از خواص کیوی چه می دانید؟

۵
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
میوه‌ای که دو برابر لیمو شیرین ویتامین دارد! باورتان می‌شود که کیوی این همه خاصیت داشته باشد؟ با مجله دلتا همراه باشید.
خواص-کیوی

کیوی یک انگور بزرگ، ترش و پشمالو است که البته به آن انگور فرنگی چینی هم می‌گویند. از خواص کیوی چه می‌دانید؟ انار، موز، نارنگی، پرتقال یا کیوی؟ انتخاب شما کدام است؟ این میوه ترش و سبز رنگ، دوست پوست، مو و زیبایی شما است؛ از این میوه شیک و خوشمزه می‌توانید در انواع ژله و دسر های خانگی و حتی اسموتی ها استفاده کنید؛ مثلا ترکیب اسموتی لیمو، سیب ترش و کیوی یک گزینه خوشمزه و عالی است؛ نظر شما درباره این کیوی و خواص آن چیست؟ با مجله دلتا همراه باشید.

کیوی

کیوی ؛ مسافری از چین 

میوه کیوی از کجا می‌آید؟ درباره تاریخچه این میوه چه می‌دانید؟ کیوی یا انگور فرنگی چینی میوه بومی دره چانگ کیانگ چین است و کاشت آن به اواخر قرن نوزدهم بر می‌گردد. بهتر است این گونه بگوییم که کیوی، میوه ملی چین محسوب می‌شود و چینی ها از این میوه برای تهیه تونی ( نوعی غذای مخصوص ) استفاده می‌کردند. در سال ۱۹۶۳، این میوه کرک دار و پشمالو برای نخستین بار به هندوستان معرفی شد.

فواید-کیوی-برای-پوست-و-مو

خواص کیوی ؛ میوه زیبایی برای پوست

یکی از خواص کیوی زیبایی پوست و موی شما است. تا به حال ماسک کیوی را امتحان کرده‌اید؟ این میوه دوست پوست و موی شما است؛ همان ویتامین  E‌ موجود در این میوه برای شادابی پوست و موی شما کافی است؛ جالب است بدانید که کیوی دو برابر لیمو شیرین ویتامین C‌ دارد. اصلا این میوه زیبایی با پوست و موی شما چه می‌کند؟ با ما همراه باشید.

شادابی پوست با ویتامین های کیوی

کیوی حاوی مواد مغذی مناسب برای پوست مانند ویتامین C ، E و آنتی اکسیدان است؛ این مواد برای تقویت، شادابی و جوان‌سازی پوست بسیار ضروری هستند. ویتامین E موجود در این میوه، پوست را مرطوب نگه می‌دارد. این ماده برای بازسازی سلول های پوست گزینه بسیار مناسبی است.

کلاژن سازی

کلاژن یک پروتئین است که برای سفتی و انعطاف‌پذیری پوست لازم و ضروری است؛ ویتامین C هم به وفور در این میوه یافت می‌شود و یک ماده ضروری دیگر برای تولید کلاژن است؛ تمام این ویتامین ها دست به دست هم می‌دهند تا شما زیبا تر شوید.

پاکسازی پوست از جوش و آکنه

اسید های چرب امگا ۳ در کیوی در برابر بیماری های پوستی و سرطان از بدن محافظت می‌کنند. همچنین این میوه به حفظ غشای سالم سلولی کمک می‌کند؛ یک ماده ضد التهاب طبیعی برای مبارزه با جوش و آکنه می‌خواهید؟ کیوی بخورید. این میوه تمام منافذ پوست را پاکسازی می‌کند.
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با چگونگی بستن منافذ پوست “۳ روش خانگی برای بستن منافذ پوست” را مطالعه کنید.

مبارزه با تیرگی دور چشم

یک ورقه کیوی را روی چشم های خود بگذارید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنید؛ سپس کیوی را از روی صورت بردارید و صورت خود را با آب معمولی بشویید؛ انجام این کار به طور مداوم به روشن شدن حلقه های تیره چشم کمک می‌کند.

فواید-کیوی-برای-مو

فواید کیوی برای مو 

زیبایی هم یک نوع بیمه است؛ مخصوصا اگر مربوط به پوست و موی شما باشد؛ همانطور که گفتیم کیوی سرشار از ویتامین C‌ و E‌ است و جلوی ریزش موی شما را می‌گیرد؛ اگر اگزما، شوره سر یا اختلال پوستی دارید، این میوه را به صورت خوراکی یا ماسک استفاده کنید؛ این کار التهاب پوستی موی شما را کم می‌کند؛ همچنین، مس موجود در کیوی، رنگ طبیعی مو را حفظ کرده و از سفید شدن زود هنگام آن جلوگیری می‌کند.

