بازی بولینگ چیست؟ کجا بازی کنیم؟

۸
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یک مکان منحصر به فرد، ایدئال و لوکس برای علاقمندان به ورزش های لاکچری اریکه ایرانیان است. یک مجموعه فرهنگی ورزشی فوق العاده که می‌توانید ساعت ها در آن وقت بگذرانید.
بازی بولینگ

شاید سوالی که می‌پرسم کمی برایتان عجیب باشد اما باید ابتدا جواب آن را بدانید و بعد ادامه مطلب را بخوانید؛ یا اگر نمی‌دانید این مطلب را بخوانید تا آن را بدانید! سوال: بازی بولینگ چیست؟ امروز در صفحه گردشگری مان می‌خواهیم شما را با ورزشی آشنا کنیم که تاریخچه اش در جهان، به زمان مصر باستان بر می‌گردد. امروز یکی از تفریحات محبوب جوانان است که رقابتی نه چندان برابر با بیلیارد و اسکوواش دارد. خوب است این مطلب از مجله دلتا را بخوانید تا هم با بولینگ آشنا شوید و هم گردشی در سالن های بولینگ تهران داشته باشید.

پین در بازی بولینگ

بازی بولینگ

بولینگ ورزشی بسیار هیجان انگیز است. به طوری که برنده پس از انجام آن بی برو برگرد به هوا می‌پرد، چرا که درست به هدف زده است. هدفی به نام پین که برای این بازی حسابی شناخته شده است. در ورزش بولینگ شما باید یک توپ سنگین را با انگشتان خود در چند سوراخ که روی توپ وجود دارد نگه داشته، چند قدم از خط استارت عقب تر بروید؛ سپس از همانجا کمی دویده تا شتاب پرتاب دستتان زیاد شود و سپس آن را به سمت چند مانع که هدف بازی است در لاین مخصوص، سُر بدهید. موانعی شبیه بطری های نوشابه‌ (پین) که هرچه تعداد بیشتری به زمین بیفتند، شما امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد. به همین راحتی.

البته آنقدرها هم راحت نیست. یک بولینگ باز باید بداند که توپی که انتخاب می‌کند با وزن بدنش تناسب دارد یا نه؟ ممکن است توپ را روی پای خودش رها کند! شتابی که می‌گیرد به اندازه هست یا نه؟ ممکن است سرعتش زیاد باشد و به همراه توپی که می‌غلتاند خودش نیز به زمین بخورد. و از همه مهمتر می‌تواند اصلاً این بازی را انجام دهد یا نه؟ چون ممکن است توپ را درست نغلتانده و توپ نرسیده به پین ها از حرکت بایستد!

بولینگ چیست؟

درست است که نامش بازی بولینگ و سراسر این ورزش کلی هیجان و تفریح است، اما خوب است بدانید واقعاً ورزشی حرفه ای است که رقابت های جهانی هم دارد. در همین ایران خودمان فدراسیون بولینگ داریم و تیم ملی بولینگ هم تشکیل شده. در واقع عمر این بازی در ایران به سال ۱۳۳۵ می‌رسد. اگر سری به باشگاه‌ های بازی بولینگ بزنید خواهید دید که آموزش بولینگ هم دارند و می توانید روی حرفه ای شدن خود تمرکز کنید. خوب حالا بخش خوب ماجرا اینکه: کجا بازی کنیم؟

کجا بولینگ بازی کنیم؟

بولینگ باشگاه انقلاب

باشگاه ورزشی انقلاب یک موهبت است. برای هر نوع ورزشی یا سالن دارد، یا محوطه دارد یا آموزش، یا ده ها چیز دیگر. باشگاه انقلاب یکی از مجهزترین سالن های بازی بولینگ را دارد. در این سالن همه کارها به صورت اتوماتیک انجام می‌شود! کاملاً لاکچری بروید و بازی کنید. فقط بدانید اکثر کسانی که به اینجا سر می‌زنند بولینگ بازهای حرفه ای هستند. معمولاً هم تعدادشان بالاست. پس لطفاً به هیچ وجه شرط بندی نکنید! مگر اینکه شما هم حرفه ای باشید.

بولینگ حرفه ای

بولینگ عبدو یا چمران

بولینگ عبدو مشهور ترینِ سالن بازی بولینگ در تهران است. تا جایی که کل مجموعه چمران را به نام بولینگ عبدو می‌شناسند. سن و سالش به حدود ۵۰ می‌رسد.  باشگاه چمران یک بار گرفتار آتش سوزی شد اما از شکوه این باشگاه چیزی کاسته نشده است و همچنان مشتریان خاص خود را دارد. بازی در سالن هایی که در برخی ورزش ها کهنه هستند، این اطمینان را در ذهن مخاطبان ایجاد می‌کند که مربیان و بازیکنان حرفه ای تری را در دل خود جای داده‌اند.

بولینگ سرزمین عجایب

اگر دوست دارید یک بازی هیجان انگیز، مثل بازی بولینگ را با خانواده‌تان تجربه کنید، خوب است به سرزمین عجایب بروید. اینجا دو سالن بولینگ کوچک و بزرگ دارد. وقتی به آنجا سر بزنید خواهید دید معمولاً گروه دوستان یا خانواده ها مشغول بازی هستند. به علاوه آن هایی هم که فرزند نوجوان دارند، قبل از هر سالن بولینگ دیگر ابتدا به این مکان سر می‌زنند. چون غیر از بازی بولینگ، اینجا سرگرمی های دیگری هم دارد که در مقاله های بعد به آن خواهیم پرداخت. همیشه بازی های گروهی لذت بیشتری داشته‌اند و دارند. پس شما هم راهی شوید و یک پرس آدرنالین نوش جان کنید.

بولینگ سرزمین عجایب

بولینگ اریکه ایرانیان

اینجا یک مکان منحصر به فرد، ایده‌ ئال و لوکس برای علاقمندان به ورزش های لاکچری است. اریکه ایرانیان. یک مجموعه فرهنگی ورزشی فوق العاده است که می‌توانید ساعت ها در آن وقت بگذرانید. سالن بولینگ اینجا همیشه نو و ترو تازه به نظر می‌رسد، خیلی خلوت هم نیست. سالن بیلیارد و اسنوکر هم دارد و حوصله تان هرگز سر نخواهد رفت.

بولینگ شیان

خوب نوبتی هم که باشد نوبت به شرقی ها می‌رسد.  یکی از بهترین مراکز تفریح و سرگرمی این منطقه مجموعه شیان است. می‌توانید ساعت ها در آن وقت بگذرانید. اینجا سالن بیلیارد هم دارد. به علاوه چندین گیم که حسابی سرگرمتان کند.  فوتبال‌دستی، ایرهاکی و اسنوکر هم دیگر تفریحاتش است و چندین بازی دیگر که می‌توانید به آنجا سر بزنید. راستی نزدیک پارک جنگلی شیان است که خودش یک پای گردشگری شرقی هاست.

آموزش بولینگ

۸ دیدگاه

  1. مسعود

    ۸ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۷ ب٫ظ

    بسیار ممنون از اطلاع رسانی خوبتون

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  2. مسعود

    ۸ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  3. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۵ ق٫ظ

    سپاس

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۰۴ ب٫ظ

      سپاس از شما 🙂

      پاسخ

    • ساراع

      ۷ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۲۵ ب٫ظ

      لطفادیدنی های بیشتری نشان بدهید

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…