورد با ۱۰۲۰ هکتار وسعت، دومین پارک جنگلی بزرگ استان است که در محدوده کوه‌ های وردآورد در اتوبان کرج قرار دارد.

دره جاده چالوس

دره ئجاده چالوس جاذبه های گردشگری نزدیک تهران

این دره که در مسیر جاده کرج به چالوس قرار دارد. یکی از زیباترین دره‌های ایران و شاید جهان به شمار می‌آید و چشم‌اندازهایی بی‌مانند دارد. در این دره‌ها رستوران و هتل‌های بسیاری  وجود دارد که می‌توان شب را در آنجا سپری کرد.

دره اوین – درکه

دره اوین 1 جاذبه های گردشگری نزدیک تهران

این دره در شمال شهر تهران واقع است. ابتدای مسیر دره اوین – درکه روستای درکه قرار دارد که یکی از خوش آب و هواترین مناطق روستایی تهران است. در طول دره اوین رودخانه‌ای پر آب جریان دارد که در بخشی از مسیر خود، به صورت پلکانی در می‌آید که به هفت‌حوض معروف است .

دره کن – سولقان

دره کن جاذبه های گردشگری نزدیک تهران

این دره در شمال شرقی شهر تهران قرار دارد و رودخانه که از بلندی‌های شمال البرز سرچشمه می‌گیرد در مسیر آن جریان دارد. در طول دره‌ها قهوه‌خانه‌هایی وجود دارد که در روزهای هفته به ویژه در روزهای تعطیل از مسافران پذیرایی می‌کنند.
 

دره اوشان – فشم

اوشان فشم 1 جاذبه های گردشگری نزدیک تهران

 

این دو ناحیه به ترتیب در ۳۰ و ۳۵ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارند. فشم از مسیر از جاده لشکرک دارای باغ‌های میوه بسیار است و هوای آن در بهار و تابستان معتدل است. روستاهای آهار، شکرآب، زایگون، گرماب دره و میگون نیز در همان حوالی، از مناطق تفریحی‌اند که برای سفرهای یک روزه بسیار مناسبند.

دریاچه سد امیرکبیر (کرج)

دراچه سد امیر کبیر 1 جاذبه های گردشگری نزدیک تهران

دریاچه سد امیرکبیر، در کیلومتر ۲۳ جاده کرج – چالوس در تنگه واریان واقع است. در این دریاچه، فعالیت‌های ورزشی و تفریحی مانند قایقرانی، ماهی گیری، اسکی روی آب، شنا و پرواز با کایت انجام می‌شود.

دریاچه شورمست

دریاچه شور مست 1 جاذبه های گردشگری نزدیک تهران

در فاصله ۱۷۰ کیلومتری تهران مکان زیبا و رویایی دریاچه شورمست قرار دارد . دریاچه‌ای طبیعی به وسعت ۱۵ هزار متر مربع و عمق پنج متر. این دریاچه در پنج کیلومتری غرب شهر پل سفیدو در ارتفاعات مشرف به این شهر در مجاورت روستای شورمست واقع شده‌ وفاصله زمانی ازمرکز تهران تا دریاچه نزدیک به دو ساعت و نیم است.

دریاچه سد لار

دریاچه سد لار 1 جاذبه های گردشگری نزدیک تهران

دریاچه سد لار در ۸۴ کیلومتری تهران است این منطقه به سبب  نزدیکی به قله دماوند هوایی خنک و چشم اندازهایی زیبا دارد و  امکان انجام دادن ورزش‌هایی مانند شنا و اسکی در این دریاچه فراهم  است.

 

یک نظر

  1. شهاب حسینی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ در ۵:۵۸ ب٫ظ

    به غیر از سد لار بقیه جاها رو رفتم. برای سفرهای یک روزه مناسب هستن. البته تنگه واشی ام تابستانها عالیه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…