مقاصد گردشگری سیاه در ایران

۱۰
4
زمان مطالعه: 8 دقیقه
داستان‌ هایی راجع به کلبه وحشت انزلی وجود دارد که شاید برای شنونده کمی ناباورانه به نظر برسد، اما در نهایت با پیدا شدن اجساد قربانیان در این مکان، پلیس، تردد در حوالی کلبه و جنگل های اطراف را ممنوع اعلام کرده است.
مقاصد گردشگری سیاه در ایران

چندی پیش در مقاله ای با عنوان گردشگری سیاه چیست؟ این شاخه از گردشگری را معرفی و به طور کامل به آن پرداختیم. همچنین توضیح دادیم که در چه مکان هایی می‌توان آن را تجربه کرد. به علاوه اینکه برخی معتقدند این نوع بازدیدها در صنعت گردشگری خیلی هم بد نیست و بلکه کلی هم هیجان انگیز است. مقاصدی که یا مرگی در آن ها اتفاق افتاده و یا به نوعی به آن مربوط می‌شود. امروز می‌خواهیم به شما بگوییم تعدادی از این مکان ها زیر گوش خودمان است مقاصد گردشگری سیاه در ایران که آشنایی با آن ها برایتان جالب خواهد بود. با مجله دلتا همراه بمانید.

گردشگری سیاه در ایران

گردشگری سیاه در ایران

تعدادی از جاذبه‌ های دیدنی و مکان های مرموز و ترسناک در ایران وجود دارند که بسیار هم عجیب و پر از سوالات بدون جواب هستند. با اینکه آن ها به عنوان مقاصد گردشگری سیاه ایران معرفی شده‌اند. بهتر است یا آنجا نروید و یا اگر نتوانستید خودتان را کنترل کنید، حتماً به کسانی اطلاع دهید که کجا می‌روید و تا جایی که ممکن است شب را به هیچ عنوان نمانید. اگر اهل ماجراجویی و سفرهای ترسناک‌ هستید و دنبال مقصد مناسب سفرتان می‌گردید، فهرست زیر را مطالعه کنید.

گردشگری سیاه

کلبه وحشت انزلی

کلبه های وحشتناک همیشه مورد استقبال سازندگان فیلم های ترسناک بوده‌اند. کلبه هایی که قاتل یا قاتلانی در آن ها دست به کشتن ساکنان تازه از راه رسیده می‌زنند و یا موجودات غیر ارگانیک به جان مسافران راه گم کرده و سکنی گزیده در این کلبه ها، می‌افتند. جالب اینکه سرانجامی هم جز مرگ برای کسانی که در صدد ماجراجویی در این کلبه های جنگلی بر می‌آمدند، نداشت. حالا کلبه وحشت ایران کجاست؟ این را بگویم: بین انزلی و صومعه سرا در دل جنگلی مرموز و اسرار آمیز با نام هفت دغنان، چنین کلبه‌ای را خواهید یافت! جایی که حتی محلی ها هم شب در این جنگل نمی‌مانند، چه رسد به کلبه!

مقاصد گردشگری سیاه در ایران

منع تردد توسط پلیس

داستان‌ هایی که شاید برای شنونده کمی ناباورانه به نظر برسد، راجع به کلبه وحشت انزلی وجود دارد که در نهایت با پیدا شدن اجساد قربانیان در این مکان، باعث شدند پلیس، تردد در حوالی کلبه و جنگل های اطراف را ممنوع اعلام کند. بررسی منع تردد در منطقه از سال ۱۳۶۵ آغاز شد. از همان زمان که ۴ پسر برای آنکه از راز این خانه سر در بیاوردند و منبع وحشت را بیابند، برای ماجراجویی به آنجا رفتند.

معلوم نشد که چه اتفاقی آنجا می‌افتد که ۲ تن از آن ها فرار می‌کنند. فردای آن روز جنازه یک نفر دیگر را در کلبه پیدا کردند که از شدت ترس قلبش ایستاده بود. با جستجو برای یافتن نفر چهارم او را در کنار درختی در جنگل در حالی که دیوانه شده بود پیدا کردند. او هیچگاه به حالت اول باز نگشت.

