آنچه درمورد دارآباد نمی دانید

۹
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
همه آنچه روزی روزگاری دارآباد بود، امروز هم هست اما جاذبه های گردشگری دیگری نیز دارد و یا به آن اضافه شده که منطقه را بیش از پیش دیدنی و ممتاز می‌کند.
دارآباد

حتماً راجع به دارآباد شنیده‌اید. اما شاید از جزئیات آن نمی‌دانید. محله ای در شمال تهران که تا دوره ای محلی خوش آب و هوا برای پیک نیک و کوهنوردی در تهران بود. مسیری سنگ فرش شده برای یک پیاده روی سبک هم داشت که هنوز هم دارد و معمولاً خانواده ها به آنجا می‌روند. اما جاذبه های دیگری نیز در دارآباد وجود دارد که بد نیست از آن ها نیز با خبر باشید. یک مقصد گردشگری مناسب که می‌تواند کلی هم خاطره انگیز باشد. با مجله دلتا همراه باشید تا سری به این مقصد گردشگری زیبا در پایتخت بزنیم.

روزی روزگاری دارآباد

دره دارآباد که بعدها به محله دارآباد معروف شد، به دلیل طبیعت زیبایش همیشه یکی از همان اولین پیشنهاد ها برای رفتن به پیک نیک و گردشگری بود. کوهنوردان هم در لیست اولین انتخاب های خود دارآباد را یاد داشت کرده بودند و در نهایت همیشه محل مناسبی برای شبگردی های پایتخت نشین ها بود. تا خیابان دارآباد را می‌توانستی با اتومبیل شخصی بروی اما پس از آن پیاده رویِ سنگفرش شده ای منتظر بود تا راهت را روی آن ادامه بدهی به سمت یک محوطه باز و رودخانه دارآباد که از سمت راست شما سرک می‌کشید.

دارآباد تهران

خانواده ها معمولاً همین حوالی را برای پیک نیک انتخاب می‌کردند. اما کوهنوردان ادامه راه را در پیش می‌گرفتند. اما کوهنوردان و کسانی که توانایی جسمی خوبی داشتند، مسیر را ادامه می‌دادند تا به چشم انداز زیبایی از تهران و دره ای عمیق برسند. آبشار دارآباد و فضایی زیبا جایزه این صعود جانانه بود.

دارآباد امروز

همه آنچه روزی روزگاری دارآباد بود، امروز هم هست اما جاذبه های گردشگری دیگری نیز دارد و یا به آن اضافه شده که منطقه را بیش از پیش دیدنی و ممتاز می‌کند. اینجا مجموعه ای از دیدنی هاست، مثل موزه حیات وحش که چه بسیار هم جذاب است. بخش های دیگری نیز در سال های اخیر به آن اضافه شده که هرگز شما را از انتخاب مجموعه دارآباد برای گردشگری پشیمان نخواهد کرد.

موزه دارآباد

موزه ای متفاوت با فضایی مناسب برای آشنایی با حیات وحش در دارآباد قرار دارد. با حیوانات مختلف تاکسی درمی شده و حتی یک دایناسور بزرگ. کافه رستوران و دیگر امکانات گردشگری را داراست. هیومن پارک که یک پارک زیبای موضوعی است، درباره بدن انسان صحبت می‌کند و به عنوان بزرگترین و کاملترین پارک بدن انسان در آسیا شناخته می‌شود نیز در آنجا قرار دارد. رویا پارک که یک پارک خطای دید است نیز در این مجموعه واقع شده که می‌توانید ده ها عکس را برای خود از آنجا بیاورید؛ و در نهایت برنامه های آموزشی تفریحی، و کارگاه های مختلفی در این موزه برگزار می‌شود که می‌توانید برای استفاده از آن ها، وقت خود راتنظیم کنید.

موزه دارآباد

چطور به موزه دارآباد برویم؟

آدرس: تهران، میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه

تاکسی: به میدان تجریش بروید. تاکسی های تجریش- دارآباد را سوار شده و ابتدای خیابان موزه پیاده شوید.

اتوبوس: از میدان تجریش اتوبوسی مستقیم شما را به دارآباد می‌رساند. اتوبوس تجریش- دارآباد به ایستگاه موزه حیات وحش بروید و با چند قدم پیاده روی به موزه برسید.

مترو: به ایستگاه تجریش بروید و با تاکسی و اتوبوس به موزه برسید.

ماشین شخصی: به میدان شهید باهنر (نیاوران) برسید. به سمت خیابان پورابتهاج (دارآباد) بروید. بعد از تقاطع شهید سباری (آجودانیه) وارد خیابان موزه شوید.

