بهترین ایده ها برای تزیین راه پله

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اصولا همه مردم راه پله ها را بعنوان فضایی پِرت و به دردنخور می شناسند. اما خوب است بدانید که با بکار بردن چند ایده ی خلاقانه می توان از این محیط بهترین استفاده را کرد.
تزیین راه پله

نوع تزیین راه پله و توجه به زیبایی آن نقش مهم و بسزایی در دکوراسیون خانه دارد خانه محلی برای آرامش و رفاه انسانها به شمار می آید و دقت در طراحی دکوراسیون بخش های مختلف آن  می تواند از راه پله ها که یک فضای خالی و نازیباست، محیطی بسیار زیبا و کارا به وجود بیاورد.

در اغلب خانه ها راه پله ها به حال خود رها می شوند و هیچ نوع ایده ای برای زیباسازی و تزیین راه پله بکاربرده نمی شود. در صورتیکه با نگاهی هنرمندانه به آن می توان دریافت که این بخش از خانه می تواند بسیار مفیدتر مورد استفاده قرار بگیرد.

اغلب ما تصور می کنیم که تزئین راه پله به علت اینکه جز بخشهای اصلی خانه محسوب نمی شود اهمیت چندانی ندارد و همین نوع تفکر است که باعث می شود اغلب ما راه پله و راهروهای خانه را با انباری اشتباه بگیریم. بسیاری از ما معتقدیم که سالن رکن اصلی خانه ماست و تمامی ایده ها و چیدمانهای خاص باید برای این محیط طراحی شود اما به واقع این طور نیست  و راه پله نیز در صورت استفاده و تزئین زیبای آن می تواند تکمیل کننده دکوراسیون خاص خانه ما باشد.

در این گزارش از سری گزارشهای مجله دلتا  می خواهیم تا شما را با راه هایی برای تزئین  و دکوراسیون راه پله آشنا کنیم.

استفاده از رنگ

استفاده از رنگ های خاص در تزئین راه پله می تواند جز یکی از راه های کم خرج و راحت به شمار آید. در این نوع از دکوراسیون تنها کافیست که با توجه به رنگهای مورد علاقه و سلیقه خود و همینطور بادقت به سایر رنگهای استفاده شده در خانه همچون رنگ دیوارهای راه پله، مبلمان، اشیا دکوراتیو و تزئینی و…  شروع به رنگ آمیزی پله های خود کنید و این فضای فراموش شده را از شر رنگهای مات یا پهن کردن موکت های بی رنگ زشت رها کنید.

تزیین راه پله

نقاشی یا برچسب چسبانی روی پله ها

اگر شما فردی هستید که می توانید قلم مو به دست بگیرید و طرحی را به روی پله های خود رسم کنید نیمی از راه پر تلاش برای تزیین راه پله را پیموده اید، در غیر این صورت می توانید با استفاده از ایجاد و برش طرح دلخواه خود به روی شابلونهای پلاستیکی، فلزی و… به راحتی راه پله خودتان را طراحی و تزیین کنید. در بازار نیز برچسب هایی با همین کارآرایی در طرح ها و نقش های مختلف وجود دارد که در صورت علاقه مندی می توانید از آنها نیز استفاده کنید وبا چسباندن آنها روی سطوح مورد نظر پله های خوش نقش و نگاری را برای خود به ارمغان بیاورید.

 ایده های تزئین راه پله

تزیین راه پله با گلدان

یکی دیگر از راه های بسیار خوب برای تزیین راه پله استفاده از گلدان  مخصوصا با گلهای طبیعی است. گلدانها علاوه بر زیبا سازی راه پله ها می توانند در دکوراسیون این بخش از خانه شما نیز نقش مهمی را بازی کنند. وجود گلهای طبیعی در هر گوشه ای از خانه می تواند طراوت و شادابی غیرقابل وصفی را به آن محیط ببخشد و با رنگ آمیزی زیبای خود فضای شادی را به خانه های شما ارزانی کند. همچنین استفاده از گلهای طبیعی در خانه می تواند برای افراد مضطرب وافسرده بسیار مفید باشد.

دکوراسیون راه پله

فرش

پهن کردن فرش به روی پله ها همیشه ایده جالبی نیست اما اگر هوشمندانه انتخاب شود راهکاری بسیار مفید برای تزئین راه پله به شمار می آید. فرش از گذشتته های دور تا کنون نزد ایرانیان از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و استفاده درست و به جا از آن زیبایی وصف ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. در انتخاب و خرید فرش بایستی به نکاتی مثل جنس، طرح، ابعاد و ویژگیهای دیگر آن دقت کرد و با رعایت تناسبات مهم در دکوراسیون اقدام به خرید و استفاده از آن نمود.

راه های تزئین راه پله

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…