وضعیت بازار مسکن پایتخت در بهار امسال

قیمت فروش زمین در منطقه ۳ رکورد زد

۱
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بخش آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، آخرین اخبار بازار مسکن و قیمت زمین، خانه و اجاره در شهر تهران را اعلام کرد.
آخرین اخبار بازار مسکن

بر اساس مستنداتی که درباره آخرین اخبار بازار مسکن از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، ارائه شده است؛ میانگین قیمت فروش یک متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در بهار امسال و در شهر تهران حدود ۱۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بوده است که در مقایسه با فصل گذشته، ۱۶.۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش مجله دلتا، آخرین آمار اعلام شده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران حاکی است؛ منطقه ۳پایتخت با برآورد تقریبی ۳۴ میلیون تومان برای یک متر مربع زمین، بیشترین قیمت را در میان سایر مناطق به خود اختصاص داده است. کمترین قیمت زمین نیز مربوط به منطقه ۲۰ شهر تهران و با قیمت یک متر مربع چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است. در بهار ۹۸، منطقه یک و منطقه ۱۶ به ترتیب بیشترین و کمترین تغییر قیمت زمین در مقایسه با فصل بهار سال گذشته را تجربه کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است؛ میانگین قیمت فروش یک متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده در بهار امسال حدود ۱۳.۱ میلیون تومان بوده است که نشان از افزایش ۲۲.۷  و ۱۰۹.۶ درصدی در مقایسه با فصل گذشته و فصل مشابه در سال ۹۷ دارد.

بیشترین و کمترین قیمت فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران به ترتیب به منطقه یک با ۲۷.۸ میلیون تومان و منطقه ۱۸ با ۵.۸ میلیون تومان تعلق دارد.

آخرین اخبار بازار مسکن در شهر تهران نشان می‎دهد: میانگین مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیر بنای مسکونی در بهار امسال به حدود ۴۰ میلیون تومان رسیده است که، ۱۷.۴ درصد بیشتر از فصل گذشته و ۳۵ درصد بیش از بهار ۹۷ بوده است.

رکورد داران بیشترین و کمترین مبلغ اجاره نیز مناطق یک و ۲۰ شهر تهران، به ترتیب با ۶۹.۵ و ۱۸.۶ میلیون تومان بوده‌اند.

یک نظر

  1. جعفری

    ۱۲ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۲۶ ب٫ظ

    سپاس از مطالب مفید سایت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…