درمان فوری عفونت مثانه !

۳
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
امان از باکتری! کدام باکتری؟ باکتری‌هایی که باعث عفونت مثانه می‌شوند! درباره این عفونت شایع و علائم آن چه می‌دانید؟ با مجله دلتا همراه باشید.
عفونت مثانه

عفونت مثانه! امان از این عفونت های شایع که تمام سیستم بدن را درگیر می‌کنند؛ علائم عفونت مثانه چیست؟ این عفونت با عفونت ادراری ارتباط تنگاتنگ دارد که البته مثل عفونت های قارچی بیشتر از همه خانم ها را درگیر می‌کند؛ درمان خانگی این عفونت شایع را می‌شناسید؟ اصلا عفونت مثانه قابل درمان است؟ با مجله دلتا همراه باشید.

علائم عفونت مثانه

عفونت مثانه چیست؟

همه چیز زیر سر این ادرار است! عفونت مثانه یک عفونت باکتریایی است که در مثانه رخ می‌دهد؛ به این عفونت، عفونت مجاری ادرار هم می‌گویند.

اگر هنگام ادرار کردن احساس سوزش یا تیر کشیدن دارید، ممکن است شما عفونت مثانه گرفته باشید؛ بهتر است بدانید باکتری‌ هایی که در مجرای ادرار یا مثانه رشد می‌کنند، می‌توانند علت عفونت مثانه باشند.

علائم عفونت مثانه

 

علائم عفونت مثانه ( عفونت مجاری ادرار )

این نوع عفونت هم مثل دیگر عفونت ها علائم خاص خودش را دارد؛ شاید اولین و شایع ترین زنگ خطر عفونت مثانه همان سوزش ادرار باشد؛ همانطور که گفتیم، درصد شیوع عفونت ادراری و مثانه و حتی عفونت های قارچی در میان خانم ها بیشتر از آقایان است؛ درباره علائم این عفونت چه می‌دانید؟ با ما همراه باشید.

  • ادرار خونی یا کدر
  • تکرر ادرار (ادرار کردن بیش از حد معمول)
  • ادرار بدبو
  • درد یا سوزش هنگام ادرار
  • احساس نیاز مداوم به دفع ادرار
  • احساس فشار یا درد در ناحیه‌ شکم یا کمر

البته این علائم را نباید با بیماری های دیگر این ناحیه مثل سرطان پروستات اشتباه بگیرید؛ ممکن است شما علائم گفته شده یا نشانه های مشابهی داشته باشید و اصلا این ها نشان از عفونت نباشد؛ پس بگذارید تا تصمیم نهایی را پزشک متخصص بگیرد.

عفونت مثانه

علت درد و التهاب مثانه

قطعا حمله باکتری ها علت شایع این نوع عفونت است؛ درواقع باکتری‌ که وارد پیشاب‌راه می‌شود و از آنجا به درون مثانه راه پیدا می‌کند؛ علت اصلی این عفونت‌ است؛ این گونه است که شما سوزش ادرار و درد های زیر شکمی دارید.

همانطور که گفتیم، شیوع این عفونت در خانم ها بیشتر از آقایان است؛ البته آقایان به‌ دلیل وجود غده‌ پروستات در برابر این نوع عفونت ها مقاومت بیشتری دارند. جالب است بدانید که اکثر عفونت ‌های مثانه ناشی از باکتری اشریشیاکلی (Escherichia coli) است؛ این نوع باکتری به ‌طور طبیعی در روده‌‌ بزرگ وجود دارد.

