سه گانه رفتاری آپارتمان های نوساز در پایتخت

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روند کاهش قیمت مسکن در ماه‌های شهریور و مهر 98 با مقاومت سازندگان در برابر تورم منفی ملک روبرو شده است.
آپارتمان نوساز در تهران

مقاومت سازندگان و مالکان واحدهای نوساز کلیدنخورده به حدی است که قیمت آپارتمان نوساز در تهران تا پایان تابستان امسال تفاوتی با قیمت بهاری مسکن نداشته است. سازندگانی هم که برای جلوگیری از ضرر بیشتر به پیش فروش واحد های خود اقدام کرده‌اند، آپارتمان‌های پیش فروش شده را به قیمت آپارتمان نوساز آماده عرضه به فروش می‌رسانند.

به گزارش مجله دلتا آپارتمان های نوساز در تهران به علل مختلف، سه گانه رفتاری در فروش پیدا کرده‌اند و این موضوع باعث شده تا قیمت‌ های متمایز و متفاوتی در بازار املاک نوساز پیدا شود.

دسته نخست، مالکان منازل نوسازی هستند که در واگذاری ملک خود به منظور تامین نقدینگی برای خریدهای ذخیره‌ای به ویژه مصالح ساختمانی برای ساخت و سازهای بعدی خود، نسبت به کاهش قیمت انعطاف نشان داده‌اند. شواهد نشان می‌دهد این مالکان تا ۱۰ درصد  قیمت پیشنهادی را نسبت به نیمه ابتدایی سال پایین آورده‌اند. دسته اول در مجموع در زمره پول‌لازم‌ها طبقه‌بندی می‌شوند و انگشت شمارند. کسانی که درحال اخذ پروانه هستند، کسانی که پروژه مشارکتی دارند و کسانی که به هر شکل ناگزیر به ایفای تعهد خود به شریک ملکی و ساختمانی هستند عمده این مالکان را تشکیل می‌دهند.

دسته دوم سازندگانی هستند که آپارتمان‌ های خود را همچنان به بهای پیشنهادی گزاف عرضه کرده‌اند و به مقاومت در برابر کاهش قیمت ادامه می‌دهند.

اما دسته سوم سازندگانی هستند که انتظار تورمی دارند و تا زمان موعود جهش دوباره قیمت‌ها، در واحد های خود را به روی متقاضیان مسکن قفل کرده‌اند و حتی با قیمت‌ های پیشنهادی بالا هم اجازه بازدید به متقاضیان را نمی‌دهند. واسطه‌ها می‌گویند تعداد این سازنده‌ ها از دو دسته دیگر بیشتر است. به اعتقاد واسطه‌ ها، اگرچه هنوز تعداد نوساز های زیر قیمت زیاد نیست، اما پیش‌بینی می‌شود اگر این وضعیت رکودی ادامه پیدا کند بر تعداد سازندگانی که قیمت فروش خود را کاهش می‌دهند، افزوده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…