رکود بازار مسکن، بلای جان مهندسان ساختمان!

۲
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

 «محمدرضا حسین نژاد» معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد گفت: رکود در صنعت ساختمان مساله ای است که طی چند سال اخیر در کل کشور بوجود آمده و بطور قطع مشاغل مرتبط با آن به ویژه مهندسان ساختمان را به لحاظ نبود کار دچار مشکل کرده است.

به گزارش مجله خبری دلتا به نقل از «ایرنا» وی افزود : ظرف شش ماه اخیر تحرکاتی در این صنعت بوجود آمده که نمی توان علت خاصی برای آن در نظر گرفت. به دلیل شرایط حاکم بر کشور همیشه نمودار رکود یا رونق صنعت ساختمان در نوسان است اما شواهد نشان می دهد در آینده نزدیک صنعت ساختمان رونق می گیرد.

در همین ارتباط «حسین کامران دیسفانی» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی به تاثیر این وضعیت بر شرایط شغلی مهندسان ساختمان اشاره کرد و گفت: مهندسان ساختمان به صورت عمده با دو مشکل مواجه هستند، نخست اینکه شمار دانش آموختگان رشته های مرتبط با مهندسی ساختمان بیش از حد و ظرفیت اشتغال است و در واقع تناسبی بین تعداد مهندسان و ظرفیت اشتغال وجود ندارد.

کامران ادامه داد: چند سالی است که رکود صنعت ساختمان را در بر گرفته و شرایط بدی را برای مهندسان و دیگر مشاغل مرتبط با این صنعت ایجاد کرده و طی چند سال اخیر نیز رونقی در صنعت ساختمان شکل نگرفته و به بیکاری مهندسان منجر شده است.

Mohandes رکود بازار مسکن، بلای جان مهندسان ساختمان!

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی همچنین گفت: باید راهکارهایی اتخاذ شود تا حداقل بین عرضه و تقاضا در بخش مهندسی ساختمان تناسبی بوجود آید و وضعیت از شرایط فعلی بدتر نشود. هم اینک در بخش ارائه خدمات مهندسی، هیچ مهندسی به درآمد مطلوب دست نمی یابد و در واقع کار حرفه ای درآمد زیادی ندارد اما انعقاد قرارداد با سازندگان سرمایه گذار منجر به کسب درآمد مطلوب برای مهندسان می شود.

کامران دیسفانی اظهار امیدواری کرد که دولت و مسئولان تا حدودی برای خروج از رکود صنعت ساختمان راهکاری بیاندیشند و نیز خود مهندسان با تعریف و تولید پروژه هایی که می تواند برای این قشر اشتغال ایجاد کند وارد عمل شوند.

او در انتها به این جمع بندی رسید که: مهندسان ساختمان می توانند ورود بالادستی به موضوعات مهندسی داشته باشند و با تعریف و تشویق سرمایه گذاران و بکارگیری متخصصان فضای کسب و کار را بهبود ببخشند.

۲ دیدگاه

  1. مصطفی

    ۸ اسفند ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۰ ب٫ظ

    مهندس بیکار، مهندس مرده است

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۸ اسفند ۱۳۹۶ در ۸:۱۸ ق٫ظ

    نمتاسفانه انبوه سازان ما هیچ توجه و ارزشی برای نظرات مهندسان ندارند. همه چیز ساخت و پاخت ورابطه است. رکود بازر مسکن هم مزید بر علت شده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…