مقاصد گردشگری سیاه در ایران

درِ کلبه پلمپ می‌شود تا اینکه ۴ دختر جوان برای آنکه به دیگران ثابت کنند این داستان ها دروغ است ۳ سال بعد از آن ماجرا، دور از چشم دیگران به کلبه رفته و از در پشت آن وارد می‌شوند. دو روز بعد افراد بومی دختری را که از وحشت در جنگل می‌لرزید، پیدا کردند. او از شدت ترس زبانش بند آمده بود و فقط به کلبه اشاره می‌کرد. وقتی که مردم برای کمک به آنجا رفتند آن دو دختر دیگر را با چشمانی باز که به یک نقطه مشخص خیره شده بودند، سکته کرده یافتند. دختر اول هم بدون آنکه سخنی بگوید چهار روز بعد خودکشی کرد.

دریاچه گنج تکاب

یکی از گردشگر پذیرترین منطقه‌های ایران مجموعه تاریخی تخت سلیمان است. یکی از مقاصد گردشگری سیاه در ایران. در شهر تکاب قرار دارد و بناهای باقی مانده از آنجا مربوط به دوران ساسانیان است. و شاید هم قدیمی تر. در این مجموعه، دریاچه‌ای آرام و زیبا وجود دارد که هرگز نباید به آرامش آن اطمینان کرد. اینجا یکی از وحشتناک ترین جاذبه‌ های گردشگری است به طوری که هر کسی که در آن شنا کند او را می‌بلعد. گویا دستی از زیر دریاچه شناگر را فرو می‌کشد.

دریاچه تکاب

همین راز و رمزی که در این دریاچه است، گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به اینجا می‌کشاند. تابلو های متعدد شنا ممنوع در اطراف آن می‌بینید. می‌گویند در کف دریاچه گِل آتشفشان وجود دارد و افرادی را که برای شنا داخل این دریاچه می‌شوند، می‌بلعد. آن ها غرق نمی‌شوند چون هیچ گاه جسد آن‌ ها پیدا نمی‌شود. بلعیده می شوند!

دلیلی که باعث شنا کردن در این مکان می‌شود خرافه و یا داستانی است که در مورد آن وجود دارد: می‌گویند حضرت سلیمان عصایش را در این منطقه به زمین کوبیده و این دریاچه به وجود آمده است. در دوران مختلف هم مردم و پادشاهان سکه‌ ها و طلاهای زیادی را داخل این دریاچه ریخته‌اند و هوس پیدا کردن این طلاهاست که گردشگران را به کام مرگ می‌کشد. دریاچه گنج قاتل.

تکاب تخت سلیمان

دره ستارگان قشم

جاذبه ای بیش از ۲ میلیون سال پیش در قشم به وجود آمده که دره ستارگان نام دارد. عجیب‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری که بومیان معتقدند از برخورد شهاب سنگ با این منطقه به وجود آمده و به همین دلیل نامش دره ستارگان است. آن ها می‌گویند در این دره صداهای عجیب و غریب زیادی شنیده‌ می‌شود.  بعید نیست مربوط به رفت‌ و‌ آمد موجودات فضایی باشد که می‌توانند با ارواح و جن ها ارتباط برقرار کرده و حرف بزنند. هرچند محققان می‌گویند این صداها مربوط به پیچیدن باد در دره است، با این وجود اینجا یکی از مقاصد گردشگری سیاه در ایران بوده و خیلی هم پر تردد است.

