نگاه بانک مرکزی به بازار مسکن تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران نشان دهنده کاهش سرعت رونق در بازار معاملات آپارتمان‌های مسکونی است.
به گزارش مجله خبری دلتا به نقل از «دنیای اقتصاد»، در این گزارش که دیروز منتشر شد کاهش حجم معاملات آپارتمان‌های مسکونی به واسطه رشد قابل توجه قیمت مسکن در بهمن ماه نسبت به ماه قبل، تایید شده است.
بهمن ماه امسال تعداد معاملات خرید وفروش مسکن در شهر تهران نسبت به دی ماه ۹۶، با افت ۲/۳درصدی روبه‌رو شد. با این حال،تعداد معاملات خرید مسکن در شهر تهران طی بهمن ماه امسال نسبت به بهمن ماه سال گذشته باز هم افزایش یافت و با رسیدن به رقم ۱۸ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی، رشد ۷/ ۱۷درصدی را تجربه کرد.

bank markazi نگاه بانک مرکزی به بازار مسکن تهران

در بهمن ماه سال گذشته مجموع معاملات انجام شده در مناطق مختلف پایتخت معادل ۱۵ هزار و ۶۳۱ فقره معامله خرید مسکن بوده است.
گزارش بانک مرکزی درخصوص تحولات قیمتی بازار مسکن شهر تهران همچنین از افزایش ۲۲ درصدی قیمت مسکن در بهمن ماه امسال در مقایسه با بهمن سال گذشته خبر می‌دهد؛
بهمن ماه امسال میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های مسکن از ۵ میلیون و۵۰۰ هزار تومان گذشت که نسبت به ماه قبل نیز رشد ۱/ ۵ درصد و نسبت به بهمن سال گذشته ۳/ ۲۲ درصد افزایش داشته است. بهمن ۹۵میانگین قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی معامله شده در بازار مسکن ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که این میزان هم اکنون از مرز ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کرده است.
در بهمن ماه امسال نیز آپارتمان‌های نوساز با عمر بنای تا ۵ سال همچنان در صدر پر معامله ترین واحدهای مسکونی در شهر تهران قرار داشتند؛ طوری که در این ماه از مجموع معاملات خرید و فروش انجام شده در بازار مسکن شهر تهران ۷/ ۴۸ درصد معاملات مربوط به خرید وفروش واحدهای مسکونی نوساز با عمر بنای تا ۵ سال بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…