رشد ۱۵ درصدی قیمت مسکن در استان تهران

۱
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس اتحادیه املاک استان تهران می گوید: آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد که قیمت مسکن امسال تا ۱۵ درصد رشد داشته است .

مصطفی قلی‌خسروی ، در دومین همایش مشارکت در ساخت با بیان اینکه ۱۷۴ حرفه با بازار ساخت و ساز مربوط هستند، افزود: موانع موجود در راه ساخت و ساز باید برداشته شود  و کار را برای سازندگان تسهیل کرد.

به گزارش مجله خبری دلتا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، قلی خسروی  رونق بازار مسکن را مناسب دانست وگفت: نمی خواهیم گرانی در این بازار ایجاد شود ، چرا که گرانی ، رونق در این بازار از بین می‌رود.

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه  معاملات مسکن در بهمن ماه افزایش داشت ، گفت: ۲۰ هزار و ۸۰۲ قرارداد خرید و فروش در تهران ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸ و ۶ دهم درصد افزایش داشته است .

قلی خسروی همچنین افزود:  در بازاراجاره نیز ۵۸ هزار و ۴۸ قرارداد ثبت شده است که با ۲۹ درصد کاهش روبه رو بوده است .

وی با بیان اینکه رشد قیمت مسکن از شاخص تورم عبور کرده است، گفت: مرکز آ‌مار میزان رشد قیمت مسکن را در استان تهران  ۱۵درصد اعلام کرده و در کشور نیز قیمت مسکن ۹ درصد افزایش داشته است .

رئیس اتحادیه املاک استان تهران، تأکید کرد: معاملات مسکن نشان می‌دهد که ، سال آینده قیمت مسکن ۲ درصد بیشتر از شاخص نرخ تورم افزایش می‌یابد.

بر اساس این گزارش ، ایرج رهبر نایب رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران نیز در این همایش ، با بیان اینکه باید به موضوع  مشارکت در ساخت توجه خاص و مدیریت نیز باید اصلاح شود گفت : با اصلاح مدیریت ، می‌توان میزان بیکاری را کم کرد  و با ایجاد اشتغال ، بازار ساخت و ساز را رونق داد.

رهبر با بیان اینکه بودجه عمرانی کشور در سال ۹۷ صفر است، گفت: با این میزان بودجه نمی‌توانیم تولید مسکن را افزایش دهیم.

یک نظر

  1. سعید

    ۵ اسفند ۱۳۹۶ در ۳:۳۹ ب٫ظ

    امان از گرانی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…