ویژگی های صندلی اپن مناسب چیست؟

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
صندلی اپن یکی از عناصر آشپزخانه است که مقابل اپن یا کانتر قرار داده می‌شود و تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی دارد.
صندلی اپن

صندلی اپن یکی از اجزای مهم در دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. برای تهیه یک صندلی مناسب باید با ویژگی های آن آشنا باشید. در این بخش از مجله دلتا، ویژگی های صندلی مناسب را به شما می‌گوییم.

صندلی اپن

یکی از کاربردی ترین تجهیزات داخل آشپزخانه صندلی اپن است. برای خرید صندلی مناسب باید نکاتی را رعایت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. این صندلی نه فقط بر زیبایی آشپزخانه، بلکه بر سلامت جسم نیز تاثیرگذار است.

ارتفاع صندلی اپن

ارتفاع صندلی از اهمیت بالایی برخوردار است. یک صندلی کوتاه، باعث می‌شود دستان شما از سطح بدن فاصله زیادی پیدا کند و با زاویه ای باز روی میز قرار گیرد. ارتفاع زیاد صندلی باعث می‌شود به هنگام صرف غذا یا انجام کار روی میز خم شوید و در طولانی مدت آسیب های جدی به ستون فقرات شما وارد شود.

ارتفاع صندلی باید با کانتر و اپن آشپزخانه در تناسب باشد. صندلی اپن باید قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد و با توجه ابعاد اپن بتوان آن را تغییر داد. ارتفاع آن باید از اپن یا کانتر کم‎تر بوده تا به راحتی جا شوند. به صندلی هایی که این قابلیت را دارند  صندلی جک دار می‌گویند. ارتفاع استاندارد برای صندلی های ثابت بین ۶۵ تا ۷۵ سانتی متر تخمین زده می‌شود.

صندلی اپن

جنس صندلی اپن

توجه به جنس از عوامل مهمی است که در خرید تمام لوازم خانگی مشترک است. با توجه به بودجه ای که در نظر دارید می‌توانید انواع مختلفی از صندلی را خریداری کنید. چوب و فلز با کیفیت ترین انواع صندلی اپن هستند. صندلی چوبی نسبت به فلز مرغوب تر و به علت هماهنگی بیش تر با سایر لوازم، طرفداران آن زیاد است. البته صندلی های پلاستیکی نیز به علت تنوع رنگ و قیمت پایین تر، کاربرد زیادی دارند.

روکش صندلی اپن

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، جنس روکش صندلی است. صندلی اپن در معرض رطوبت و آلودگی توسط مایعات و چربی قرار دارد. روکشی را انتخاب کنید که در برابر شست و شو و مواد شیمیایی مقاوم باشد. پارچه‎ای را تهیه کنید که هنگام نشستن سبب لیز خوردن شما نشود. روکش چرم باعث عرق کردن می‌شود، اگر می‌خواهید از پارچه های چرم استفاده کنید طرحی را در نظر بگیرید که هوا بتواند به خوبی در جریان باشد.

رویه صندلی بیش از ساختار آن نقش دکوراتیو در دکوراسیون داخلی بازی می‌کند. رنگ و طرح روکش نشیمن صندلی، به جنسی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. با توجه به رنگ کابینت و سایر اجزای خانه، طرح و رنگ مناسبی برای روکش صندلی در نظر بگیرید. هم چنین پس از مدتی می‌توانید با پرداخت هزینه کم، با تعویض روکش صندلی در دکوارسیون داخلی تغییر ایجاد کنید.

صندلی اپن

تکیه گاه صندلی اپن

این صندلی نسبت به سایر صندلی ها ارتفاع بیش تری دارد، بنابراین لازم است تکیه گاه آن به فرمی باشد که بتواند به خوبی از بدن افراد محافظت کند و سبب سقوط آن ها نشود. ارتفاع تکیه گاه این صندلی کم است، ولی در بیش‎تر مدل ها، به فرم نیم دایره طراحی می‌شود.

در بعضی مدل ها تکیه گاه وجود ندارد و در واقع صندلی به شکل چهارپایه‎ای بلند است. این مدل، فضای کم‎تری را اشغال می‌کند و امکان تحرک بیش‎تری به کاربر می‌دهد. در صورتی که نمی‌خواهید مدت زیادی از صندلی استفاده کنید این مدل برای شما مناسب است، زیرا به دلیل عدم وجود تکیه گاه، خیلی زود باعث خستگی می‌شود.

ثبات صندلی اپن

معمولا این صندلی ها دارای طرحی تک پایه هستند که در انتها پهن است. هنگام انتخاب صندلی مورد نظر، به ایستایی آن دقت کنید. پایه صندلی نباید لق باشد. اگر قسمت نشیمن بیش از حد سنگین و پایه ظریفی داشته باشد، این عدم تناسب سبب می‌شود صندلی ثبات بالایی نداشته باشد.

صندلی اپن

جای پا

در انتخاب صندلی مناسب، فقط ظاهر اهمیت ندارد، بلکه باید به ایمنی و سلامتی خود فکر کنید. به علت ارتفاع زیاد صندلی اپن، ممکن است پا ها در طولانی مدت در هوا معلق بماند. بنابراین بخشی را به عنوان جای پا روی پایه قرار می‌دهند.

سبک صندلی

این صندلی را مقابل کانتر یا اپن قرار می‌دهند. بنابراین باید مدلی را در نظر بگیرید که با دکوراسیون داخلی آشپزخانه و خانه هماهنگی داشته باشد. فضایی که در دست دارید تعیین کننده اندازه مناسب صندلی است.

امیدواریم مطالب یاد شده  برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در ۰:۱۹ ق٫ظ

  2. شایسته

    ۱۵ آبان ۱۳۹۸ در ۵:۳۸ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۵۷ ق٫ظ

      مرسی از شما

      پاسخ

  3. دانشی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸ در ۶:۳۲ ب٫ظ

    صندلی

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۶ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۵۷ ق٫ظ

      🙂

      پاسخ

  4. یوسفی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸ در ۲:۱۱ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۱۴ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۴۴ ب٫ظ

      از اینکه مورد توجه شما قرار گرفت خوشحالیم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…