دره ستارگان قشم

قلعه آدم خوار اردبیل

قلعه ای ۳۰۰۰ ساله در کوه بوینی یوغون اردبیل وجود دارد که به قلعه آدم خوار معروف است. هر فردی که وارد این قلعه می‌شد هرگز بیرون نمی‌آمد. می‌گویند به دلیل دیوار های ۳۰۰ متری است که هرکس گرفتار هر بلایی در آنجا می‌شده نمی‌توانسته از دیوار بالا بیاید و جانش را نجات دهد. این قلعه متروکه یک جاذبه گردشگری اسرار آمیز است و بومیان می‌گویند برخی هم که از دیوار قلعه بالا می‌رفتند به پایین پرت می‌شدند و بعد از چند روز گرسنگی و تشنگی می‌مردند.

قلعه آدم خوار اردبیل

کوه های خلج در مشهد

در شمال شهر مشهد، روستایی به نام مغان وجود دارد که بخش یاز آن را کوههایی عجیب پوشانده به آن جنگل هم گفته می‌شود. بومیانی که از آنجا سفر کرده‌اند علتش را این گونه تعریف می‌کنند که همین که آفتاب غروب کند، صداهای ناله و گریه و فریاد وحشتناکی از این مکان بلند می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از ساکنان مغان محل زندگی خود را رها کرده و از آنجا رفته‌اند. اکنون موجودات نامرئی و به قول خودشان «از ما بهترون» در این منطقه و بین همین کوه ها ساکنند.

کوه خلج مغان

تالاب ارواح نوشهر

در نوشهر یکی از وحشتناک‌ ترین دریاچه‌ های ایران قرار دارد. دریاچه ممرز. میان جنگلی انبوه که سکوت وهم‌ آلودی بر آن حاکم است. مه آنجا پراکنده است. درخت‌ های خشکی که از آب این دریاچه سر بیرون آورده‌اند، کاملاً شبیه به دست‌ های خشک شده‌ است. آمده‌اند تا طعمه ای را شکار کنند. به دلیل وحشتی که سراسر این دریاچه را گرفته، و غیر از ماجرا جویان کس دیگری به آن سر نمی‌زند، بکر مانده وَ یکی از مقاصد گردشگری سیاه در ایران شده است.

تالاب ارواح

شب ماندن در این مکان امکانپذیر نیست، نه فقط هیچ امکانات رفاهی در اطراف این دریاچه وجود ندارد، بلکه هیچ گردشگری ریسک شب ماندن در چنین جای دهشتناکی را به خود نمی‌دهد و همه معمولاً به نوشهر باز می‌گردند.

باغ سنگی کرمان

تنها باغ سنگی در کل ایران، باغ درویشخان کرمان است که درخت‌ هایش میوه سنگی دارد. در سیرجان قرار دارد. درختان خشکیده آن در یک برهوت بیابانی واقع شده و صدای پیچیدن باد بین شاخه ها و حرکت طوفانک های کوچک روی خاک، صدا های ناشناخته ای هم در سرتاسر این باغ به وجود می آورند. حس دلهره و تشویش از همان بدو ورود، تمام وجودتان را در بر می‌گیرد.

سرگذشت باغ چنین است که صاحب کر و لال آن که درویش خان نام داشته، درخت‌ های خشکیده‌ را در این خاک کاشته و میوه ها هم ثمره دست اوست. ۱۰۰۰ متر زمین که به یکی از مکان‌ های وحشتناک برای علاقمندان به گردشگری سیاه تبدیل شد.

باغ سنگی درویش خان

کویر ریگ جن

یکی از مخوف‌ ترین نقطه‌ های ایران که می گویند گویا با ارواح و شیاطین تسخیر شده، کویر ریگ جن است. یک دشت کویری که اگر کسی برای سفر و ماجراجویی تنها به آنجا رفته هیچگاه برنگشته است. منطقه ای که پر از باتلاق‌ های نمکی است و چاه و چشمه ای ندارد. هرچند برخی طبیعت‌ گردان و کویر نوردان معروف، قصد پیمودن عرض آن را داشتند اما چون از منطقه ای که آن را مثلث برمودای ایران نامیدند، ناگهان بی‌ سیم‌ های‌شان از کار افتاده و حتی با ماشین‌ های همراه‌شان هم نتوانستند ارتباط برقرار کنند، راه‌شان را ادامه نداده و برگشته‌اند.