عفونت مجاری ادراری

درمان خانگی عفونت مثانه 

چرا اینقدر دارو های شیمیایی می‌خورید؟ آنتی بیوتیک های طبیعی را امتحان کنید؛ عفونت مثانه هم مثل دیگر عفونت ها به راحتی قابل درمان است؛ یک تغذیه سالم و رژیم غذایی مناسب می‌تواند شما را برای همیشه از شر این بیماری خلاص کند؛ فقط کافی است خوراکی های طبیعی را امتحان کنید؛ می‌پرسید چه نوع خوراکی هایی؟ دقیقا این خوراکی ها …

زغال اخته و درمان عفونت مثانه

خوراکی های ترش بخورید

تعجب نکنید؛ اگر طرفدار آلو و لواشک هستید؛ پس قطعا برای‌تان کاری ندارد که یک رژیم غذایی ترش مزه را امتحان کنید؛ با این کار هم ذائقه شما عوض می‌شود و هم عفونت مثانه از بین می‌رود؛ عصاره شاتوت، آب زرشک، تمر هندی و زغال اخته را امتحان کنید؛ درواقع این خوراکی های ترش مزه به خروج باکتری ها از بدن کمک می‌کنند.

عسل و دارچین

یک ترکیب و معجون شیرین و خوشمزه که می‌تواند با عفونت ها مبارزه کند؛ برای این معجون جادویی فرقی نمی‌کند که عفونت ویروسی شما ساده و در حد یک سرماخوردگی زود گذر باشد یا عفونت های حاد و شایع مثل عفونت ادراری و مثانه! اگر عفونت مثانه یا هر نوع عفونت دیگری دارید، به شما توصیه می‌کنیم که ترکیب خوشمزه عسل و دارچین را حتما امتحان کنید.

برای تهیه این معجون خانگی، دو قاشق غذاخوری عسل به همراه یک قاشق چای‌خوری پودر دارچین را در مقداری آب ولرم حل کنید و آن را بنوشید؛ این روش باعث می‌شود که میکروب ‌های مثانه از بین برود؛ بنابراین خودتان پی می‌برید که عسل و دارچین فقط عصاره لاغری نیست!

عفونت ادراری

کنترل درد مثانه با سبزیجات

سبزیجات مختلف با توجه به میزان فیبر و آنتی اکسیدان های فراوان‌شان به درمان عفونت های مختلف کمک می‌کنند؛ برای درمان عفونت، شما می‌توانید از آب کرفس، گشنیز و جعفری در کنار لیمو و عسل استفاده کنید.

این معجون فقط خاصیت چربی سوزی ندارد؛ بگذارید این گیاهان و سبزیجات یک سلاح قدرتمند خوراکی برای درمان عفونت ادراری و یک پاک کننده طبیعی برای مثانه شما باشند؛ بسیاری از این سبزیجات ادرار آور هستند و همین باعث دفع باکتری ها از بدن می‌شود.

خیار بخورید

خوردن خیار روشی ساده برای درمان عفونت مثانه است؛ خیار یک میوه پر آب است و خوردن آن مایع زیادی در بدن شما ایجاد می‌کند که همین مسئله باعث تکرر ادرار و عمل دفع سموم از بدن شما می‌شود.

ویتامین C

تا می‌توانید آب و ویتامین c مصرف کنید؛ مصرف انواع مایعات به دفع باکتری از مثانه شما کمک می‌کند؛ بهترین مایع ضد عفونی‌کننده آب است؛ در این میان مصرف انواع مختلف میوه ها و مرکبات پر آب هم می‌تواند کمک‌کننده باشد؛ یکی از فواید نوشیدن مایعات این است که مانع چسبیدن باکتری به دیواره ‌های مثانه می‌شود.

آناناس بخورید

میوه آناناس آنزیمی به نام بروملین با خواص ضد التهابی دارد که مصرف آن باعث کاهش علائم عفونت مثانه یا همان عفونت مجاری ادراری می‌شود.

پرتقال و لیمو

همانطور که می‌دانید، مرکباتی مانند پرتقال و لیمو مقدار زیادی ویتامین C دارند که برای حفظ سلامت مثانه بسیار مفید و مهم است. این ویتامین به حذف یا همان دفع باکتری ‌های مثانه کمک می‌کند؛ پس اگر عفونت ادراری یا مثانه دارید، میوه های پاییزی و سبزیجات را فراموش نکنید.

