چیزهایی که در دکوراسیون اتاق خواب کودک مهم است

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از موارد مهم دیگر در دکوراسیون اتاق کودک توجه به جنسیت و علاقه آنهاست که در تزئین و دیزاین اتاق باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا توجه به علایق آنها باعث بروز شخصیتی مستقل و مستحکم در آنها می شود.
دکوراسیون اتاق خواب کودک

دکوراسیون اتاق خواب کودک از جهات بسیاری حائز اهمیت است. یکی از این نکات مهم دراین زمینه  توجه به روحیه خاص وکودکانه آنهاست. کودک دنیای متفاوت تری نسبت به سایر افراد در سنین مختلف دارد. او در مرحله شناخت محیط پیرامون خود است و جهان بینی بسیار ویژه ای را داراست، پس بایستی انتخاب دکوراسیون اتاق خواب کودک با توجه به این ویژگی ها باشد و در چینش و انتخاب وسایل، رنگ اتاق، لوازم دکوراتیو و…دقت بسیار زیادی کرد.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

به گزارش مجله دلتا، همواره استفاده از رنگ های تند و غلیظ خاصی همچون آبی، زرد  و… انتخاب مناسبی برای دکوراسیون اتاق خواب کودک نیست. بیشتر والدین تصور می کنند که رنگ های خاص از پیش تعیین شده برای اتاق کودکانشان مناسب تر است، مثل رنگ صورتی برای دختران و رنگ آبی برای پسران، اما باید توجه کرد که به لحاظ علمی چنین موضوعی مرجعیت ندارد و صرفا علاقه کودک و توجه به ابعاد روانشناختی او توسط افراد ذیصلاح است که باید تعیین کننده باشد و والدین بایستی براساس نوع علاقه و ویژگیهای  بچه های خود و بدون توجه به این رسوم اتاق خواب آنان را بچینند.

 

برخی از پدرها و مادرها نیز معتقد هستند که دکوراسیون اتاق خواب فرزندانشان حتما باید دارای تم های خاص یا تصویر اشخاص کارتونی ویژ ه ای باشد. در صورتی که باید به این نکته مهم توجه کرد که کودکان باهم متفاوتند و سلیقه مختص خودشان را دارند، بنابراین استفاده از طراحی های ساده،  رنگ های ملایم و طرح های شکیل در اتاق کودک ایرانی بسته به علایق او می تواند فضای مطلوب تر و آرامش بخش تری را به آنها هدیه دهد تا علاوه بر ایجاد محیطی امن و زیبا آنها را در راه پیشرفت خلاقیت و رشد کامل هدایت کند.

یکی دیگر  از راه های خلاقانه که در دکوراسیون اتاق بچه است ایجاد فضایی برای آنها در جهت تزئین اتاق با نقاشی ها، اسباب بازی ها و دست ساخته های خودشان است که در صورت فراهم کردن چنین فضایی هم موقعیتی مناسب برای رشد شخصیت و قدرت تصمیم گیری آنها در انتخاب نوع چیدمان و دکور اتاق خود میسر می شود و هم مسیر آنان در جهت بروز خلاقیت و پرورش ایده هایشان هموارتر خواهد شد. توجه به خواسته ها وسلیقه کودکان از سنین پایین شرایطی را پدید می آورد تا وی از اعتماد به نفس بالایی برخوردار شود.

دکوراسیون اتاق کودک

 

از نکات مهم دیگری که در دکوراسیون اتاق خواب کودک باید رعایت شود توجه به چیدمان درست و اصولی وسایل بسته به سایز و اندازه ی مختص به آنهاست. امروزه با کوچک شدن متراژ آپارتمانها اغلب خانواده ها مجبور به حذف برخی از وسایل مورد نیاز والزامی کودکان در چیدمان اتاق کودک خود می شوند، به این شکل که مثلا باحذف میز تحریر یا کتابخانه در تلاش برای ایجاد فضای بیشتری برای قرار دادن تخت خواب کودک خود هستند یا در برخی موارد به همین علت اجازه چیدمان خلاقانه را با استفاده از عروسک ها و یا ابزار و وسایل بازی را از او میگیرند.

با این اوصاف کودکی که درکی از کوچک بودن فضای اختصاصی خود ندارد همواره از این موضوع ناراضی و ناراحت خواهد بود زیرا او دوست دارد تا تمام وسایلی که صاحب آنهاست در اتاقش حضور داشته باشند تا به ترتیب اولویت با آنها بازی کند، نقاشی بکشد و آن طور که خود می خواهد فضای شخصی اش را کنترل کند. یکی از بهترین راه حل ها دراین زمینه که چند سالی ست گره از کار والدین گشوده، استفاده از وسایل و تخت های چند منظوره دردکوراسیون اتاق خواب کودک است.

این تخت ها با طراحی بسیار دقیق و مبتکرانه ای بسته به نوع متراژ و نیازهای کودکان طراحی و ساخته شده اند. بطوریکه تمامی وسایل مورد نیاز کودک شما اعم از میز تحریر، کشوهای لباس و اسباب بازی وحتی قفسه های کتاب در آن تعبیه شده و به راحتی قابل دسترسی است. با استفاده هوشمندانه از این وسایل چند منظوره به راحتی حتی در محیط های بسیار کوچک هم می توانید فضای دلخواه و کاربردی را برای فرزندان خود ایجاد کنید و آرامش و راحتی را به آنها هدیه دهید.

اتاق کودک ایرانی

مجله دلتا قصد دارد تا با ارائه گزارش هایی مفید و کاربردی از انواع دکوراسیون و چیدمان شما را در ساختن زندگی توام با آسایش همراهی کند پس با گزارشهای بعدی دلتا همراه باشید.

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…