دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

نظارت بر معاملات مسکن مهر

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تلاش‌ها برای نظارت بر بی سامانی معاملات مسکن مهر در حالی ادامه دارد که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است فضای نظارت بر معاملات در آینده‌ای نزدیک مهیا می‌شود.
خرید و فروش مسکن مهر
با اینکه پیش از این ها از سوی اتحادیه مشاوران املاک اعلام شده بود که هرگونه خرید و فروش مسکن مهر در شهرهای جدید فقط با مجوز شرکت عمران این شهرها امکان‌پذیر است، اما هنوز شاهد برخی سوء‌استفاده‌ ها از طرف واسطه‌ ها هستیم. وزارت راه‌ و شهرسازی می‌گوید شفافیت در انعقاد قراردادها و نقل‌ و انتقال واحدهای مسکونی مسکن مهر، از هرگونه سوداگری واسطه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش مجله دلتا در سال‌های گذشته بازار واحدهای مسکونی مسکن مهر شاهد شکل‌گیری معاملات از سوی واسطه‌ ها بوده است. به این معنی که عمده مالکان اولیه مسکن مهر اقدام به فروش واحدهای مسکونی خود به واسطه‌ ها کرده‌اند. از این‌رو طی چند سال گذشته، عمده خریدارانی که اقدام به خرید این واحد ها کرده‌اند، ملک خود را از فروشنده اولیه نخریده‌اند و طرف معامله آن ها واسطه‌ ها بوده‌اند. همه این‌ ها در شرایطی اتفاق می‌افتد که برخی واحدهای مسکن مهر دارای سند مالکیت قطعی نیستند و بعضا مشکلات حقوقی در خرید و فروش آن ها به وجود می‌آید.

از آنجا که در بازار معاملات مسکن مهر در شهرهای جدید، واسطه‌ ها در معامله واحدهای مسکونی، تعهد و پایبندی لازم را نداشته و اقدام به فروش آن‌ ها به غیر واجدین کرده‌اند، برخی از واحد های مسکونی با حکم مرجع قضایی توقیف شده‌اند. مسئولان وزارت راه‌ و شهرسازی بنا دارند تا ضلع سومی را در معاملات مسکن مهر وارد کنند تا از این طریق یک ناظر اصلی بر فرآیند معامله نظارت داشته باشد.

آن‌طور که مقامات وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند، این اقدام به منظور ایجاد یک فضای شفاف بین فروشنده و خریدار، ارائه اطلاعات واقعی به مالک واحد مسکونی و همچنین جلوگیری از ایجاد پرونده‌ های حقوقی انجام خواهد شد. به این صورت که در فرآیند خرید و فروش واحدهای مسکونی با نظارت مجموعه شرکت عمران، مالک به حقوق واقعی خود دست پیدا کرده و خریدار نیز واحدی را خریداری می‌کند که  مشکلات حقوقی نداشته باشد.

یک نظر

  1. حیدری

    ۹ آبان ۱۳۹۸ در ۳:۱۹ ب٫ظ

    مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds