بامبو ؛ گیاهِ خوش شانسی در خانه

۱۲
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
عده ای معتقدند اگر گل بامبو به تعداد فرد در خانه وجود داشته باشد، برای ساکنان منزل شانس می‌آورد. شاید این یک خرافه باشد، اما قطعا با وجود بامبو در خانه حس و حال خوبی خواهید داشت.
بامبو

وجود گل های آپارتمانی در خانه به یکی از ضرورت های زندگی تبدیل شده است. گیاهان، سرسبزی و نشاط را به خانه هدیه می‌دهند و هوا را تصفیه می‌کنند. بامبو ، یکی از مقاوم ترین گل های خانگی است که به پاکسازی هوا کمک می‌کند و به مراقبت زیادی احتیاج ندارد. با مجله دلتا همراه و با این گیاه بیش تر آشنا شوید.

بامبو

بامبو با نام خیزران نیز شناخته می‌شود. ساقه های آن شبیه به درخت است و می‌تواند در زیستگاه طبیعی خود، مناطق گرمسیری، تا ۱ و نیم متر رشد کند. قطر ساقه ۱ تا ۴ سانتی متر و برگ های آن از ۱۵ تا ۲۵ سانتی متر متغییر است. گیاه بامبو، گلی علفی و چوبی شناخته می‌شود. وجود ریشه های این گل در خاک، به ترمیم آن کمک می‌کند. اما بیش تر مواقع در آب به حیات خود ادامه می‌دهد.

بامبو

روش پیچاندن بامبو

ساقه های بامبو انعطاف پذیر هستند و به کمک نورپردازی های مصنوعی می‌توانید به ساقه ها شکل دهید و آن را از حالت صاف به شکل فنر در آورید. از لامپ های هالوژنی کمک بگیرید. به مدت چند روز گیاه را در مکانی تاریک قرار دهید و بدون وقفه، از یک جهت خاص به آن نور بتابانید. خواهید دید ساقه ها به سمت نور حرکت می‌کنند و شکل می‌گیرند. پس از چند روز جهت نور را تغییر دهید. زمانی که فرم دلخواه را پیدا کرد، به صورت طبیعی آن را نور دهی کنید.

بامبو

نگهداری بامبو

بامبو گیاهی سازگار است و نگهداری از آن شرایط سختی ندارد. مانند تمام گیاهان باید به شرایط دمایی، نور، آب و کود دهی آن توجه کنید تا گیاهی سرحال و شاداب داشته باشید.

نور؛ بامبو گلی سایه دوست است که در مناطقی با نور کم نیز به حیات خود ادامه می‌دهد. اما در آن صورت رشد نمی‌کند یا رشد آن بسیار ناچیز خواهد بود. نور مناسب برای این گیاه نور غیر مستقیم خورشید است. گلدان گل را ۳ تا ۴ متر دورتر از پنجره قرار دهید تا نور خورشید، برگ های سبز آن را نسوزاند.

آب؛ همان طور که اشاره شد این گیاه بسیار منعطف است و در خاک نیز رشد می‌یابد. اما بهترین حالت برای نگهداری از بامبو، قرار دادن آن در آب است. بهتر است ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر از ساقه گیاه درون آب قرار بگیرد. آب بدون کلر و فلوراید برای بامبو مناسب است. تعویض آب، هر ۲ هفته یک بار کافی است.

دما؛ این گل در دمای ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتی گراد سرحال و شاداب است، دماهایی پایین تر یا بالاتر از این مقدار، موجب آسیب دیدن بافت های این گیاه می‌شود.

کود دهی؛ گیاه بامبو برای رشد و تقویت به کودهای محلول در آب نیاز دارد. کودهای قطره ای این گل در بازار موجود است.

بامبو

تکثیر بامبو

این گیاه را می‌توانید به راحتی در منزل تکثیر کنید. قسمت های بالایی ساقه را به اندازه ۲۰ سانتی متر بدون نگرانی هرس کنید. بامبو به رشد خود ادامه خواهد داد. بخش های هرس شده را داخل آب قرار دهید و شرایط مناسب را برای آن ایجاد کنید. برای اطمینان از ریشه زایی، از محلول های مخصوص ریشه دهی استفاده کنید.

وجود این گیاه در دکوراسیون خانه

بامبو را به صورت تک شاخه، یا چند شاخه ای می‌توانید در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنید. گلدان های بلند را برای این گیاهِ دوست داشتنی در نظر بگیرید و آن را روی کنسول یا اپن آشپزخانه قرار دهید. زمانی که بامبو رشد کرد و ارتفاع آن افزایش یافت، آن را بین مبل ها، کنار تخت یا گوشه ای از خانه که دمای مناسبی دارد قرار دهید.

گیاه بامبو با ماهی فایتر، که یک ماهی آکواریومی است، هم زیستی مسالمت آمیزی دارد. می‌توانید یک ماهی فایتر زیبا را درون گلدان شیشه ای در مجاورت این گیاه قرار دهید و از این دو موجود زنده در خانه نگهداری کنید.

  • اگر در خانه کودک دارید یا از حیوانات خانگی نگه داری می‌کنید، توجه داشته باشید برگ های بامبو سمی است. آن را در ارتفاع مناسبی قرار دهید.

امیدواریم این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته باشد. نظرات خود را با ما در میان بگذراید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱۲:۵۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۱۲ ب٫ظ

  3. محمد کیانی

    ۴ آذر ۱۳۹۸ در ۶:۱۸ ب٫ظ

    بسیار مفید بود، ممنون.

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۵ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۱۹ ب٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  4. شمس

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱:۴۶ ب٫ظ

    بسیار گیاه قشنگ و به قول عوام شانس میاورد

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۴۲ ب٫ظ

      بله. خیلی گل با نمکیه. 🙂

      پاسخ

  5. میلاد

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

    عالی بود سپاس

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۴۲ ب٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

  6. یوسفی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

    واقعا خوش شانسه

    پاسخ

    • مریم عنبری

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در ۴:۴۱ ب٫ظ

      جدا؟ 🙂

      پاسخ

  7. شیرازی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۵ ب٫ظ

  8. فرهاد کرمی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۸ در ۹:۳۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…