عفونت مثانه

مصرف ماست و فراورده های لبنی

لبنیات و به خصوص نوع پروبیوتیک آن ها می‌تواند باکتری ها و عفونت های بدن را درمان کند. ماست یکی از رایج ترین درمان‌ های خانگی برای کاهش درد و التهاب مثانه است. ماست و به خصوص نوع پروبیوتیک آن محیطی زنده و فعال از باکتری‌ های سالم است که البته با باکتری ‌های عامل عفونت می‌جنگد و آن ها را از بین می‌برد.

سرکه سیب

سرکه سیب منبع غنی از پتاسیم، آنزیم و دیگر مواد مفید است که می‌تواند از تکثیر باکتری های مثانه جلوگیری کند. افرادی که از عفونت مثانه رنج می‌برند، می‌توانند از سرکه سیب به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی استفاده کنند.

برای تهیه این معجون ضد عفونی‌کننده ابتدا سرکه سیب را به آب اضافه کنید. شما می‌توانید چند قطره آب لیمو در این معجون بریزید و آن را با عسل شیرین کنید؛ از این معجون دو بار در روز استفاده کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین تعادل ادرار اسیدی را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که ادرار راحت تر دفع شود. جوش شیرین یک ماده قلیایی است که می‌تواند اسیدیته ادرار را کاهش و آن را خنثی کند.

چای زنجبیل

زنجبیل یکی از مؤثرترین ادویه های خانگی برای کاهش التهاب مثانه و درمان عفونت آن است؛ این ادویه باکتری های عفونی بدن را تار و مار می‌کند.

روغن زیتون

روغن های گیاهی مختلف مثل کرچک، کنجد، نارگیل و … خواص زیادی برای بدن دارند؛ اما در میان همه آنها روغن زیتون چیز دیگری است؛ اگر عفونت شدید مثانه دارید، زیتون، سیر و آب ولرم را مخلوط و امتحان کنید؛ یک معجون ترکیبی قوی که باعث پاکسازی مجاری ادرار شما می‌شود.

عفونت مثانه

نکته های بهداشتی مخصوص خانم ها

همانطور که اشاره کردیم، عفونت های قارچی و انواع باکتری ها به خصوص در ناحیه اندام تناسلی بیشتر از همه گریبان خانم ها را می‌گیرد؛ البته جای نگرانی نیست! در کنار درمان های خانگی، رعایت نکات بهداشتی ساده هم می‌تواند بسیار تأثیر‌ گذار باشد؛ بنابراین، خانم های عزیز:

  • ادرار خود را نگه ندارید.
  • از پد های بهداشتی استفاده کنید.
  • لباس‌ زیر های نخی و گشاد بپوشید.
  • لباس‌ زیر خود را هر روز عوض کنید.
  • به‌ جای تامپون از نوار بهداشتی استفاده کنید.

با درمان های خانگی عفونت مثانه و مجاری ادراری هم آشنا شدید، شما از کدام ماده خوراکی برای کنترل و درمان این عفونت ها استفاده می‌کنید؟ با توجه به نقش تغذیه در درمان این نوع عفونت ها، آیا در رژیم غذایی شما میوه و سبزیجات به اندازه کافی وجود دارد؟ بیایید همین امروز و حتی در همین لحظه تمام باکتری های عفونی بدن خود را تار و مار کنیم؛ سلامتی چند قدم آن طرف تر منتظر شما است.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۲:۳۵ ب٫ظ

    عالی بود خیلی ممنون

    پاسخ

  2. مسعود

    ۲۲ آذر ۱۳۹۸ در ۵:۲۴ ب٫ظ

    آموزنده و مفید بود ممنون

    پاسخ

  3. مودت

    ۲۶ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۱۴ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…