آبشار ویسادار ؛ لوند و دلبرانه

۱۲
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
طبیعت بسیار دیدنی حوالی آبشار و محیط جنگلی مناسب آن، امکان پیک نیک را فراهم کرده و همچنین زمین های مسطح اطراف هم فرصت خوبی برای کمپ زنی است.
آبشار ویسادار

هرگاه از شمال ایران حرف می‌زنیم دقیقاً می‌دانیم از چی حرف می‌زنیم. از جاده های دیدنی و منحصر به فردش با آن نم باران و نسیم خنک بهاره و پاییزه. از سرو صدای پرندگان نا شناخته در جنگل های انبوه و درختان سر به فلک کشیده، وَ از دریاچه خزری که مادرانه همه مهر دریایی اش را برایمان به نمایش می‌گذارد. امروز هم می‌خواهیم به همین حوالی برویم. به شمال ایران وَ گیلان دیدنی با طبیعت زیبا و مردم با صفایش می‌رویم به رضوانشهر با آن ییلاق سوباتان دیدنی. می‌رویم برای دیدن آبشار ویسادار که دیدنش مسحورمان می‌کند. سومین آبشار مرتفع استان گیلان. با گردشگری امروز مجله دلتا بمانید تا به دیدن این آبشار  برویم.

آبشار ویسادار گیلان

آبشار ویسادار لوند و دلبرانه

پس از طی مسیری چشم نواز در جاده ای که هر دو سویش با درختان سر به فلک کشیده، پوشیده شده، صدای سقوط آب از آبشار ویسادار حضور وصف ناپذیرش را اعلام می‌کند. با دیواره هایی منحصر به فرد که کمتر آبشاری از آن برخوردار است. ساختاری سنگی دارد و آب از ارتفاع ۱۵ متر روی صخره های لایه لایه شکل و تیره رنگ جاری می‌شود. حوضچه ای پس از سقوط آب، پای آبشار تشکیل شده که نمای آن را بس دیدنی تر کرده است. منظره ای متفاوت که توسط دیواره ای صخره ای-سنگی احاطه شده و شاید اولین سوزه عکاسی شما پس از دیدن آبشار باشد.

 آبشار ویسادار یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های طبیعت و سومین آبشار مرتفع استان گیلان است. تصاویر بی بدیل درختان اطراف که ریشه هایشان در هم تنیده شده و شکلی تازه از طبیعت را به نمایش گذاشته‌اند، منطقه ای دیدنی را به وجود آورده که جایگاه طبیعت گردان است. باید در فصل های مختلف آنجا را ببینید تا از زیبایی چهار فصل آن لذت ببرید. مخصوصاً در این پاییز خوش چهره‌ هزار رنگ که مغرورانه در این طبیعت گشته وَ با زیبایی اش فخر می‌فروشد. سر راه رودخانه لمیر قرار دارد و آب رودخانه هم از کوه های تالش سرچشمه می‌گیرد.

آبشار ویسادار گیلان

چطور برویم؟

 به رشت بروید و از آن جا به سوی آستارا. بعد از انزلی و شهر رضوانشهر، ۱۷ کیلومتر راهتان را ادامه دهید تا به شهر پره برسید. از سه راه احمد به طرف روستای سِکَرَه سرا یا صیقلسرا بروید و از روستای اووییار وارد جاده جنگلی بسیار زیبای روستای لمیر ‌بشوید. آبشار میانه راه شما قرار دارد.

آدرس: استان گیلان، شهرستان رضوانشهر، ۱۶ کیلومتری شهر پره سر، دهستان ییلاقی ارده، درنزدیکی روستایی به نام  آوَوییار

در آبشار ویسادار چه کنیم؟

پل فلزی آبشار ویسادار

همیشه دیدن آب های روان و جاری در طبیعت آرامش بخش بوده و هست، چه رسد به دیدن منظره ای بی نظیر از سقوط آب ها که با سروصدا در حوضچه شیرجه می‌زنند و زیبایی طبیعی را پدید می‌آورند. از این روست که معمولاً گردشگران و مسافران در جایی نشسته و این سقوط جانانه را تماشا می‌کنند. رو به روی آبشار ویسادار هم پلی فلزی قرار دارد که فرصت دیدن این منظره را فراهم کرده. عکاسی از این قسمت آبشار بسیار لذت بخش است.

