بوتاکس مو ؛ معجزه زیبایی به سبک مدرن!

۱
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مو های شما هم پیر و مریض می‌شوند؟ شاید وقت آن رسیده است که به زیبایی خود بیشتر اهمیت دهید؛ درباره بوتاکس مو چه می‌دانید؟ با ما همراه باشید.
بوتاکس مو

بوتاکس همیشه طرفداران خاص خودش را دارد؛ قطعا برای شما هم پیش آمده است که از لک و پیس وچین و چروک پوست صورت خود خسته شده باشید و بخواهید راه های زیبایی دیگری از جمله بوتاکس را امتحان کنید؛ اما تمام زیبایی ها فقط به پوست صورت شما ختم نمی‌شوند؛ قطعا زیبایی موی سر شما هم به اندازه پوست صورت مهم است؛ چرا بوتاکس مو را امتحان نمی‌کنید؟

درباره این روش زیبایی که می‌تواند موخوره و وز موی شما را برطرف کند، چه می‌دانید؟ مجله دلتا به فکر زیبا تر شدن شما است؛ با ما همراه باشید.

بوتاکس مو

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو یکی از راه های درمانی جدید است که بیماری های مو را برطرف می‌کند. قطعا برای شما هم پیش آمده است که در اثر رنگ کردن بیش از حد مو با کرک و وز آن مواجه شده باشید؛ گره هایی که برای باز شدن آنها باید ساعت ها وقت بگذارید و در آخر هم وقتی به شانه مو نگاه می‌کنید، دسته زیادی از مو های عزیز و زیبای‌تان را از دست داده‌اید؛ چاره این وضعیت چیست؟

درواقع، بوتاکس مو یک درمان جدید است که به حذف وز مو کمک می‌کند. درمان ضد پیری مو یک درمان شیمیایی نیست بلکه یک درمان نرم کنندگی عمیقی است که به بازسازی موی آسیب‌دیده شما کمک می‌کند.

در این روش، با استفاده از مواد اولیه ای مثل پروتئین ها، آمینو اسیدها، ویتامین ها و لیپیدها موی شما بازسازی می‌شود؛ این روش هر گونه شکاف در الیاف مو را پر می‌کند و آن را ابریشمی، براق و زیباتر جلوه می‎دهد. درباره مواد به کار گرفته شده در بوتاکس مو چه می‌دانید؟ روغن خاویار، بونت- ال پپتید، ویتامین B 5 ، ویتامین E و … از این دسته هستند.

بوتاکس مو

بوتاکس برای چه موهایی مناسب است؟

همانطور که گفتیم اگر بر اثر مواد شیمیایی یا رنگ کردن مکرر، مو های شما نازک شده است یا حتی بیماری خاصی مثل تیروئید یا سرطان روی رشد آن ها تأثیر منفی گذاشته است؛ نگران نباشید این مجله راهکار مناسبی برای شما دارد.

بنابراین، اگر مشکلاتی از قبیل موخوره، موی کم پشت و کدر یا آسیب‌دیده و نازک و حتی وز دارید، بوتاکس مو را امتحان کنید. البته در کنار این روش می‌توانید از روغن های گیاهی مثل نارگیل، کرچک و … هم استفاده کنید.

بوتاکس مو

روش های تزریق بوتاکس مو

در روش اول، بوتاکس به موی شما تزریق نمی‌شود! در عوض، یک عامل نرم‌کننده است که مستقیم به رشته یا ریشه مو اعمال می‌شود. درواقع این روش یک درمان موضعی برای پر کردن موهای کم حجم است. شما می‌توانید به سالن آرایشگاه بروید تا این کار را برای زیباتر شدن موی شما انجام دهند یا اینکه از محصولات آرایشی- بهداشتی بوتاکس استفاده کنید.

روش دوم، شامل تزریق بوتاکس به پوست سر است. این روش استفاده از محصول بوتاکس (FDA) است؛ به این معنی که اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) انجام این روش را هنوز به طور قطع تأیید نکرده است؛ این روش به دلیل وجود سم بوتولونیوم ممکن است عوارض خطرناکی برای پوست سر و حتی مو ها ( فلج عضلانی) داشته باشد.

روش “بوتاکس” اصلاحی برای موخوره ،وز مو، مو های آسیب‌دیده یا موهای کم حجم است. این روش با پوشش فیبر مو با یک پرکننده پروتئینی مانند کراتین حالت داده می‌شود، بوتاکس در هر تار مو، قسمت های نازک یا شکسته را پر می‌کند؛ در نتیجه باعث می‌شود که آن ها براق و پر حجم به نظر برسند. در این روش از برخی محصولات و ترکیبات مغذی مثل روغن خاویار، ویتامین ها، پپتید و مجموع کلاژن استفاده می‌کنند.

