۵۰ درصد قیمت مسکن حباب است ؟

۱
3
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

برخی از کارشناسان می گویند: «۵۰ تا ۷۰ درصد قیمت کنونی مسکن حباب و غیر واقعی است ، بنابراین در سال آینده  قیمت مسکن روبه کاهش خواهد گذاشت .»

وضع موجود بازار مسکن حاکی است که معاملات ملک در شهر تهران ، از رکود سه ساله خود خارج شده است . ازاواسط تابستان ، رشد مثبت میزان  معاملات با شیب قابل ملاحظه آغاز شد . معدل بازار معاملات مسکن تا دی ماه  امسال ، با افزایش ۱۲ درصدی میزان خرید آپارتمان در تهران در مقایسه با مدت مشابه پارسال  را نشان می‌دهد . همچنین تعداد واحدهای مسکونی فروخته ‌شده در ماه ‌های اخیر بیش از ۱۶ هزار آپارتمان در هر یک از ماه‌های آذر و دی ، نشان دهنده رونق در این بازار است.

به گزارش مجله خبری دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین ، میانگین قیمت مسکن طی امسال نیز رشد حدود ۸ درصدی  در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۵ را نشان می‌دهد. با این حال ، متوسط قیمت مسکن در ماه گذشته ، حدود ۱۵ درصد نسبت به دی‌ماه سال ۹۵ افزایش یافت.

 مشاوران املاک با بررسی اوضاع معاملات مسکن در بهمن ماه می گویند : بازار مسکن  پس از چند ماه  رونق  مناسب ، در این  ماه دچار افت شده است ؛ چراکه دو عامل تب دلار و افزایش قیمت‌های پیشنهادی به تعلل خریداران خانه منجر شده و از سوی دیگر ، کاهش قدرت تزریق نقدینگی به طرف تقاضا این بازار را تهدید می‌کند.

دراین شرایط و با توجه به روز های باقی مانده تا پایان سال ۹۶ و آغاز سال ۱۳۹۷ ، کارشناسان معتقدند : در سال آینده قیمت مسکن آن‌ چنان افزایش نخواهد یافت .

یک نظر

  1. عضدی

    ۳ اسفند ۱۳۹۶ در ۱۱:۲۹ ق٫ظ

    امان ازحبابها تمومی ندارند تو این مملکت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…