پرده ؛تار و پودی رنگین بر قامت خانه

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای داشتن دکوراسیونی زیبا و جذاب باید به یکسری نکات کلیدی توجه داشت.
پرده

پرده علاوه بر نقشی که در محافظت از ساکنان و وسایل درون خانه در برابر اشعه های مضرخورشید دارد، می تواند به عنوان عنصری مفید به زیبایی دکوراسیون منزل شما کمک کند. اما برای انتخاب مناسب این وسیله کاربردی بایستی چه نکاتی را بدانیم؟

جنس پرده

جنس پارچه از لحاظ ضخامت و نازکی یکی از عوامل مهم در انتخاب و خرید مشتریان به حساب می آید. پارچه های ضخیم به علت جلوگیری از تابش نور خورشید و تاریک کردن فضای داخلی خانه بسیار حائز اهمیت اند.

افرادی که خانه ی آفتاب گیر ندارند بهتر است به جای پرده های ضخیم از پارچه های نازک تر استفاده کنند. در این مورد استفاده از آفتاب گیرهای توری گزینه مناسبی هستند که در کنار آن می توانید از پرده ضخیم تنها بعنوان والان آن استفاده کنید.

پرده

رنگ

توجه به رنگ و تناسب آن از لحاظ مکمل بودن رنگ ها  یا تضاد های خاص، در طراحی خانه بسیار مهم است.

رنگ پرده

ست کردن رنگ ها با اثاثیه

در این شیوه  شما می توانید رنگ پرده ها را با اثاثیه منزل تنظیم کنید. ایجاد هارمونی و هماهنگی مناسب بین وسایل خانه می تواند زیبایی و جذابیت را به خانه تان هدیه دهد.

نقش پرده در دکوراسیون

پارچه های طرح دار

اگر مبلمان شما دارای طرح و نقش ساده ای است می توانید از پارچه های طرح دار استفاده کنید. استفاده از پارچه های طرح دار در تمام وسیله ها اغلب چشم را اذیت کرده و به شلوغ تر دیده شدن خانه دامن می زند.

پرده های طرح دار

پرده ست با کاغذ دیواری

می توانید در صورت علاقه مندی پرده هایتان را با کاغذ دیواری منزلتان ست کنید. در این مورد نیز بهتر است که دو مورد دارای طرح یا گلهای زیاد درشت نبوده و محیط را کوچک نشان ندهند.

پرده در خانه

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از مجله دلتا دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…