خانه ای سبز با چمن مصنوعی

۱۰
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
وجود چمن مصنوعی در فضای سبز، بالکن و آکواریوم نمای شگفت انگیز به وجود می‌آورد.
چمن مصنوعی

چمن مصنوعی کفپوشی شبیه به چمن طبیعی، با لطافت کم تر و ساخته شده از مواد غیر طبیعی است. این چمن، تراکم و استحکام بالایی دارد. نیاز به آبیاری و نور آفتاب ندارد، نگهداری و نصب آن راحت تر است. چمن مصنوعی در مناطقی که رفت و آمد زیاد سبب آسیب زدن به چمن طبیعی می‌شود، زمین حاصل خیزی ندارد و یا آبیاری ممکن نیست استفاده می‌شود؛ مانند بالکن، حیاط، فرودگاه، اماکن عمومی و زمین ورزشی. با مجله دلتا همراه شوید.

چرا چمن مصنوعی؟

افزایش جمعیت باعث افزایش میانگین دمای زمین شده است. هم چنین در پی توسعه شهر نشینی با کاهش منابع آبی روبرو هستیم، بنابراین استفاده از چمن مصنوعی به شدت توصیه می‌شود. این جایگزین، به کاهش هزینه های نگه داری چمن طبیعی و جلوگیری از به کار بردنِ سموم دفع آفات کمک می‌کند. عمر مفید چمن تا ۱۰ سال تخمین زده می‌شود. با استفاده از این چمن در دکوراسیون خارجی منازل، می‌توانید به طور دائم از آن بهره ببرید.

چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی

پیش از نصب چمن مصنوعی نیاز است روی سطح مکان مورد نظر زیرسازی های لازم صورت بگیرد. زیرسازی مناسب، از مهم ترین فاکتور هایی است که بر عمر مفید چمن تاثیر می‌گذارد. در مرحله زیرسازی، کف زمین زهکشی و سپس صاف و هموار می‌شود. در مرحله بعد مکان مورد نظر را با چسب های مخصوص می‌پوشانند. رول های چمن با توجه به جهتِ خواب نخ ها، در لایه بالایی محکم می‌شود.

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی برای بالکن

یکی از روش های مدرن و دوست داشتنی برای زیباسازی فضای تراس خانه کفپوش های  چمنی است. استفاده از این کفپوشِ سبز رنگ در تناسب با فضای بالکن و گیاهان است. با انتخاب چمن با کیفیت و مرغوب، در مدت کوتاهی می‌توانید تغییر منحصر به فردی در نمای تراس به وجود آورید. بهتر است چمن هایی با ارتفاع بلند، ۱ تا ۴ سانتی متر برگزینید تا بتوانید بدون نیاز به پوشیدن کفش نیز روی آن راه بروید و حس خوبی را تجربه کنید. علاوه بر این، چمن نور خورشید را بازتاب می‌دهد و سبب بزرگ تر دیده شدن بالکن می‌شود. هم چنین به علت عدم جذب دما، فضایی خنک به وجود می‌آورد.

تزیین باغچه

چمن مصنوعی برای باغچه

پوشاندن زمین توسط چمن تزیینی در باغچه بسیار رایج است. از آنجا که سختی آبیاری، هرس کردن و کود دهی در این محصول وجود ندارد، سبب می‌شود تجربه ای لذت بخش داشته باشید. ساختار نرم و لطیف این محصول، مانند فرش سبزی پهن شده روی زمین است. برای نصب چمن مصنوعی در باغچه، باید از قبل طرح آن را در نظر گرفت و سپس با تهیه چمن مرغوب و مراجعه به افراد ماهر، برای نصب آن اقدام کرد.

چمن مصنوعی در آکواریوم

نصب چمن در آکواریوم

آکواریوم از دیدنی ترین وسایل تزیینی است که در خانه، محل کار و مکان های مختلف وجود دارد. زیبایی آکواریوم به دو عامل وابسته است: ماهی ها و گیاهان تزیینی. وجود چمن مصنوعی در کنار سایر دکوری ها می‌تواند نمایی جذاب به آکواریوم ببخشد. گیاهان طبیعی در معرض آسیب دیدن توسط ماهیان قرار دارند. اما چمن تزیینی مقاومت بالاتری دارد، بنابراین نیازی نیست نگران آسیب دیدن آن باشید. از دیگر مزیت های استفاده از این محصول این است که آلودگی های ناشی از وجود گیاهان را کاهش می‌دهد و از بروز بیماری در ماهی ها جلوگیری می‌شود.

ترموود و چمن مصنوعی

همه طبیعت را دوست دارند و وجود عناصر طبیعی در محیط اطراف، به آن ها انرژی می‌بخشد. استفاده از چمن مصنوعی در قسمت ورودی و حیاط خانه، جلوه جذاب و چشمگیری به ساختمان می‌دهد و با توجه به تاثیر روانشناسی رنگ سبز، احساس سرزندگی، شادابی و نشاط خواهید یافت. در طراحی فضای سبز با استفاده از چمن مصنوعی، لازم است از افراد متخصص کمک بگیرید.

در طراحی های نوبین استفاده از چمن مصنوعی در بین سنگ و چوب محبوبیت یافته است. چمن مصنوعی را لابلای ترمووود قرار می‌دهند. ترمووود یا چوب نما، طی فرآیندهایی روی چوب، از جمله خشک کردن در دمای زیاد، پروسه های حرارتی خاص و سپس خنک کردن، در طول ۲ الی ۴ روز، به دست می‌آید. به این صورت چوب در برابر رطوبت قارچ و آفات مقاوم می‌شود و همانند سنگ، می‌توانند در برابر آب و باران مقاومت کند. بنابراین از ترمووود در ساخت گرین وال، روف گاردن و فضای سبز استفاده می‌شود.

امیدواریم مطل فوق برای شما مفید بوده باشد. منتظر خواندن نظرات شما همراهان گرامی هستیم.

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۰:۱۸ ق٫ظ

    • میتی

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۰۳ ب٫ظ

      ابتداش جالبه ولی یه مدت بعد کثیف و چرکین میشه و از چشم می افته..

      پاسخ

      • مریم عنبری

        ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۳۴ ب٫ظ

        سلام. بستگی داره کجا استفاده بشه. صد البته که نیاز به مراقبت هم داره

        پاسخ

  2. ملکی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۶:۵۲ ب٫ظ

    عاای بود

    پاسخ

  3. یوسفی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۸:۴۴ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

      ممنون از توجه شما

      پاسخ

  4. نادرحسین پور

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸ در ۷:۰۸ ب٫ظ

    مطالب زیبا آموزنده بود.کمال تشکر از تمامی شما وهمکارانتان

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۲ ق٫ظ

      ممنون که با مجله دلتا همراه هستید

      پاسخ

  5. روزبهاني

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۱۹ ب٫ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۰۷ ق٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…