رشد ملایم قیمت ها در بازار مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آمار و بررسی ها نشان می دهد که معاملات مسکن در ماه‌ های اخیر افزایش یافته است ؛ این در حالی است که ، افزایش قیمت ها  که می تواند سال آینده  بر نرخ تورم تاثیر گذارد ، باعث نگرانی شده است .

به گزارش مجله خبری دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین ، اغلب دست اندر کاران بخش مسکن می گویند: معاملات مسکن از شش ماه گذشته رو به افزایش است  و دردو سه ماه اخیر به اوج رسیده است. صاحب نظران بازار مسکن این روزها به خریداران خانه توصیه می کنند  که اگر قصد خرید ملک دارند ، تردید نکنند، چرا که سال آینده گرانی در تمام بخش ها دور از انتظار نیست .

در تابستان امسال ، زمانی که قیمت مصالح ساختمانی به تدریج رو به افزایش گذاشت و مصالح ساختمانی گران شد ، بعضی کارشناسان این اوضاع  را  رکود دوم بازار مسکن ارزیابی کردند ، اما این اتفاق نیفتاد زیرا ، قیمت مواد اولیه دربازارهای جهانی افزایش یافت و این افزایش  قیمت ها ناگزیر به بازار ایران هم سرایت کرد .

گران شدن مصالح ساختمانی نشان می دهد که هم اکنون ، قیمت تمام شده یک آپارتمان بیشتر از گذشته و این افزایش ها قیمت هر مترمربع واحد مسکونی را گران تر از پیش می کند که اولین نشانه از تحولات بازار مسکن است.

کارشناسان بخش مسکن می گویند :افزایش قیمت مسکن  مناطق شهری بیشتر به سبب عواملی مانند دستکاری نرخ سپرده بانکی و همچنین نقدینگی انباشته سال‌ های گذشته و جذابیت زیاد  سوداگری در بازار مسکن بوده است.

اگر چه عواملی مانند کاهش دستوری نرخ سپرده بانکی و نقدینگی انباشته سال‌ های گذشته ، بستر جهش قیمت مسکن را فراهم کرده اما عوامل دیگری مانند ثبات نرخ تورم  و وجود ساختمان ‌های خالی و شوک عرضه مسکن در تابستان ۹۶، مانع از جهش شدید قیمت ‌ها در بازار مسکن شده و در نهایت بازار مسکن فعلا با رشد نسبتا ملایم  قیمت‌ ها روبه رو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…