افزایش معاملات آپارتمان‌ های بیش از۱۵سال

۰
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

بانک مرکزی با بررسی تحولات بازار مسکن دربهمن ماه سال ۹۶  اعلام کرد : سهم معاملات آپارتمان ‌های مسکونی نوساز تا ۵ سال ساخت در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۵ همچنان کمتر از ۵۰ درصد میزان معاملات یک ماه اخیر است.

 این گزارش نشان می‌دهد، سهم معاملات آپارتمان ‌های نوساز تا پنج سال ساخت از ۱۸ هزار و ۳۹۲ معامله انجام شده در بهمن ماه معادل ۷/ ۴۸ درصد بوده که نسبت به بهمن ماه پارسال  معادل ۲/ ۵ واحد درصد کاهش یافته است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد ،  گزارش بانک مرکزی حاکی است ، به رغم  کاهش سهم آپارتمان ‌های نوساز تا پنج سال ساخت از معاملات صورت گرفته دربهمن ماه ، سهم معامله آپارتمان‌ های بیش از ۱۵ سال افزایش یافته است.

 بر این اساس ، سهم آپارتمان ‌های با بیش از ۱۵ سال ساخت از کل معاملات از ۸ و یک دهم درصد در بهمن ماه پارسال  به ۱۱ و ۹ دهم درصد در بهمن ماه امسال رسیده است.

مشاوران املاک می گویند : به نظر می‌رسد یکی از دلایل مهم کاهش سهم آپارتمان‌ های نوساز تا پنج سال ساخت از میزان معاملات در چند ماه اخیر می‌تواند افزایش نامتعارف قیمت‌ های پیشنهادی فروشندگان این گونه واحد های مسکونی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…