کویر ریگ جن

 

البته کارشناسان و بسیاری کویرنوردان حرفه ای معتقدند گذشته از آن مثلث برمودای این کویر، آنهایی که رفته و برنگشته اند به خاطر این است که روی باتلاق ها را لایه ای از شن گرفته است و ناگهان مسافر یا کویرگرد را به کام خود می‌کشد. اگر راهنما های بومی و راه بلد نباشند ممکن است هر اتفاقی بیفتد که منجر به مرگ شود.

قبرستان جن‌ها چابهار

یکی از مقاصد گردشگر سیاه «جن سنط» چابهار و یک گورستان است. اما نه فقط یک گورستان معمولی، بلکه اینجا گورستان جن هاست. گورهایش روی صخره‌های بزرگ با شکل‌ هایی عجیب حفاری شده‌اند. فضای سرد و وهم برانگیزی دارد. مردم معتقدند از وقتی این گورها اینجا بوده که انسان توان کندن این صخره ها را نداشته است، و این گورها به وسیله موجودات غیر ارگانیک ساخته شده‌اند. می‌گویند شب ها دقیقاً صدای شیون و زاری اجنه برای مردگانشان به وضوح شنیده می‌شود.

قبرستان جن ها

 

پرآو، غار قاتل

غاری تاریک و ترسناک به نام «پرآو» در کرمانشاه وجود دارد که انسان ها را می بلعد. چندین غارنورد به این غار وارد شده و جانشان را از دست داده اند. نام غار قاتل به همین دلیل روی آن گذاشته شده است. چیزی که باعث می شود در این مکان حسابی رعب و وحشت را حس کنید این است که جنازه دو تن از غارنوردان هنوز داخل غار است. یکی از بزرگ ترین غار های عمودی دنیا. تاریک و عمیق. هر چند اینجا یکی از مقاصد گردشگری سیاه در ایران است اما خوب است بدانید بومیان تا آنجا که می‌توانند دیگران را از رفتن درون این غار منع می‌کنند و بهتر است شما هم سراغ آن نروید.

غار پرآو غار قاتل

حرف آخر

علاوه بر مواردی که گفته شد، کشور ایران جاذبه های دیگری هم برای گردشگری سیاه دارد. مانند گورستان انسان های بی دهان، کول خرسان، خرابه های پرقصه، گورستان ایستاده کودکان و ده ها جاذبه وحشتناک دیگر. مکان هایی وهم آلود که با وجود داشتن افسانه ها و سوال های بی جواب و قصه های ناباورانه‌شان بسیار مشهور شده اند. سفری هیجان انگیز با چاشنی ترس که شاید آدرنالین خونتان را به قدری بالا ببرند که مجذوب آن ها شوید.

۱۰ دیدگاه

  1. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۱ ق٫ظ

    عالی ممنون

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۰۴ ب٫ظ

      ممنونم از شما 🙂

      پاسخ

      • مسعود

        ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۱۲ ق٫ظ

        ممنون

        پاسخ

        • گلزار

          ۱۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۷ ق٫ظ

          🙂

          پاسخ

  2. سحر

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸ در ۶:۳۳ ب٫ظ

    چه مطلب جالبی بود ممنون

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۰۵ ب٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

      • مسعود

        ۱۸ دی ۱۳۹۸ در ۱:۰۸ ب٫ظ

        جالب بود ممنون

        پاسخ

        • گلزار

          ۵ بهمن ۱۳۹۸ در ۱:۲۶ ب٫ظ

          سپاسگزارم 🙂

          پاسخ

  3. آدینه

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۵۶ ق٫ظ

    خیلی جالب بود فقط دو تا رو شنیده بودم بقیه برام جدید بودن

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۰۵ ب٫ظ

      خیلی هم عالی . ممنون که با من درمیان گذاشتید 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…