امکانات مجموعه دارآباد

امکانات کاملاً کاربردی را می‎توانید در مجموعه دارآباد بیابید. به طور مثال اینجا یک کتابخانه بزرگ با بیش از ۴۰۰۰ جلد کتاب دارد که به زبان فارسی و لاتین است. آمفی تئاتری نسبتا خوب هم در این مجموعه برای نمایش فیلم های آموزشی و سمینار های محیط زیست، در این مجموعه در نظر گرفته شده. به علاوه یک مرکز درمانی حیوانات نیز در مجاورت موزه دارآباد وجود دارد که خدمات درمانی برای حیوانات مختلف خانگی ارایه می‌دهد.

هیومن پارک دارآباد

هیومن پارک دارآباد

یکی از جدید ترین و جذاب‌ ترین مراکز آموزشی و تفریحی در تهران همین هیومن پارک است. جایی که در آن بدن انسان به نمایش گذاشته می‌شود. شاید این پارک بیشتر برای آشنایی کودکان با عملکرد بدن انسان و اعضای درونی آن ساخته شده باشد. اما اگر شما هم آن اتوبوس زرد رنگ خانم فریزل که به اندازه یک سلول کوچک می‌شد و داخل بدن انسال می‌رفت را هنوز به یاد داشته باشید، بدتان نمی‌آید که به این پارک سفر کنید.

دیدن اندام های درونی بدن انسان، کلی هیجان انگیز خواهد بود و حسابی سرگرمتان خواهد کرد. به علاوه اینکه اینجا بزرگ ترین پارک بدن انسان در خاورمیانه هم هست و فقط ۴ نمونه از آن در کل دنیا وجود دارد! ابتدا به گوش می‌روید، بعد به حلق و سپس وارد بینی می‌شوید! با ورود شما، بدن عطسه جانانه ای می‌کند، چه اتفاق هیجان انگیزی! مستقیم ادامه داده و وارد قلب و ریه می‌شوید، گشتی در معده زده و آخر در روده‌ ها قدم می‌زنید.

اتوبوس مدرسه

دکتر لند در کنار هیومن پارک دارآباد

بیایید تا شما را با اولین بیمارستان تفریحی کودکان در ایران آشنا کنم. کنار همین هیومن پارک قرار دارد. بیمارستانی است که کودکان نقش های مختلفی را در آن به عهده می‌گیرند. دندان پزشک، پزشک، مدد کار اورژانس و … که کلی لذت بخش خواهد بود. اصلاً دکتر بازی های قبل از اینجا سوء تفاهم بود. فرزند شما در جایگاهی قرار می‌گیرد که می‌تواند عصب کشی دندان شما را انجام دهد و یا شما را احیا کند!

دکترلند دارآباد

رویا پارک دارآباد

قدم زدن به صورت وارونه در یک اتاق و یا سوار شدن بر قالیچه پرنده و نشستن در دستان یک گوریل همه و همه را می‌توانید در رویا پارک آنها را تجربه کنید. چطور؟ به راحتی. اینجا مکانی است که بینایی را تحت تاثیر قرار داده و با خطای دید همه این رویا ها را تحقق می‌بخشد. شما می‌توانید در کنار ۱۰۰ اثر طراحی شده در این موزه ایستاده و با کمی خلاقیت عکس های بی نظیری، غرق در رویاهایتان ثبت کنید و در آخر هم عکس تان را بر روی لیوان و پیکسل و… ثبت کنید.

پارک رویا دارآباد

حرف آخر

خیلی خوب است در منطقه ای زندگی کنیم که گردشگری در حوالی آن تا این حد لذت بخش باشد. مناطقی که جاذبه های دیدنی دارند و اگر هر بعد از ظهر و شبی هوس پیاده گردی به سرمان زد، یا دلمان خواست مثلاً یک کوهنوردی سبک را در یک روز تعطیل تجربه کنیم و یا در نهایت بخواهیم فرزندانمان را برای سرگرم شدن جایی ببریم؛ بتوانیم به این جاذبه ها سر بزنیم. اگر در فکر خرید خانه یا اجاره ملک در همچین جایی مثل منطقه دارآباد هستید و یا می‌خواهید اطلاعاتی از آنجا به دست بیاورید خوب است سری به سایت دلتا اولین سایت ملکی ایران بزنید و در بخش منطقه های شمال تهران سراغ دارآباد بروید.

۹ دیدگاه

  1. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۱۸ ب٫ظ

    عالی سپاس

    پاسخ

  2. صلابت

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۴ ب٫ظ

  3. بزرگی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۴ ق٫ظ

    منطقه جذابیه

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۲ ق٫ظ

      بلی بسیار 🙂

      پاسخ

  4. سیامک مودت

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۱ ق٫ظ

    دیدنی

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

      بسیار هم دیدنی 🙂

      پاسخ

  5. یوسفی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۴۶ ق٫ظ

    چقدر جالب

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۰ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

      بلی بلی 🙂

      پاسخ

  6. متین

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…