کافور ؛ گیاه بهشتی

۴
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گیاه مرگ و زندگی، گیاه بهشتی، گیاه زیبایی؛ کدام گیاه می‌تواند اینقدر محبوب باشد؟ بوی کافور شما را یاد چه می‌اندازد؟ مرگ یا زندگی؟ مثل همیشه با مجله دلتا همراه باشید.
کافور

کافور فقط گیاه مخصوص مرده ها نیست! کافور گیاه مرگ و زندگی است؛ یک گیاه مفید که برای درمان سرماخوردگی، عفونت های پوستی، سرفه و گلودرد با آب پرتقال، گریپ فروت، لیمو، آویشن و سایر سبزیجات و گیاهان دارویی در طب سنتی برابری می‌کند؛ از این گیاه و روغن آن می‌توانید در انواع غذا ها و همچنین استعمال خارجی در محل درد استفاده کنید؛ مطمئن باشید مشکلی پیش نخواهد آمد؛ با مجله دلتا همراه باشید.

کافور-چیست

کافور چیست؟

کافور دارویی سفید رنگ با طبعی سرد و خشک است که از درختی به همین نام گرفته شده است؛ درختی تا ارتفاع ۵۰ متر که در ویتنام، چین و ژاپن پرورش می‌یابد.

این ماده گاهی در شکاف درخت و به شکل بلور وجود دارد که با دستگاه مخصوص تقطیر از بلور های در آب ریخته‌شده، کافور خالص به دست می‌آید. این ماده یا گیاه سنتی، اثر ضد عفونی‌کننده با بوی قوی دارد و به صورت پودر، قرص کافور یا محلول‌ های روغنی در مصارف پزشکی و خانگی به کار برده می‌شود.

قرص کافور

کافور خوراکی یا کافور همه کاره؟

شاید درباره استفاده از این گیاه در مصارف خانگی و آشپزی چیز هایی شنیده باشید؛ اما این تمام قصه کافور پاک و سفید نیست.

  • از این ماده به صورت استعمال موضعی، استنشاق کردن و به شکل مایع یا نیمه جامد در طب سنتی استفاده می‌شود.
  • در قرن ۱۸، از آن برای درمان هیجان‌زدگی استفاده می‌شد و امروزه، به عنوان نرم‌کننده نیترات سلولز، دافع حشرات، ماده مومیایی و همچنین در آتش‌بازی و داروسازی استفاده می‌شود.
  • در زنجیره غذایی مردم آسیا به عنوان چاشنی شیرینی کاربرد دارد.
  • در باور مردم عامیانه، مار و سایر خزندگان از بوی این گیاه می‌ترسند.
  • در فرهنگ ما، برای خوشبو کردن جنازه و از بین بردن بوی بد احتمالی آن هم به مرده کافور زده می‌شود.

خواص-و-مضرات-کافور

خواص کافور

از فواید کافور چه می‌دانید؟ احتمالا درباره فواید کافور فقط در مصارف غذایی یا هنگام مرگ و در کفن مرده ها شنیده باشید اما این قصه سلامتی، رشته درازی دارد؛ همین که این شاه گیاه بهشتی در طب سنتی توانسته است میان مرگ و زندگی پل بزند؛ یعنی شاهکار!

زیبایی پوست و مو

خواص ضد التهابی این گیاه می‌تواند یک درمان ایده‌ئال برای مشکلات پوستی مثل لک، کک و مک، آکنه، جوش، خارش پوست و بثورات زائد باشد؛ با مصرف این گیاه برای همیشه با شپش و شوره سر خداحافظی کنید؛ بهتر است بگوییم که این ماده واقعا گیاه زندگی است؛ چون پوست و موی شما را دوباره زنده می‌کند.

درمان سرماخوردگی

این ماده در آروماتراپی ( رایحه درمانی) هم استفاده می‌شود. استنشاق آن برای درمان سرفه، سرماخوردگی و بسیاری از مشکلات تنفسی دیگر مانند گرفتگی بینی مؤثر است و بوییدن آن جریان تنفسی را باز می‌کند و معمولا برای درمان سرفه‌ های شدید و برونشیت استفاده می‌شود.

زیبایی-پوست-و-مو-با-کافور

خواص دیگر

  • این ماده خوراکی، گردش خون را بهتر می‌کند و برای سلامت قلب بسیار مفید است.
  • تسکین درد و بهبود سریع زخم ها با این گیاه امکان‌پذیر است. همچنین این گیاه باعث آرامش روح و روان می‌شود.
  • اگر التهاب مفاصل یا بیماری های مرتبط با آن مثل نقرس دارید، از این گیاه به صورت استعمال خارجی استفاده کنید.
  • این گیاه اسهال و استفراغ را به خصوص در کودکان بند می‌آورد؛ البته بهتر است قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید.
  • همه چیز با کافور قابل حل است؛ از درمان زگیل، بواسیر و زخم‌‌های عفونی تا درمان قارچ ناخن و دست و پا و عفونت واژن خانم ها.

کافور

مضرات کافور

  • کافور از طریق تنفس بخار آن، جذب از راه پوست، خوردن، تماس با پوست یا چشم وارد بدن می‌شود و می‌تواند روی سیستم گوارشی و سیستم عصبی و مرکزی بدن آثار نامطلوبی بگذارد و باعث مسمومیت سلول‌های کبدی شود.
  • خوردن این گیاه باعث احساس سرما و لرزیدن بدن، تاری چشم و آنوریا ( قطع دفع ادرار) می‌شود.
  • استفاده از آن در دوران بارداری و به خصوص برای نوزادان ممنوع است.

از این به بعد، این ماده سفید و پاک و این گیاه بهشتی را دست کم نگیرید.

۴ دیدگاه

  1. نازنین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ در ۷:۵۷ ب٫ظ

    سلام خسته نباشید ببخشید من تمام اطلاعاتی ک تو مجله دلتا گذاشتین خوندم ولی چیزی ک میخواستم پیدا نکردم خواستم بدونم من تیروئید پرکاری دارم روز به روز لاغر تر میشم یه مدتی خوابگاه بودم حالا بچه ها می گفتن کافور میریزن تو غذا از کافور چاق شدن من الان امدم خونه خیلی لاغر شدم خواستم بدونم من کافور خریدم ولی طریقه مصرفشو نمیدونم چه مقدار کافور تو غذا یا چای و چه جوری بریزم بخوام بخورم میشه راهنمایی کنید

    پاسخ

  2. نازنین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ در ۷:۵۶ ب٫ظ

    سلام خسته نباشید ببخشید من تمام اطلاعاتی ک تو مجله دلتا گذاشتیم خوندم ولی چیزی ک میخواستم پیدا نکردم خواستم بدونم من تیروئید پرکاری دارم روز به روز لاغر تر میشم یه مدتی خوابگاه بودم حالا بچه ها می گفتن کافور میریزن تو غذا از کافور چاق شدن من الان امدم خونه خیلی لاغر شدم خواستم بدونم من کافور خریدم ولی طریقه مصرفشو نمیدونم چه مقدار کافور تو غذا یا چای و چه جوری بریزم بخوام بخورم میشه راهنمایی کنید

    پاسخ

  3. ملکی

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۹ ب٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

  4. صلابت

    ۱۴ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۵۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…