کرچک ؛ روغن زیبایی

۲
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
روغن کرچک فقط دوای درد یبوست نیست! شاید بهتر باشد نام این روغن گیاهی را روغن زیبایی بگذاریم. می‌پرسید چرا؟ با مجله دلتا همراه باشید.
خواص-روغن-کرچک

زیبایی پوست، مو و تمام اجزای صورت شما با روغن کرچک فقط چند دقیقه طول می‌کشد. اگر باور نمی‌کنید، خودتان امتحان کنید. این روغن چه به صورت مصرف خوراکی و چه استعمال خارجی خواص بی‌نظیری دارد؛ البته شاید با شنیدن نام آن اولین چیزی که به ذهن شما بیاید، درمان یبوست باشد.

بهتر است بدانید که ماجرای زیبایی با این روغن به همین جا ختم نمی‌شود؛ برای جذابیت بیشتر به سبک مجله دلتا آماده هستید؟ با ما همراه باشید.

کرچک

روغن کرچک ؛ معجزه زیبایی

با این روغن قطعا می‌توانید پوست و موی زیبا تری داشته باشید البته ترکیب این روغن در کنار سایر روغن ها مثل روغن زیتون و روغن نارگیل هم می‌تواند به زیبایی و جذابیت اجزای صورت شما کمک کند.

روغن کرچک با نام (Castor oil) خواص گوناگونی دارد که به عنوان یکی از درمان‌ های خانگی مورد توجه همگان و به خصوص خانم ها است. این روغن اسید ریسینولئیک و چند اسید چرب دیگر دارد که سلامت پوست و موی شما را تضمین می‌کند البته تمام خاص این روغن به زیبایی اجزای صورت ختم نمی‌شود.

کرچک-برای-پوست-و-مو

خواص روغن کرچک

روغن کرچک، خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و مرطوب‌کنندگی دارد. کرچک و اسید ریسینولئیک، توسط پوست به خوبی جذب می‌شود و برای درمان مشکلات گوناگون پوستی مانند آکنه بسیار مؤثر است.

این روغن درمان‌کننده زگیل تناسلی است؛ به گونه‌ای که مصرف همزمان این روغن به صورت موضعی به همراه قارچ گانودرما به صورت خوراکی می‌تواند زگیل تناسلی را درمان کند.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • درمان یبوست
  • کاهش درد آرتروز
  • درمان بی‌خوابی
  • کمک به درمان میگرن
  • درمان آلرژی
  • درمان و پیشگیری از اختلالات قاعدگی
  • کاهش درد قاعدگی
  • درمان مشکلات گوارشی
  • کمک به کاهش وزن و لاغری

کرچک

روغن زیبایی را بهتر بشناسید

چرا همیشه به آرایشگاه می‌روید و هزینه زیادی را برای زیبا تر شدن پوست و موی خود صرف می‌کنید؟ بهتر است بدانید که زیبایی در آشپزخانه شما است؛ چه گزینه‌ای بهتر از روغن های گیاهی! چه گزینه‌ای بهتر از روغن کرچک!

خواص روغن کرچک برای مو

چرا همیشه حسرت مو های بلند، زیبا و پر پشت دیگران را می‌خورید؟ روغن کرچک علاوه بر خواص بی‌نظیر برای تندرستی، زیبایی و سلامت مو های شما را هم تضمین می‌کند.
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیش‌تر با تاثیر این روغن روی مو “استفاده از روغن کرچک روی مو” را مطالعه کنید.

افزایش رشد مو

این روغن زیبایی باعث افزایش رشد مو می‌شود. مخلوط روغن نارگیل و کرچک در چنین مواردی مکمل یکدیگر هستند. شما باید این مخلوط را روی پوست سر خود ماساژ و اجازه دهید تا این مخلوط به درون پوست‌تان نفوذ کند؛ بگذارید این ترکیب یک شب روی مو های‌تان بماند و سپس آن را بشویید.

درمان شوره سر

هرچه سریع‌تر با این دانه‌ های برفی کوچولو که روی مو های‌تان جا خوش کرده‌اند، خداحافظی کنید. برای از بین بردن شوره‌ سر با استفاده از روغن کرچک باید مو و پوست سر را به این روغن آغشته کنید و پوست سر  را به آرامی ماساژ دهید؛ مخلوط روغن کرچک، روغن زیتون و آبلیمو می‌تواند برای پایان این حالت به شما کمک بیشتری بکند.

روغن کرچک برای پوست

نرم کننده و حالت دهنده مو

این روغن می‌تواند به نرمی و خوش حالت شدن مو های‌تان کمک کند. استفاده‌ مرتب از روغن کرچک در نرمی و زیبایی مو ها تاثیر گذار است. پس دیگر با نرم‌کننده های شیمیایی خداحافظی و برای یک بار هم که شده این روغن را امتحان کنید.

ضخیم شدن مو ها

اگر دل‌تان می‌خواهد که مو های‌تان مثل طناب محکم شود، این روغن را امتحان کنید. روغن کرچک برای رشد مو ها و ضخیم کردن آن ها بسیار مفید است. استفاده منظم از این روغن باعث براق شدن و نرم شدن مو ها می‌شود و خشکی پوست سر را هم درمان می‌کند.

زیبایی پوست و مو

خواص روغن کرچک برای پوست

معجزه این روغن روی پوست صورت شما هم بی‌نظیر است؛ اگر زیبایی بیشتری می‌خواهید با ما همچنان همراه باشید.

پاک کننده پوست

آیا می‌دانستید که روغن کرچک می‌تواند پوست شما را مثل یک لوسیون طبیعی پاک کند؟ بله درست شنیدید؛ این روغن می‌تواند تمام سلول‌ های مرده را از روی پوست شما بردارد؛ اجازه دهید تا پوست شما کمی نفس بکشد.

