۷علت برای لغو قرار ملکی !

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شیوع یک رفتار در بازار معاملات آپارتمان‌های مسکونی، متقاضیان خرید آپارتمان را با چالش تازه‌ای مواجه کرده است.
تعداد قابل توجهی از متقاضیان خرید مسکن که پس از چند ماه جست و جو، به توافق اولیه بر سر قیمت‌ از طریق دلالان ملکی و نحوه خرید با مالک دست یافته‌اند،به‌طور ناگهانی در روز نشست با مالک برای توافق نهایی و امضای قرارداد، با غیبت فروشنده مواجه می‌شوند!
به گزارش مجله دلتا، بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» در این‌باره نشان می‌دهد، ۷عامل عمده در توجیه فرار ملکی فروشنده‌ها از امضای قرارداد نهایی فروش آپارتمان با خریداران نقش دارد:

۱- ترس از ارزان‌فروشی : به واسطه قرار گرفتن بازار در فاز رونق و التهاب در بازار ارز، مالکان این گروه از واحدها از ترس اینکه مبادا آپارتمان خود را ارزان‌تر از قیمت روز به فروش برسانند،از امضای قرارداد فروش با خریداران امتناع می‌کنند.

۲- طمع برخی فروشنده‌ها برای گران‌تر شدن آپارتمان و فروش با قیمت بالاتر در هفته‌ها یا ماه‌های پیش‌رو

۳- کمبود فایل مناسب برای پاسخ به متقاضیان تبدیل به احسن آپارتمان‌های مسکونی: این گروه از مالکان از ترس اینکه مبادا موفق به خرید واحد مسکونی مناسب در زمان مناسب نشوند و با کاهش ارزش واقعی پول حاصل از فروش ملک اول مواجه شوند ترجیح می‌دهند دست نگه دارند و بنابراین از فروش واحد مسکونی خود منصرف می‌شوند.

۴- نوسانات و نامشخص بودن شرایط آتی در سایر بازارهای اقتصادی همچون ارز و طلا: این گروه از مالکان که مالکان بیش از یک خانه (سرمایه‌گذاران) محسوب می‌شوند، ترجیح می‌دهند تا زمانی که شرایط در بازارهای اقتصادی قابل پیش‌بینی نباشد، فروش واحدهای مسکونی خود را به تاخیر بیندازند.

۵- تصور وجود تعداد زیادی از متقاضیان خرید آپارتمان‌های آماده فروش: این تصور در برخی فروشنده‌ها ایجاد شده است که آپارتمان‌ آنها مورد تقاضای حجم زیادی خریدار قرار گرفته است؛بنابراین بهتر است این واحدها را به افرادی بفروشند که اولا حاضر به پرداخت تمام بهای آپارتمان در یک مرحله به‌صورت نقدی باشند و ثانیا امکان فروش با قیمت بالاتر به آنها وجود داشته باشد.

۶- تعمیم افزایش نرخ پیشنهادی فروش املاک کلنگی به افزایش قیمت واحدهای مسکونی: برخی سازندگان مسکن با این توجیه که چون نرخ پیشنهادی املاک کلنگی افزایش داشته است سرمایه‌گذاری‌های جدید ساختمانی با افزایش هزینه همراه خواهد بود.

۷- تلاش برخی واسطه‌ها و دلالان غیررسمی در بازار مسکن برای جذب فایل‌های مشاوران رسمی: بسیاری از واسطه‌ها و دلالان «غیررسمی» در بازار مسکن به دلیل کمبود فایل در بازار برای آنکه موفق به بازاریابی شوند، تلاش می‌کنند با دادن وعده فروش آپارتمان‌ها با قیمت بالاتر، فایل را از بنگاه‌های اصلی و معتبر خارج کرده و خودشان اقدام به بازاریابی برای آن کنند.

یک نظر

  1. سعید بلوریان

    ۶ اسفند ۱۳۹۶ در ۸:۳۱ ق٫ظ

    علت اول و دوم از همه مهم تر و رایج تر است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…