فواید بوتاکس مو

بوتاکس مو از ترکیبات اسیدی استفاده می‌کند که بسیار ایمن هستند؛ یعنی از مواد شیمیایی کراتین در این روش خبری نیست! علاوه بر این پارابن یا فرمالدئید در این روش وجود ندارد. درواقع، این کار نمی‌تواند به موها آسیب برساند، این درمان در مقابل شوره سر، پسوریازیس و دیگر مشکلات پوستی یک محافظ بسیار ایمن است و ریزش موی شما را هم کم یا متوقف می‌کند.

بوتاکس مو

تفاوت بین بوتاکس مو و کراتینه

غذای مو های شما اینجا است؛ کراتینه یا بوتاکس؟ شما کدام منو را انتخاب می‌کنید؛ البته برای خوراک موهای‌تان. بسیاری از کراتینه ها مواد شیمیایی (فرمالدیید) دارند که می‌توانند بوی ناخوشایندی تولید کنند و گاهی هم برای کسانی که پوستی حساس دارند موجب خارش شوند؛ در مقابل و همانطور که گفتیم، بوتاکس مو یک درمان شیمیایی نیست؛ بنابراین، آلرژی و حساسیت پوستی شما کمتر می‌شود.

یک مزیت دیگر بوتاکس مو این است که این روش زیبایی برای انواع مو مناسب است؛ با این حال، اگر شما موهای خشک، مجعد و کدر دارید، این روش درمانی برای شما بسیار مناسب تر است.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنای بیش‌تری با کراتینه “همه چیز درباره کراتینه مو” را مطالعه کنید.

بوتاکس مو چقدر ماندگاری دارد؟ 

به طور معمول، اثر این روش زیبایی مو بین ۲-۴ ماه طول می‌کشد ؛ همانند درمان های کراتینی، توصیه می‌شود که از یک شامپو ملایم یا بدون سولفات برای کمک به حفظ رطوبت مو و تقویت آن استفاده شود.

قیمت و هزینه بوتاکس مو چقدر است؟

تزریق بوتاکس (بوتاکس) می‌تواند برای شما هزینه های متفاوتی داشته باشد؛ شاید اولین سؤال شما این باشد که این درمان زیبایی بسیار لاکچری و گران قیمت است؛ پس بهتر است به همان شامپو های خانگی اکتفا کنید؛ دست نگه دارید!

درست است که انجام بوتاکس مو در آرایشگاه ممکن است هزینه هنگفتی داشته باشد اما انجام این روش درمانی در منزل یا استفاده از محصولات مشابه بوتاکس که همان ترکیبات مغذی را دارند، می‌تواند تا حد زیادی هم به زیبایی شما کمک کند و هم از نظر اقتصادی برای شما مقرون به صرفه باشد؛ پس نگران زیبایی خود نباشید.

بوتاکس مو

مضرات بوتاکس مو

پوست سر شما هم به طور قطع حساس است، اگر چه این روش ایمن است اما چنانچه ترکیبات بوتاکس مو با پوست سر شما در تماس قرار بگیرد، ممکن است باعث خارش یا واکنش های آلرژیک شود؛ پس باید بیشتر مراقب باشید.

البته متخصصان زیبایی پوست و مو استفاده از این روش را بیش از سه تا چهار بار در سال توصیه نمی‌کنند؛ در غیر این صورت منتظر شکنندگی مو و نازک شدن آن باشید.

خانم های باردار دست نگه دارید! 

قطعا زیبایی حق مسلم تمام خانم ها حتی خانم های حامله است؛ همانطور که گفتیم بوتاکس مو یک روش بی‌خطر برای درمان مو های آسیب‌دیده است اما خانم های باردار نباید از این روش استفاده کنند؛ چون ممکن است این روش مثل انواع رنگ های شیمیایی برای جنین خطرساز باشد.

تصمیم شما چیست؟ اصلا غذای مو های شما چیست؟ شامپو های گیاهی، کراتینه یا بوتاکس؟ اگر قصد انجام هر نوع بوتاکس یا حتی عمل های زیبایی و کاشت مو را دارید، درباره فواید و مضرات آن حتما مطالعه تا بهترین گزینه درمانی را برای خودتان انتخاب کنید؛ بهتر است ابتدا به سلامتی خود اهمیت دهید و بعد به زیبایی بیشتر؛ انتخاب با شما است.

یک نظر

  1. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

    سپاس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…