دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

بازار اجاره‌بها به کدام طرف حرکت می‌کند؟

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در حالی که طبق روند هر ساله مالکان به افزایش اجاره اقدام می‌کنند، اما امسال برخی موجران با همان نرخ سال گذشته واحدهای خود را به اجاره گذاشته اند.
قیمت مسکن در منطقه 5
آمار آبان‌ماه نشان می‌دهد که بازار قیمت اجاره خانه در تهران ، در شمالی‌ترین منطقه پایتخت دستخوش تغییراتی شده است که مستاجران را خوشحال می‌کند.

به گزارش مجله دلتا اصرار مالکان به افزایش اجاره بها مطابق هر سال منجر به خالی ماندن بسیاری از آپارتمان‌های اجاره‌ای آن‌ها در تابستان امسال شد. از این رو موجران ناگزیر شدند در آذرماه امسال از افزایش حبابی اجاره‌بهای خود صرف‌نظر کرده و به نرخ‌های معقول‌تری که با توان مستاجران هماهنگی دارد،‌ بازگردند.

بررسی قیمت‌های پیشنهادی رهن و اجاره واحدهای مسکونی عرضه شده در بازار مسکن در پاییز ۹۸ حاکی از آن است که در بازار پاییزی حباب قیمت اجاره‌ بهای پیشنهادی به تدریج در حال تخلیه است و نرخ‌ها روند نزولی در پیش گرفته اند.

درآگهی‌های پیشنهادی اجاره پاییزی محله‌های مصرفی منطقه یک تهران، میانگین بهای رهن کامل آپارتمان با امکانات کامل و میانسال بین ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است. این در حالی است که بسیاری از موجران تا دو، سه ماه پیش تصور می‌کردند می‌توانند واحدهای خود را به بهایی بیشتر و بعضا تا رهن هر متر مربع ۴ میلیون تومان نیز به مستاجران واگذار کنند.

بهای رهن کامل آپارتمان‌های بدون امکانات در محله‌های مصرفی منطقه یک نیز که اغلب عمر بنایی بیش از ۱۵ سال دارند، تقریبا هر متر مربع ۲ میلیون تومان تعیین شده است و البته با توجه به رکود حاکم بر بازار اجاره به دلیل افت قدرت خرید، همین قیمت‌های پیشنهادی نزدیک به توانایی مستاجران نیز در بسیاری از موارد باعث نشده است که موجران بتوانند املاک خود را به سرعت اجاره دهند.

شیوه های معاملاتی منطقه یک باعث شده است تا سایر مناطق تهران نیز از این شیوه ها تبعیت کنند، بنابراین انتظار می‌رود که در آینده تخلیه حباب اجاره به مناطق دیگر هم سرایت کند. برای اطلاعات بیشتر از قیمت اجاره خانه در تهران اینجا کلیک کنید.

۳ دیدگاه

  1. جعفری

    ۲۶ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۵ ق٫ظ

    سپاس از مطالب مفید سایت

    پاسخ

  2. بردیا

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۰۸ ب٫ظ

  3. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۷ ق٫ظ

    سپاس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds