بازار ملک روی خط مطبوعات

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

روزنامه جهان صنعت – گردش۵ هزار میلیارد تومانی  مسکن

گزارش‌های تازه نشان می‌دهد گردش مالی بخش مسکن در ۹ماهه امسال ۵۶۰۵ میلیارد تومان و میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت در پاییز امسال چهار میلیون و ۸۴۰ هزار تومان بود.

اداره کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن «معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه‌و‌شهرسازی» گزارش وضعیت بازار مسکن در پاییز امسال را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش در پاییزامسال‌ ، (۹۶) ۴۷ هزار و ۱۴۶ واحد مسکونی معامله شد که نسبت به تابستان ۵/۳ درصد کاهش داشته است اما نسبت به پاییز سال قبل (۹۵) ۱/۳۵ درصد رشد نشان می‌دهد. بیشترین تعداد معامله در تهران در پاییز امسال در منطقه ۵ پایتخت با هفت هزار و ۱۱۷ مورد و کمترین میزان معامله نیز در منطقه ۱۹ با ۲۹۲ مورد معامله خرید و فروش مسکن بود. با این حال بیشترین نرخ رشد تعداد معاملات مسکن در منطقه ۳ با ۹/۶۱ درصد و کمترین میزان رشد تعداد خرید و فروش در منطقه ۱۹ با تنها ۴/۱ درصد نسبت به سه ماهه سوم سال قبل (پاییز ۹۵) رخ داده است.

1 57 بازار ملک روی خط مطبوعات

روزنامه همشهری – تکمیل مسکن مهر ۱۱ هزار میلیارد تومان پول می‌خواهد

مسوولان وعده داده ‌اند واحدهای مسکن مهر( که هنوز برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی آن ۱۱ هزار میلیارد تومان پول لازم است) تا پایان سال آینده به پایان  برسد. بنابر اعلام قائم ‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مجموع از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور ساخته شده که احداث ۲ میلیون واحد آن به پایان رسیده است.

«احمد اصغری مهرآبادی» با اشاره به درحال ساخت بودن ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور،  مجموع منابع مورد نیاز برای تکمیل مسکن مهر کشور را ۱۱ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : از این میزان ۴ هزار میلیارد تومان باید برای امور زیربنایی ، ۴ هزار میلیارد تومان برای امور روبنایی و ۳ هزار میلیارد تومان برای آماده سازی معابر، جدول کشی و ایجاد  راه های دسترسی صرف شود.

روزنامه تجارت –  گران ترین منطقه تهران کجاست؟

بر اساس آخرین آمار ارایه شده از قیمت زمین در شهر تهران برخلاف تصور، منطقه یک در رتبه‌ ی دوم قرار دارد و منطقه ۳ رکورددار بالاترین میانگین قیمت زمین بوده است.

بر اساس آمار ، پاییز امسال بالاترین میانگین قیمت زمین مربوط به منطقه ۳ با ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بالاترین متوسط قیمت مسکن در شهر تهران مربوط به منطقه یک با متری ۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان بوده است.

ارزان ‌ترین میانگین قیمت زمین در شهر تهران نیز به منطقه ۲۰ با یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و متوسط پایین‌ترین قیمت مسکن به منطقه ۱۸ با ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در هر متر مربع مربوط می‌شود.

در خصوص قیمت زمین بعد از منطقه ۳، منطقه یک با متری ۱۰ میلیون تومان، منطقه ۶ با متری ۸.۵ میلیون، منطقه ۷ با متری ۶.۸ میلیون ، منطقه ۴ با متری ۶.۵ میلیون و منطقه ۵ با متری ۶ میلیون تومان در رتبه‌ های بعدی قرار دارند.

روزنامه جهان اقتصاد- روش‌ های قدیمی چاره ساز اصلاح بافت‌های ناکارآمد شهری نیست

رئیس مرکز تحقیقات  راه، مسکن و شهرسازی گفت : باید راهکارهای جذاب بودن صنعت ساخت برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مطرح شود زیرا در چنین حوزه‌هایی فعالان داخلی، توانمندی رقابت با رقبای خارجی را دارند به همین سبب  در صورت مدنظر قرار گرفتن مقوله  اشتغال و تولید، هر مقدار این موارد محقق شوند به برنامه‌های سند چشم‌انداز ۲۰ ساله نزدیک ‌تر می‌شویم.

«محمد شکرچی ‌زاده» ، در مراسم افتتاحیه نخستین همایش  و نمایشگاه صنعت ساخت  با تأکید بر نقش ساخت به‌ عنوان پیشران اقتصاد کشورهای درحال ‌توسعه تصریح کرد: نباید مقولاتی مانند رکود موجب دور شدن مبحث ساخت از اذهان شود، زیرا توجه به این مسئله می‌تواند منجر به رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی گردد ، ازاین‌رو باید موجبات تحقق آن فراهم شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…