پل فلزی آبشار ویسادار

پله های صخره ای آبشار ویسادار

اگر گشتی در اینترنت بزنید و عکس های متنوعی از گردشگران را که به این آبشار سفر کرده اند ببینید، متوجه خواهید شد که می‌توانید به بالای آبشار هم بروید. قرار گرفتن در نقطه ای بسیار لذت بخش و هیجان انگیز، که می‌‎تواند تجربه ای بی نظیر از سفر به یک آبشار باشد. پله های سنگی صخره ای کنار آبشار ویسادار فرصت بالا رفتن از دیوار صخره ای را به شما می‌دهد و می‌توانید وقتی آن بالا قرار گرفتید از مناظر اطراف حسابی لذت ببرید. از طرف دیگر ابهت این جاذبه طبیعی را بیش از پیش هم حس می‌کنید.

آب بازی در آبشار ویسادار

بسیاری از مسافران و گردشگران را خواهید دید که در حوضچه پایین آبشار و یا همان بالای آبشار ویسادار به شیطنت پرداخته، آب بازی می‌کنند و یا حتی آب تنی. این کار حال و هوای خاصی به سفر و تفریحمان می‌بخشد و آن را خاطره انگیز می‌کند. البته اگر گرمایی هستید و آب و هوای پاییزی برایتان سرد محسوب نمی‌شود. در این فصل هم احتمالاً حوضچه پر آب تر باشد و عمیق تر.

آبشار صخره ای ویسادار

عسل طبیعی آبشار ویسادار

پرورش زنبور عسل در مناطق اطراف توسط ساکنان بسیار مرسوم است. در نتیجه عسل طبیعی که در آنجا تولید می‌شود شهرت خاصی دارد، هم سوغات خوبی محسوب می‌شود و هم بسیار خوشمزه است. تا جایی که خیلی ها فقط برای خرید عسل طبیعی این منطقه را به عنوان مقصد انتخاب می‌کنند.

پیک نیک اطراف آبشار ویسادار

طبیعت بسیار دیدنی حوالی آبشار و محیط جنگلی مناسب آن امکان پیک نیک را فراهم کرده و همچنین زمین های مسطح اطراف هم فرصت خوبی برای کمپ زنی است. می‌توانید لوازم کمپینگ خود را بردارید و همراه خانواده و دوستان کمپ فراموش نشدنی در طبیعت برپا کنید و عکس های بی نظیری از زیبایی منحصر به فرد آبشار ویسادار برای آلبوم خاطراتتان ثبت کنید.

پیک نیک در آبشار ویسادار

دیدنی های اطراف آبشار ویسادار

در نزدیکی ویسادار می‌توانید به دیگر جاذبه های دیدنی اطراف هم سر بزنید. آبشار آسیابگا در امتداد رودخانه شفارود قرارداد و آبشار آووبیار پایین تر از همین آبشار ویسادار. ساحل جنگلی گیسوم بعد از منطقه پره سر. گردنه حیران و تفریح های آن؛ و در نهایت آبشار لاتون و جنگل فندق لو که همه و همه خاطره خوبی را برایتان خواهد ساخت.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۹ ب٫ظ

    واقعا بی‌نظیره??

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۳:۰۹ ب٫ظ

      سپاس از همراهی شما

      پاسخ

  2. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۱ ب٫ظ

    زیبا

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۱۱ ب٫ظ

      سپاس 🙂

      پاسخ

  3. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۰ ب٫ظ

    عالی ممنون

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۱۲ ب٫ظ

      سپاسگزارم 🙂

      پاسخ

  4. اقازاده

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در ۶:۳۱ ب٫ظ

    خیلی دلباز و عالـــــــــــــــــــــــــی

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در ۱:۳۱ ب٫ظ

      بلـــــــــــــــــــــی 🙂

      پاسخ

  5. نامجو

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۳۶ ب٫ظ

    خیلی زیباست

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در ۱:۳۱ ب٫ظ

      بلی بسیار 🙂

      پاسخ

  6. جعفری

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۷ ب٫ظ

    سپاس از مطالب مفید سایت

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در ۱:۳۲ ب٫ظ

      سلامت باشید
      ممنون از شما که مطالب رو مطالعه می کنید 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…