موزه ی نیلوفری سنگاپور ؛اوج زیبایی در معماری جهان

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
موزه ها به خودی خود دربر گیرنده ی فرهنگ و تمدن هر کشوری هستند اما اگر موزه ای علاوه بر این ویژگی صاحب امتیازهای دیگری همچون زیبایی در طراحی و معماری نیز باشد این جلوه گری بیشتر نمایان می شود.
موزه ای نیلوفری در سنگاپور

موزه ی نیلوفری سنگاپور را در این گزارش مورد بررسی قرار می دهیم و اگر با ما همراه بوده باشید می دانید که در گزارش های پیشین مجله دلتا به معرفی برترین موزه ها پرداختیم.

موزه هنر و علم سنگاپور که به موزه ی نیلوفری سنگاپور مشهور است با ۶۰۰۰ متر مربع در ۱۷ فوریه ۲۰۱۱ با ۲۱ گالری مختلف که هریک از آنها بخش‌هایی از هنر، علم، موسیقی و فناوری نوین را به نمایش درمی‌آورند گشایش یافت.

این موزه به علت مجاورت با خلیج مارینا جزو مجموعه شن های این خلیج محسوب می شود و اولین پروژه در جهان است که به نماد تقابل پویا بین هنر و علم از آن یاد شده  و طراحی دایره‌ شکل آن شامل ده زبانه یا به تعبیری نمادین از ده انگشت انسان است.

موزه ی نیلوفری سنگاپور توسط معمار مشهور بین المللی به نام «موشه سفدی» طراحی و به علت شکل بیرونی آن که تداعی کننده «دست باز» و«گل نیلوفر » است به نماد  کشور سنگاپور تبدیل شده است.

این بنا با طراحی ویژه خود جز یکی دیگر از ساختمانهای سازگار با طبیعت است، زیرا سقف این موزه هم چون یک بشقاب بزرگ طراحی شده که این بشقاب از کانال‌های آب‌رو باران برخوردار است و عمق این کانال های آب‌رو حدود ۳۵ متر بوده که در نهایت به یک استخر کوچک منتهی می‌شوند.

آب باران توسط این کانال‌ها جمع‌آوری شده و پس از طی مراحل تصفیه به مصرف داخلی موزه انتقال می‌یابد.

موزه ی نیلوفری سنگاپور

نورپردازی ماهرانه و سرشار از ذوق این بنا نیز یکی از دیگر از ویژگی های مثبت این بناست. نورپردازی سرشار از رنگ های چشم نواز و دوست داشتنی.

معماری

معماری های خاص

موزه

این موزه علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد، دارای معماری داخلی زیبا و جذابیست که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

معماری خاص موزه

موزه ی نیلوفری سنگاپور

موزه سنگاپور

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…