بیشترین تعداد خرید و فروش مسکن ؛ زیر قیمت میانگین

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازار معاملات خرید و فروش مسکن در تهران از ناحیه متقاضیان طبقه متوسط دچار چرخش از لحاظ متراژ و قیمت شده است.
خرید و فروش مسکن در تهران

پیش‌تر مرکز آمار ایران در گزارشی درباره تغییر قیمت معاملات خرید و فروش مسکن در تهران ، میانگین قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی را ۱۲ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان اعلام کرده بود، اما آمار رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد، بیشترین تعداد معاملات در دامنه قیمتی پایین‌تری انجام شده است.

به گزارش مجله دلتا، هرچند میانگین قیمت فروش یک متر مربع آپارتمان حدود ۱۳ میلیون تومان اعلام شده، اما برآوردها از خرید و فروش مسکن در تهران دامنه قیمتی پایین‌تری را نشان می‌دهد.

آخرین وضعیت بازار مسکن در ماه نخست پاییز ۹۸ حاکی است؛ بیشترین معاملات خرید و فروش مسکن در بازه قیمتی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۹میلیون تومان منعقد شده است و این واحدها بیشترین سهم در میان واحدهای مسکونی با قیمت‌های مختلف معامله شده را به خود اختصاص داده‌اند.

واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۶ میلیون تا ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و آپارتمان‌های ۹ میلیون تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ازای یک متر مربع نیز به ترتیب با اختصاص سهم ۱۱ و ۴/ ۱۰ درصد در رتبه‌ های بعدی بیشترین معاملات قرار گرفته‌اند.

براساس داده‌ های دریافت شده از وضعیت معاملات ثبت شده در بنگاه‌ های املاک شهر تهران طی مهرماه امسال، توزیع تعداد معاملات در این ماه به گونه‌ای بوده است که ۳/ ۵۸ درصد واحد های مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی شهر تهران معامله شده‌اند.

در این میان بررسی میدانی از وضعیت آگهی‌ های عرضه‌ شده به بنگاه‌های املاک گویای آن است که تمایل خریداران کنونی حاضر در بازار به گروهی از آپارتمان‌ های مسکونی است که به قیمت واقعی نزدیک‌تر باشند. مشاوران املاک در مناطق مختلف شهر تهران می‌گویند اکنون عمده متقاضیان موجود در بازار خریداران مصرفی هستند و به دلیل کاهش توان خرید مسکن، تمایل این گروه از خریداران به واحد های مسکونی ۵۰ تا ۷۰ متر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…