بگ جامپینگ چیست؟ بپر تو هوا و جیغ بکش ، بوم!

۴
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر اپراتور هنگام پرش، وزن شما را پرسید حتماً راستش را بگویید! در غیر این صورت  ممکن است به خود صدمه بزنید.
شاخ بگ جامپینگ چیست؟ بپر تو هوا و جیغ بکش ، بوم!

تهران پایتخت ایران زیبا، مقصد بیشتر گردشگران خارجی و داخلی است. مسافران زیادی سالانه به این کلانشهر دیدنی سفر می‌کنند. برای گذران اوقات فراغت و تعطیلات و یا دیدار با دوستان و آشنایان. بی‌تردید شما هم یا یکی از این افراد هستید و یا در بین نزدیکان‎تان، این افراد را سراغ دارید. اما آیا به همه جاذبه‌های گردشگری پایتخت سر زده‌اید. همه آن ها را می‌شناسید؟ هر قدر هم حرفه ای باشید حتماً تفریحاتی هستند که ممکن است از دست‎تان در رفته‌اند. شاید یکی از آنها هم همین بگ جامپینگ یا بگ جامپ باشد. جایی که به راحتی می‌توان هیجان را تجربه کرد. و حسابی با یک پرس آدرنالین، بدن را سر ذوق آورد. با مجله دلتا بمانید تا به شما بگوییم کجا این گردشگری دل انگیز میسر است.

پرش از ارتفاع

جامپینگ

ابتدا بیایید ببینیم تفریح جامپینگ چیست. خوب این نوع از تفریحات سرگرم کننده به معنای پرش است که تا به حال حتماً انواع آن را در ورزش های گوناگون دیده اید؛ مثل پرش و شیرجه زدن در آب که رشته ورزشی شیرجه از روی دایو را به وجود آورد. امروزه این نوع تفریحات به صورت پرش های گوناگونی انجام می‌شود. مثل انواع بانجی جامپینگ (از هر جا) بادی جامپینگ، بگ جامپینگ و… . یک تفریح بسیار بسیار هیجان انگیز از هر ارتفاعی که بخواهید. در بگ جامپینگ شما از ارتفاع مشخصی روی یک تشک بزرگ پر باد پایین می‌پرید. ریسک کردن از این نوع، بسیار سرگرم کننده پر از هیجان و لذت بخش است.

جامپ ایر

بگ جامپینگ

خوب آماده اید؟ بپرید تو هوا، جیغ بکشید و بوم! روی یک تشک پر باد پخش زمین شوید. بگ جامپینگ در اصل و در ابتدا به‌عنوان یک سکوی تمرینی بسیار امن برای ورزشکاران ایجاد شد. بعدها برای نجات جان افراد از ساختمان های بلندی که در حال سوختن هستند مورد استفاده قرار گرفت. به این شکل که آتش نشانان افراد را لب پنجره می‌آورند و سپس آن ها را هدایت می‌کنند تا روی این تشک پر باد فرود بیایند و از خطر سوختن نجات یابند.

بگ جامپ

اما امروزه این عمل به یکی از ابزار هیجان‌ انگیز تجارت در صنعت گردشگری تبدیل شده است. در بسیار مکان های تفریحی این ورزش برای علاقه‌مندان روی یک برج یا ارتفاع تقریباً بلند قابل دسترس است، و دوستداران این تفریح هیجانی با کمک یک اپراتور و راهنمایی های وی در هنگام پرش و سقوط و فرود، لذت انجام این بازی را می‌برند. در برخی پیست های اسکی نیز این متکای بزرگ و عظیم پر از هوا را خواهید دید که ورزشکاران با انجام حرکت های نمایشی روی آن می‌پرند.

اسکی

بگ جامپینگ در تهران

بخش تازه ای به مجموعه تفریحی توچال اضافه شده است که تفریحات مختلفی را در خود جای داده. جامپینگ هم یکی از تفریحات هیجان انگیز آن است.  بالای سکوهایی با ارتفاع های مختلف بروید و پس از آن در هوا شیرجه بزنید. بگ جامپینگ توچال، اولین باشگاه بگ جامپ در ایران است که یک سکوی ۲۸متری پرش دارد. روی زمین هم یک تشک بادی بزرگ اتریشی با استاندارد های جهانی قرار دارد به علاوه مربیان متخصص و حرفه ای که به شما پس از آموزش های ابتدایی، فرصت به پرواز در آمدن در هوا و یک سقوط جانانه در زمین را می‌دهند.

توچال

البته ارتفاع کلی دکل  ۲۸ متر است، اما سکو هایی با ارتفاع های مختلف نیز در این دکل تقسیم بندی شده‌ است. پرش اول از ارتفاع ۶ متری انجام شده و از سکوی اول امکان پذیر است. اگر توانستید تایید مربی در پرش اول را به دست آورید، سپس می‌توانید از سکوهای بالاتر هم هیجان را تجربه کنید.

ممنوعیت ها در پرش:

با اینکه جامپینگ یک تفریح همگانی است اما در هر رشته از آن ممنوعیت هایی نیز وجود دارد مثلاً در بگ جامپینگ شما باید و نباید هایی دارید که باید آنها را رعایت کنید.

  • مثلاً پرش بدون حضور مربی اکیداً ممنوع است.
  • انجام حرکات آکروباتیک از دکل ممنوع است.
  • هنگام پرش، داشتن موبایل، اجسام تیز، خودکار، کلید و … نیز ممنوع است.
  • پرش برای زنان باردار و افرادی با بیماری های قلبی ممنوع شده است.
  • پرش افراد زیر ۱۴ سال که والدین آنها حضور ندارند ممنوع است.

بک جامپ

توضیحات:

  • بانوان و آقایان می توانند پرش از دکل را تجربه کنند.
  • پس از آموزش، مجموعه بگ جامپ مسئولیتی در قبال پرش اشتباه ندارد. پس به توصیه ها دقت کنید.
  • رده سنی مجاز برای انجام این تفریح  ۵ تا ۶۰ سال است.
  • وزن مجاز پرش تا ۱۱۰ کیلوگرم است. وزن خود را درست بگویید، در غیر این صورت  ممکن است به خود صدمه بزنید.
  • اگر مشکل قلبی و دیسک کمر یا در بدن به خصوص قوزک پا پلاتین و یا فشار خون و یا هر بیماری که هیجان موجب تحریک آن شود دارید، حتماً اپراتور را در جریان بگذارید.
  • پس از آموزش و پرش صحیح از سکوهای پایین، می‎توانید به ترتیب از سکوهاى بالاتر نیز بپرید.

تهران

۴ دیدگاه

  1. بابک وزیرپور

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۳۱ ق٫ظ

    باید جالب باشه

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۱ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۴۲ ق٫ظ

      بلی بلی بسیار 🙂

      پاسخ

  2. نامجو

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۲۶ ق٫ظ

    عاشق این تفریح هستم

    پاسخ

    • گلزار

      ۱۱ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۴۳ ق٫ظ

      خیلی هم خوب 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…