کاری که باید انجام دهید، این است که یک قطره روغن کرچک را بر روی یک تکه پنبه بریزید و  پنبه را روی صورت‌تان ماساژ دهید. این کار از چروک افتادن پوست شما هم جلوگیری می‌کند و تمام ناخالصی های موجود در منافذ باز آن را از بین می‌برد.

درمان آفتاب سوختگی

درمان آفتاب سوختگی یکی دیگر از فواید بی‌نظیر روغن کرچک است که باید آن را همیشه در نظر بگیرید. برای این کار باید روغن نارگیل را با مقدار مساوی روغن کرچک مخلوط کنید و روی نواحی آفتاب‌سوخته بمالید.

درمان جوش و آکنه صورت

ریسینولیک اسید موجود در روغن کرچک برای درمان التهاب پوستی که باعث آکنه و جوش صورت می‌شود، مفید است. همچنین روغن کرچک جای جوش را هم درمان می‌کند؛ پس ببینید که زیبایی با ارزان ترین راه ها هم امکان دارد.

خواص روغن کرچک

زیبایی دیگر اجزای صورت

این روغن حواسش جمع جمع است و تمام نقاط صورت شما را زیبا تر می‌کند؛ لب ها، مژه ها یا ابرو برایش فرقی نمی‌کند؛ فقط کافی است که یک بار این روغن را مهمان صورت زیبای خود کنید؛ معجزه زیبایی و آن هم به سبک خانگی یعنی همین!

لب های زیبا و جذاب

راز لب های زیبا، جذاب و نرم اینجا است؛ در همین شیشه کوچک از روغن کرچک! این روغن لب های شما را نرم می‌کند و ظاهری صاف و زیبا به آن ها می‌بخشد؛ همچنین می‎تواند به طور طبیعی به لب های شما حجم بیشتری بدهد؛ پس چرا پروتز می‌کنید؟

تقویت مژه

بیشتر خانم ها و حتی آقایان از ریزش مژه های خود شکایت می‌کنند، روغن کرچک اینجا است تا تمام نگرانی های ریز و درشت شما را درباره زیبایی بر طرف کند؛ حتی نگرانی های خیلی ریز به اندازه کوتاه‌ترین مژه شما!

برای بلند و پر پشت شدن مژه ها از این روغن به صورت استعمال خارجی استفاده کنید، تا به این ترتیب، دیگر نیازی به کاشت مژه یا مژه مصنوعی نداشته باشید.
پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش پر پشت شدن مژه “۴ روش خانگی برای پر پشت شدن مژه ” را مطالعه کنید.

پر کردن ابرو

اکثر افراد از کم پشتی ابرو های خود شکایت می‌کنند؛ چرا هر وقت که آرایشگاه می‌روید، از آرایشگرتان در این باره سؤال می‌کنید؟ روغن کرچک دوای درد شما است؛ منتظر چه هستید؟

اگر مدام به ابرو های‌تان روغن کرچک بزنید، بدون شک زیبا تر می‌شوید و بی‌نیاز از هر گونه تاتو و هزاران راه شیمیایی دیگر!

خداحافظی با سیاهی و چروک دور چشم

یکی از مزایای روغن کرچک این است که با تولید کلاژن و الاستین از پیری پوست جلوگیری می‌کند و برای رفع چین و چروک پوست صورت و به خصوص دور چشم بسیار مفید است؛ اگر دور یا زیر چشم شما حلقه های سیاه رنگ دارد یا گود شده است، پوست این ناحیه را با این روغن ماساژ دهید تا گردش خون در این نواحی بیشتر شود.

درمان گل مژه

از درشت ترین نواحی صورت تا ریز ترین آن ها زیر ذره‌بین روغن کرچک است؛ زیبایی و جذابیت صورت شما فقط چند دقیقه طول می‌کشد؛ امتحان کنید.

روغن کرچک در درمان گل مژه هم بسیار مؤثر است؛ زیرا این روغن خواص ضد باکتریایی دارد. همچنین خواص ضد التهابی روغن کرچک کمک‌ می‌کند تا به اندازه قابل توجهی از درد و سوزش این ناحیه از چشم خلاص شوید. اسید ریسینلیدیک موجود در روغن کرچک قادر است تورم ناشی از گل مژه را کم کند.

خواص روغن کرچک

مضرات روغن کرچک

مصرف بیش از اندازه‌ روغن کرچک می‌تواند به حالت تهوع، اسهال، استفراغ، گرفتگی ماهیچه‌ معده، و شکم درد منجر شود؛ از آنجا که در مصارف پزشکی و دارویی این روغن را بیشتر برای درمان یبوست و روان‌کنندگی روده ها به کار می‌برند، نباید در استفاده از آن زیاده‌ روی کرد.

یک ، دو، سه، چهار شاید هم در نهایت پنج دقیقه زمان گذاشتن و استفاده کردن از این روغن، راز جذابیت و زیبایی پوست و موی شما باشد؛ حاضرید این روش خانگی را امتحان کنید یا هنوز هم طرفدار رفتن به آرایشگاه و انجام دادن عمل های زیبایی هنگفت هستید؟ انتخاب با شما است.

۲ دیدگاه

  1. مستانه

    ۱۳ آبان ۱۳۹۸ در ۱۲:۴۵ ب٫ظ

    من قبلا مژه اکستنشن کرده بودم مژه هام کلا نابود شده بودن که با روغن کرچک خیلی عالی شدن دیگه فکرشم نمیکنم که مژه اکستنشن کنم هم بلند شدن هم پرپشت واقعا عالیه پیشنهادتون

    پاسخ

  2. ثامن

    ۱۲ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…