پادری نمدی

۷
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پادری های جذاب دوست داشتنی را در خانه پهن کنید و دکوراسیون را غرق در رنگ کنید.
پادری نمدی

کف‌پوش های متنوعی در دکوراسیون داخلی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از این کف‌پوش ها پادری است که از جنس های مختلفی از جمله پلاستیک، پلیمر، پلی استر، پشم و نمد تولید می‌شود. در این بخش از مجله دلتا به پادری نمدی می‌پردازیم.

نمد

پارچه ای از جنس پشم که به روش سنتی تولید می‌شود. در فرآیند ساخت این بافته سه عامل رطوبت، فشار و حرارت نقش دارند. هنر نمدمالی از صنایع دستی استان های سمنان، گلستان، مازندران، خراسان و سایر مناطق ایران محسوب می‌شود. برای داشتن کیفیت بهتر در بافته های نمدی از زرده تخم مرغ و صابون استفاده می‌شود. نمد قیمت پایین و رنگ پذیری بالایی دارد.

پادری نمدی

پادری نمدی

فرش، قالیچه، موکت، گلیم و به طور کلی کف‌پوش هایی با ابعاد کوچک که مقابلِ در پهن می‌شوند، پادری نام دارند. پادری برای جلوگیری از ورود آلودگی های بیرونی به داخل و حفظ نظافت در بخش های مختلف خانه از جمله مقابل در ورودی، سرویس بهداشتی و … استفاده می‌شود. از نمد در دوخت عروسک و وسایل تزیینی مختلفی استفاده می‌شود. علاوه بر این، در تولید پادری نیز کاربرد زیادی دارد. پادری نمدی به دلیل هزینه پایین و طرح های گوناگون محبوبیت زیادی دارد.

پادری نمدیخواص نمد

برای نمد چند خاصیتِ تجربی کشف شده است. استفاده مکرر از نمد، به عنوان پادری، در درمان رماتیسم، کمرد درد و کاهش درد مفاصل موثر است. پادری های نمدی دارای نقش های سنتی و رنگ های متنوعی هستند. نرم و راحتی این پارچه احساس آرامش را به وجود می‌آورد و حال روحی را بهبود می‌بخشد.

نمد گرما را در خود حفظ می‌کند و هنگامی که پای خود را روی آن می‌گذارید یا راه می‌روید باعث افزایش دمای کف پا و افزایش گردش خون می‌شود. بنابراین گرفتگی عضلات را رفع می‌کند و حس خوبی در افراد ایجاد می‌کند.

باکتری و قارچ در نمد رشد نمی‌کند. به همین دلیل پادری نمدی بوی بدی نمی‌گیرد.

پادری نمدی

پادری نمدی در اتاق خواب

اگر اتاق خواب به بالکن راه داشته باشد، پادری نمدی مقابل در تراس گذاشته می‌شود تا از ورود گرد و خاک به داخل اتاق جلوگیری شود. بافت نمد به گونه ای است که گرد و خاک به خوبی روی آن می‌نشیند و وارد اتاق خواب نمی‌شود. تنوع رنگ در پارچه های نمدی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید با توجه به دکوراسیون داخلی، پادری مورد علاقه خود را تهیه کنید.

پادری حمام

برای سرویس های بهداشتی دو پادری در نظر گرفته می‌شود. یک پادری در داخل حمام یا دستشویی و دیگری را بیرون در می‌گذارند. نمد به دلیل قدرت جذب بالای رطوبت، انتخاب خوبی برای قرار گرفتن مقابل دستشویی و حمام است. پادری پلاستیکی را برای داخل و پادری نمدی را بیرون سرویس بهداشتی قرار دهید تا رطوبت پا را به خود جذب کند.

پادری نمدی

پادری نمدی در ورودی خانه

پادری در بخش بیرونی خانه پهن می‌شود تا هنگام خارج شدن از خانه، پا روی زمین قرار نگیرد. قرار دادن آن در بخش داخلی برای جلوگیری از ورود آلودگی به خانه است. بهتر است پادری تیره رنگ را برای این بخش از خانه در نظر بگیرید.

امیدواریم مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۱۲ ب٫ظ

  2. نیلوفر

    ۲۶ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۰۴ ق٫ظ

    خیلی مطلب خوبی عالی بود

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۷ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۵۵ ق٫ظ

      ممنون که با ما همراه هستید

      پاسخ

  3. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۲ ق٫ظ

    بسیار عالی سپاس

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۴۰ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما با مجله دلتا

      پاسخ

  4. روزبهانی

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۴۶ ق٫ظ

    جالب و خوب

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۰۸ ق٫ظ

      سلام. ممنون از توجهتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…