دانلود اپلیکیشن مجله دلتا

در بازار خرید و فروش ویلا چه خبر است؟

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وضعیت آگهی‌های خرید و فروش ویلا در شمال کشور نشان می‌دهد که کفه آگهی فروش هم اکنون بسیار بیشتر از خریدار است.
خرید و فروش ویلا
افزایش ناگهانی قیمت ملک، سرمایه گذاران بسیاری را به سمت این بازار فراخوانده؛ به طوری که زمینه رونق ساخت و ساز و خرید و فروش ویلا در مناطق شمالی کشور را فراهم کرده است، اما اکنون رکودی که از اردیبهشت ماه امسال بر بازار مسکن سایه انداخته است و افزایش آگهی‌های فروش ویلا، قیمت‌ ها مسیر رو به کاهش را در پیش گرفته‌اند. این موضوع فروشندگان بسیاری را از ادامه‌دار بودن کاهش قیمت‌ ها نگران کرده است.

به گزارش مجله دلتا سرمایه‌گذارانی که به قصد انتفاع از ساخت و ساز و معامله ویلا وارد این بازار شده بودند، اکنون تبدیل به فروشندگانی شده‌اند که حتی با وجود انعطاف‌پذیری بالای آن‌ها در قیمت‌گذاری باز هم متقاضی خرید برای املاک آن‌ها وجود ندارد. بنا به گفته مشاوران املاک، مالکان حاضر هستند واحدهای آگهی شده را با دریافت یک سوم پیش پرداخت و دو سوم به صورت اقساط به خریداران واگذار کنند؛ چرا که افزایش قابل توجه فروشندگان، بازاری مطلوب را برای مشتریان ایجاد کرده است.

ویلاسازی چه بر سر خرید و فروش ویلا آورده است؟

با اینکه ویلاها به طور معمول مشتریان خاص خود را دارند و از این لحاظ ممکن است چندان با جریان عمومی حاکم بر بازار مسکن سازگار نباشند، اما افزایش شدید قیمت، روند ویلاسازی در مناطق شمالی کشور را به شدت افزایش داده و عرضه این املاک را به میزان چشمگیری بالا برده است. بر اساس گزارش فعالان بازار مسکن، در سال گذشته اغلب مالکان فقط با دریافت بیش از ۷۰ درصد از قیمت ملک، پای معامله حاضر می‎شدند اما اکنون ویلاهایی که روی دست مالکان آن‌ها مانده است، موجب شده تا در سال ۹۸ بسیاری از مالکان حتی به صورت قسطی نسبت به فروش اقدام کنند. به گونه ای که بررسی آگهی‌ها نشان می دهد، بخش مهمی از ویلاها در مناطق چون مازندران بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان پیش می‌گیرند و تسویه نیز غالبا بین ۶ ماه تا یک سال تعیین می‌شود.

شایان ذکر است کسب درآمد از گردشگری طی ده سال گذشته سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان بسیاری را به ساخت ویلا متمایل کرده، اما اکنون تب شدید نبود توازن بین عرضه و تقاضای مسکن به ویلا ها هم سرایت کرده است، به طوری که حتی ویلاهایی با قیمت مناسب برای طبقه درآمدی متوسط نیز به رغم عرضه فراوان، نتوانسته‌اند اقبالی در فروش داشته باشد.

یک نظر

  1. سیامک مودت

    ۷ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۲۱ ق٫ظ

    شمال دیگه نابوده هیچکس نمیخره چیه بابا شمال آلوده کثیف بدرد نمیخوره

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

آموزش سوهان کشیدن ناخن در خانه

آیا سوهان کشیدن ناخن برای شما هم به یک دغدغه تبدیل شده است؟ حفظ سلامت ناخن‌ها یکی از مهم‌ت…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

جدیدترین مطالب

مشاهده موارد بیشتر

کاربر گرامی

مطالب این سایت دیگر بروز رسانی نمی شود برای مشاهده مطالب جدید به لینک زیر مراجعه کنید

مشاهده سایت جدید مجله دلتا

This will close in 20 seconds