خواص کیوی

خواص کیوی برای مقابله با بیماری ها 

افسرده هستید؟ یبوست دارید؟ زیبایی بیشتری می‌خواهید؟ بسیاری از این مسائل با رژیم میوه یا همان میوه درمانی و آن هم با مصرف کیوی آبدار، ترش و خوشمزه قابل حل است؛ امتحان کنید؛ با فواید کیوی بیشتر آشنا شویم.

سلامت قلب

این میوه به سلامت قلب شما کمک می‌کند. میوه کیوی کلسترول ندارد و حاوی پتاسیم (۳۱۲ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم) است که به رقیق شدن خون و رفع لخته آن کمک می‌کند؛ در نتیجه، فشار خون در رگ ها کم می‌شود. این میوه، سطح HDL خون را نیز بالا می‌برد.

کیوی ؛ میوه ضد سرطان

برای جلوگیری از سرطان، کیوی را در رژیم غذایی خود بگنجانید؛ این میوه، سرشار از ویتامین C است که رادیکال های آزاد سرطانی را مهار می‌کند.

بهبود دستگاه گوارش

شاید اولین گزینه در زمان دل درد و زمانی که غذای‌تان هضم نشده است، عرق نعناع باشد؛ بهتر است بدانید که این میوه یک پروبیوتیک طبیعی است که باعث هضم غذا و عملکرد مناسب دستگاه گوارش می‌شود. درواقع، این میوه گرمسیری اکتینیدین دارد، آنزیمی که پروتئین ها را می‌شکند و به هضم غذا کمک می‌کند.

درمان سرفه، گلو درد و آلرژی دهانی

مصرف بیش از حد این میوه ممکن است باعث احساس خارش، سوزش در دهان، ورم لب ها و زبان شود. در بعضی موارد هم ممکن است، منجر به آسم، بثورات یا خارش شدید پوستی شود.

مصرف ویتامین C موجود در این میوه معمولا به افرادی که دچار بیماری های تنفسی مانند آسم یا سرفه مزمن هستند، توصیه می‌شود؛ بنابراین با ترکیب این میوه با لیمو می‌توانید سرماخوردگی خود را کنترل و درمان کنید.

کنترل دیابت و قند خون

شاخص گلیسمی کیوی به شدت پایین است و این از افزایش ناگهانی سطح قند خون جلوگیری می‌کند. به علاوه، کیوی حاوی اینوسیتول است، آنزیمی که به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند.

کیوی و لاغری

کیوی ؛ میوه لاغری

در هر ۱۰۰ گرم کیوی فقط ۵۵ کالری وجود دارد که البته مزه ترش و شیرین متمایز آن می‌تواند دلخواه افراد بسیاری باشد. این میوه، حاوی فیبر حل شدنی است که باعث کاهش گرسنگی و احساس سیری در فرد می‌شود؛ درنتیجه شما را لاغر می‌کند.

ملین طبیعی

این میوه یک ملین طبیعی است که به عنوان یک گزینه درمانی مناسب برای رفع یبوست شناخته می‌شود. مطالعات متعددی، ثابت کردند که خوردن دو عدد کیوی در روز  برای حرکات منظم روده بسیار مفید است.

میوه نشاط آور

حتی عطر و بوی این میوه هم می‌تواند شما را آرام و شاد کند. این میوه مثل زعفران عمل می‌کند و روحیه شما را تغییر می‌دهد. اگر مشکل کم اشتهایی یا کمبود خواب دارید که دقیقا روی خلق و خوی شما اثر می‌گذارد؛ تا افسرده نشدید، این میوه را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

درمان پوکی استخوان

این میوه مقدار بالایی ویتامین K و کلسیم دارد؛ مواد معدنی که برای سلامت استخوان ها ضروری هستند. با گنجاندن این میوه در رژیم غذایی خود برای همیشه با پوکی استخوان خداحافظی کنید.

درمان مشکلات کبد

کیوی یکی از بهترین گزینه های خوراکی برای افراد مبتلا به مشکلات کبدی است. اسموتی این میوه با لیمو و پرتقال، ویتامین C بیشتری دارد که  کبد را پاکسازی می‌کند.

کیوی ؛ میوه مناسب برای تغذیه کودکان

این میوه انتخاب مناسبی برای تغذیه کودکان است. مواد مغذی موجود در این میوه مثلا مقدار بالای ویتامین C و دیگر مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، منیزیم، آهن و سدیم می‌تواند برای تغذیه کودکان در حال رشد بسیار مفید باشد.

مضرات-کیوی

۵ دیدگاه

  1. مسعود

    ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۶:۱۹ ب٫ظ

    بسیار آموزنده بود ممنون

    پاسخ

  2. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

    عالی و خوب

    پاسخ

  3. آدینه

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۶ ق٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

  4. روزبهاني

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۰۸ ق٫ظ

    کیوی بسیار با خاصیت

    پاسخ

  5. فرهاد کرمی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸ در ۷:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…