مهرناز ؛ کوچه چتری انقلاب

۰
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
وقتی وارد این کوچه می‌شوید جز زیبایی در نگاه اول هیچ چیز نمی‌بینید. آسمانی رنگی که الحق والانصاف خیلی هم خوب توانسته بر محیط تاثیر بگذارد.
چتر

تمام تهرانی ها چه قدیم و چه جدید فرقی نمی‌کند می‌دانند که میدان انقلاب یکی از پر رفت‌ و آمد ترین و قدیمی ترین میادین تهران است. کمی آنطرف تر از میدان آزادی که توریست ها و جهانگردان اغلب عکسی از آن در آلبوم سفرهای خود دارند. کوچه‌ چتری انقلاب این روزها بسیار معروف شده که در حوالی همین میدان انقلاب خودمان قرار دارد. هر کس گذرش به این میدان می‌افتد، معمولاً سری به این کوچه می‌زند. همان جا که پیاده‌ راه چهره‌ای متفاوت به خود گرفته و چه بسا به نقطه گردشگری جذابی تبدیل شده است. با مجله دلتا بمانید تا ببینیم کوچه مهرناز کجاست؟

مهرناز، کوچه مهر

یکی از نقاطی که امروز به یک جاذبه دیدنی در تهران تبدیل شده، کوچه مهرناز است. حوالی میدان انقلاب کوچه ای قرار دارد که به تناسب اسمش تزئین شده. این جا آسمانش همیشه رنگی است و شرشر بارانش کسی را خیس نمی‌کند. در پاییز هزار رنگ و نمناک به این کوچه که می‌روید، لازم نیست چتر همراه خود ببرید. روزی آفتابی هم که بود، عینک نیاورید چون اشعه ها اینجا به چشمتان نمی‌خورند و در عوض بازی نور و رنگ سرگرمتان می‌کند. اصلاً رنگ همه چیز است و کوچه چتری انقلاب همیشه خاکستری با این رنگ ها تازه شده است.

کوچه مهرناز

کوچه مهرناز کجاست؟

میدان انقلاب را که می‌شناسید. شلوغ است و پر رفت و آمد. مجال ایستادن نیست. همه بهر کاری آمده‌اند و پس از انجامش می‌روند. مگر جشنواره فیلمی باشد تا سینما بهمنِ کهن سال به وجد بیاید و صف طویل را ببیند. هر روزه جمعیت از آن عبور می‌کند، نمی‌ماند. قشرهای مختلفی از دانشجو و کارمند گرفته تا کاسب می‌روند و می‌آیند اما نمی‌مانند. اتوبوس ها، تاکسی ها و سواری ها می‌آیند و می‌روند اما…

امروز شما را به قلب همین میدان می‌بریم. پاییز امسال، می‌بریم تان به ضلع جنوبی میدان، حد فاصل بین خیابان جمالزاده میدان انقلاب کوچه ای به نام کوچه مهرناز. اسمش همین است. نه تنها آرامش را با این همه آیند و روند به این کوچه آورده بلکه هرکس می‌آید، می‌ماند. می‌آید و می‌ماند و دمی در این کوچه می‎آساید. اینجا نقطه‌ای گردشگری برای تهران شده که اصلاً بیشتر تهرانگرد ها و یا گردشگران برای عکس گرفتن و سلفی انداختن به اینجا می‌آیند.

سلفی در کوچه چتری

سرتاسر آسمان این کوچه با چتر پوشیده شده در واقع اینجا پیاده راهی است که با چترهای رنگی مسقف است و سایه دلنشینی به وجود آورده است. چترهایی با طرح و رنگ های متنوع معلق در هوا که در ساعات مختلف روز، نور و سایه ای چشم نواز را برای رهگذران به نمایش می‌گذارند. از سویی وزش باد موجب حرکت چترها می‌شود، و اگر باران ببارد گاهی قطرات آب از لابه‌ لای چترها فرو می‌افتند و فضایی سرزنده و شاداب به این مکان می‌بخشند.

گردشگری

وقتی وارد این کوچه می‌شوید جز زیبایی در نگاه اول هیچ چیز نمی‌بینید. آسمانی رنگی که الحق والانصاف خیلی هم خوب توانسته بر محیط تاثیر بگذارد. نیمکت هایی که وسط کوچه قرار داده شده فرصت نشستن و کمی تازه شدن در شلوغی میدان انقلاب را به شما می‌دهد. روح رنگ شاید سرو صدای گذر ماشین ها را هم کم کرده است. اصلاً کوچه چتری انقلاب پاتوقی برای رهگذران شده که اندکی زیر سایه آرام این کوچه استراحت کردن و لذت بردن خستگی از دانشجویان می‌گیرد، خاطره ای برای زوج های جوان در جستجوی کتاب می‌سازد و در نهایت سوژه ای برای گردشگران می‌شود.

کوچه چتری تهران

کوچه مهرناز چه خبر؟

جالب است بدانید بیشترین قشر راضی از این کوچه کسبه هستند. برخی از آنها معتقدند چتر که آمد کاسب‌ها و کسانی که در این محل مشغولند، کارشان رونق گرفته و محیط کارشان سرزنده شده است. اینجا دیگر محلی خلوت و کوچه ای بی تردد نیست. بلکه تبدیل به پیاده ‌راهی شده که امنیت دارد و شهروندان و کاسب ها با خیالی راحت در آن تردد می‌کنند، خبری از عبور موتور و صدای آزاردهنده‌ آن نیست، به علاوه گاهی نوازندگان رهگذر از این کوچه عبور و یا گروههای موسیقی اینجا بساط می‌کنند و باعث کشیده شدن دیگران به اینجا می‌شوند.

سال گذشته این کوچه یکی از پر رفت و آمدترین نقاط این منطقه بود. در شهرهای دیگر هم پروژه مسقف کردن کوچه ها با چتر اجرا شده و دیدن آن خالی از لطف نیست. چتر‌ های رنگی علاوه بر ایجاد زیبایی و افزودن کیفیت به فضا، روح نواز بوده و بر کاهش خستگی نیز کمک شایانی کرده است. ایده بازی با چتر رنگی در صورت ادامه پیدا کردن در مکان های خاکستری بسار تاثیر گذار خواهد بود.

کوچه چتری میدان انقلاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…