انواع مدل های شلف دیواری مدرن

۷
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
شلف وسیله تزیینی برای قرار دادن لوازم دکوری، کتاب و گلدان است که به زیبایی دکوراسیون داخلی خانه کمک می‌کند.
شلف دیواری

انواع شلف دیواری

شلف به معنی قفسه است و شلف دیواری انواع گوناگونی دارد؛ شلف دکوری و گلدان، استند لوازم، باکس دیواری، شلف تلویزیون یا آشپزخانه. این محصول از فلز، چوب، پلاستیک، شیشه، آینه و سایر مصالح ساخته می‌شود. انواع شلف دیواری عبارتند از: شلف کشویی، چند تکه، گوشه، باکس، هندسی و سایر اشکال. با به کار بردن آن در دکوراسیون داخلی منزل، می‌توانید نمایی جذاب و منحصر به وجود آورید. در این بخش از مجله دلتا انواع شلف دیواری را به شما معرفی می‌کنیم.

استند گلدان

شلف گلدان

بدون توجه به فصل، وجود گل در خانه ضروری است. گل های آپارتمانی نمایی رمانتیک و جذاب به خانه می‌بخشند. علاوه بر این هوا را تصفیه می‌کنند. با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ در دکوراسیون داخلی، با افزودن رنگ سبز به چیدمان خانه، آرامش و نشاط را به منزل اضافه می‌کنید. شلف گلدان با داشتن طبقه یا جای گلدان، انتخاب مناسبی برای قرار دادن گلدان است. این محصول را در قسمت ورودی، گوشه پذیرایی، تراس و پشت پنجره آشپزخانه نصب کنید.

میز دیواری تلویزیون

شلف دیواری تلویزیون

شلف دیواری تلویزیون نوعی میز مدرن برای قرار دادن تلویزیون و از محبوبیت زیادی برخوردار است. این شلف از دو بخش تشکیل می‌شود. یک بخش که روی زمین قرار می‌گیرد و بخش دوم به دیوار متصل می‌شود. با توجه به مدل های مختلف، ممکن است یکی از دو بخش وجود نداشته باشد یا هر بخش به چند تکه مجزا تقسیم شود. تلویزیون، دیوار آکسان و شومینه در دکوراسیون بیش تر خانه های ایرانی به عنوان کانون توجه شناخته می‌شوند. مبلمان و سایر لوازم را بر اساس مرکز توجه چیدمان می‌کنند. بنابراین زیبایی این بخش به طور مستقیم بر چیدمان کل فضا موثر است.

با استفاده از وسیله های تزیینی، گل مصنوعی، کتاب، شمع و قاب عکس های کوچک شلف دیواری تلویزیون را تزیین کنید. ابعاد و رنگ شلف باید متناسب با رنگِ غالب در دکوراسیون و سرویس مبلمان باشد. ارتفاع شلف را به گونه ای قرار دهید که تلویزیون زیاد بالا یا پایین نباشد. بهتر است جای آن را به گونه ای در نظر بگیرید که موازی با  افراد قرار گیرد.

باکس دیواری

باکس دیواری

باکس دیواری در دو نوع وجود دارد؛ نوع کمد مانند و بدون در. می‌توانید برای تغییر دکوراسیون آن را جا به جا کنید و یا با پوشش های مخصوص در باکس را با طرح و رنگ بپوشانید. از باکس می‌توانید برای پوشاندن نواقص دیوار، نگهداری لوازم اضافی و تزیین دیوار استفاده کنید. تفاوت باکس و شلف در فرمِ چهارچوب آن است. شلف به شکل طاقچه، اما باکس مانند جعبه، دارای چند ضلع و محیطی بسته است. باکس های مثلثی، چند ضلعی، مربع و گرد از محبوبترین انواع باکس دیواری محسوب می‌شوند.

شلف آشپزخانه

شلف آشپزخانه

آشپزخانه قلب خانه و دکوراسیون این بخش بر چیدمان کل خانه تاثیر گذار است. نظم وسایل در آشپزخانه باعث برجسته شدن نمای آن می‌شود. به کمک شلف دیواری در این مکان می‌توانید وسایل را مرتب کنید. علاوه بر این با قرار دادن گل های آپارتمانی، ظروف عتیقه و اشیا جذاب جلوه زیبایی به آشپزخانه می‌بخشید.

استفاده از شلف دیواری به جای کابینت در آشپزخانه های کوچک توصیه می‌شود. زیرا کابینت از پراکنده شدن نور به کل فضا جلوگیری کرده و به دلیل حجم بالایی که اشغال می‌کند فضا را کوچک تر نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید با نورپردازی در آشپزخانه به شیوه هوشمندانه، نمای این بخش را روشن تر سازید.

قفسه دکوری

شلف دکوری

شلف دکوری یکی از وسایل تزیینی مورد استفاده در دکوراسیون داخلی منزل است. بر خلاف انواع ایستاده، به دیوار نصب می‌شود. می‌توانید با قرار دادن گلدان، ساعت، ریسه ال ای دی، مجسمه، آینه های دکوراتیو کوچک، کتاب و سایر لوازم دکوری نمای جذابی در خانه به وجود آورید. شلف دیواری در فرم و رنگ های متنوعی تولید می‌شود. با توجه به سبک چیدمان خانه و فرم سایر اجزا، با انتخاب طرح های مختلف، جلوه مد نظر خود را در دکوراسیون خانه پدید آورید. اگر می‌خواهید فضا را از یکنواختی خارج کنید، فرم های مختلف و متفاوت با لوازم موجود در خانه به کار گیرید. اما اگر مایل به ایجاد هارمونی و هماهنگی هستید در انتخاب شکل تناسب را در نظر بگیرید. شلف دکوری ظاهری جذاب دارد و حتی بدون نیاز به قرار دادن لوازم تزیینی روی آن، به محیط زیبایی می‌بخشد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. بخش دکوراسیون را دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۷ دیدگاه

  1. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۵ ب٫ظ

    بسیار مناسب و مفید

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۳۸ ب٫ظ

      از رضایت شما خوشنودیم

      پاسخ

  2. شمس

    ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۵۴ ق٫ظ

    در فضای آشپزخانه بسیار مناسب و کار ساز میباشد

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در ۱:۰۴ ب٫ظ

      سلام. ممنون از همراهیتون. دقیقا همینطوره.

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۰۶ ب٫ظ

  4. یوسفی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۲۱ ب٫ظ

    زیباست

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۱ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۴۱ ق٫ظ

      ممنون که بخش دکوراسیون رو دنبال می‌کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…